Zoekfilters
Studieboeken (14)
vandaag verzonden
Actieonderzoek doen / Druk 2
2022 || Paperback || Tonnie van der Zouwen || Boom || met inkijkexemplaar
Actieonderzoek is een aanpak voor praktijkgericht onderzoek waarbij je onderzoek doet ín de praktijk mét mensen uit die praktijk. Het doel is nieuwe kennis te ontwikkelen en tegelijkertijd de praktijk te verbeteren. Met deze uitdagende aanpak vergroot je de kans dat jouw onderzoek impact heeft.
Actieonderzoek past goed bij hbo-onderzoek en bij (aankomend) professionals. Professionals moeten een proces in gang kunnen zetten om veranderingen te implementeren. Actieonderzoek doen geeft aan hoe...
vandaag verzonden
Beter in rapporteren / Druk 3
2022 || Paperback || Manon Rundervoort e.a. || Boom || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Beter in rapporteren helpt studenten om betere zakelijke teksten te schrijven. Het boek behandelt o.a. het schrijven van rapporten, papers, verslagen en scripties. De korte paragrafen, praktijkgerichte voorbeelden en bijbehorende website met oefeningen en feedback maken dit boek tot een echte hulp voor studenten.
Auteurs Eric Tiggeler en Manon Rundervoort behandelen in negen hoofstukken alle relevante onderwerpen rondom het schrijven van een goed rapport. Stapsgewijs nemen de auteurs de stude...
vandaag verzonden
Accounting & Finance
a basic introduction
2011 || Paperback || Ewoud Jansen || Boom
This book is about finance and accounting, subjects widely discussed in many other books. What sets this book apart from most others is that it discusses all the basic aspects of finance and accounting in one single textbook. Three areas of interest are discussed:
Financial Management;
Management Accounting;
Financial Accounting.
Typically, these three subjects are treated separately as individual topics. They are closely related, however, since they all deal with the many financial issu...
morgen verzonden
Procescanvas
Samen werken aan betere processen
2020 || Hardcover || Renco Bakker || Boom
Het procescanvas is een krachtig instrument voor het werken aan een betere organisatie. Het helpt je processen sneller, beter, goedkoper en verantwoorder te maken en te houden.
Steeds meer organisaties beseffen dat ze op een heel andere, veel horizontalere manier moeten gaan organiseren. Ze zien in dat het proces van waardecreatie de motor van hun bedrijf is, en dat daarbij zelfsturing te verkiezen is boven hiërarchie en controle.
Processen vormen het hart van de organisatie, ze leveren imm...
morgen verzonden
Kennismaken met Lean / Druk 3
2021 || Paperback || Jan Wijnand Hoek e.a. || Boom || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Dit product bestaat uit een boek inclusief website met hierop o.a. het online boek.
Dit boek is bestemd voor iedereen die meer wil weten over Lean. Lean is een compleet managementsysteem gericht op het continu verbeteren van de organisatie en haar processen, zodat medewerkers succesvol kunnen zijn in het realiseren van organisatie- en klantambities.
Het boek geeft samenhang en betekenis aan de Lean-principes, de Lean-technieken en de Lean-cultuur. Het boek biedt tevens concrete handvatten en ...
morgen verzonden
Mijn Binnenste Buiten / Druk 1
werken aan je professionele identiteit
2019 || Paperback || Manon Ruijters e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Het wordt steeds belangrijker om te weten waar je als professional voor staat, wat je basis is, waar je van bent, wat onvervreemdbaar van jou is en je kleur geeft. Dat helpt je in sturing geven aan je eigen ontwikkeling, in het vergroten van veerkracht en wijsheid, en het verstevigen van je eigen expertise.
Waar de auteurs in het boek 'Je Binnenste Buiten' een model hebben ontwikkeld rondom professionele identiteit en de theorie uiteenzetten, is dit een praktijkboek. In dit boek wisselen pra...
morgen verzonden
Organiseren met toekomst
van agile tot zelfstandig
2017 || Paperback || Guido van de Wiel || Boom || met inkijkexemplaar
Hoe gaan we in de toekomst om met personeel?
Wie hebben we nog in dienst en wie niet?
Hoe gaan we om met opleiding en ontwikkeling
van medewerkers?
Hoe geven we invulling aan duurzame inzetbaarheid,
inzet op talent en vitaliteit?
Bestaat er in de toekomst nog wel zoiets als werving
en selectie of een jaarlijkse beoordelingscyclus?
En, bovenal, welke waarde creëren we en hoe houden we daarbij zicht op de klant?
Via deze vragen gaan we na hoe organisaties er in de toekomst uitzien, waar de lei...
morgen verzonden
Verandercanvas
Een praktisch boek voor iedereen die doordacht wil werken aan organisatieverandering
2018 || Hardcover || Anne-Bregje Huijsmans e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
In vrijwel alle organisaties vinden veranderingen plaats. Variërend van ingrijpende veranderingen zoals een reorganisatie tot relatief kleine aanpassingen in bijvoorbeeld samenwerkingsafspraken tussen teams. Het doel van dergelijke veranderingen is altijd om de organisatie en haar medewerkers beter te laten functioneren, zodat de organisatiedoelstellingen worden gerealiseerd. Maar succesvol veranderen gaat niet vanzelf.
Het VeranderCanvas helpt om doordacht te werken aan organisatieveranderi...
morgen verzonden
Aan de slag met Excel 365 – 2021 / Druk 5
2022 || Paperback || Bert Groenendijk || Boom || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Veel boeken over Excel leggen óf in kleine stapjes alleen de basisbegrippen uit óf zijn juist zeer uitputtend en gaan uitgebreid in op alle mogelijkheden die het programma kent. Dit boek behandelt alleen de essentiële onderwerpen die voor de (toekomstige) professional op hbo- en wo-niveau van belang zijn. Het is dan ook een praktisch boek, bedoeld voor iedereen die Excel veel gebruikt of wil gaan gebruiken voor studie of werk. De professionals die al met het programma werken zullen na het ...
morgen verzonden
Inleiding marketing - een introductie in een dynamisch vakgebied
een introductie in een dynamisch vakgebied
2015 || Paperback || Stefan Renkema || Boom || met inkijkexemplaar
De wereld van de marketing is continu in beweging.Bedrijven geven steeds meer van hun marketingbudget uit aan webshops en internetmarketing.Consumenten vergelijken producten online en sturen hun ervaringen de wereld in via Twitter of reviewsites. Daar zijn waar je klant zich bevindt, is meer dan ooit cruciaal voor de marketeer. Want bij marketing draait het om luisteren naar je klant.
In Inleiding marketing. Een introductie in een dynamisch vakgebied komt de complete basis van het marketingv...