Zoekfilters
› Stephen R. Covey (9)
› Patrick Lencioni (7)
› Ken Blanchard (6)
» Toon alle opties (63)
› Menno Lanting (5)
› Sean Covey (5)
› Cal Newport (4)
› Daniel Pink (4)
› Daniël Goleman (4)
› Henk Jan Kamsteeg (4)
› Jack J.R. van Minden (4)
› Erwin Witteveen (3)
› Jacqueline de Jong (3)
› Jeroen Busscher (3)
› John Kotter (3)
› Kees Klomp (3)
› Kim Spinder (3)
› Martijn Aslander (3)
› Stephen Covey (3)
› Verne Harnish (3)
› Wouter van Bergen (3)
› Adriaan Hoogendijk (2)
› Amy C. Edmondson (2)
› Anne Kloosterboer (2)
› Bruce Patton (2)
› Chantal van der Leest (2)
› Chris Bailey (2)
› David Graeber (2)
› David P. Norton (2)
› Dick de Gilder (2)
› Elske Doets (2)
› Geert Hofstede (2)
› Gert Jan Hofstede (2)
› Harry Garretsen (2)
› Jaap Peters (2)
› Jan Kuipers (2)
› Janka Stoker (2)
› Jim Collins (2)
› Maarten Bruns (2)
› Malcolm Gladwell (2)
› Marcel van Wiggen (2)
› Marilieke Engbers (2)
› Marjan Heemskerk (2)
› Marry de Gaay Fortman (2)
› Mathieu Weggeman (2)
› Michel Schaeffer (2)
› Naomi Ellemers (2)
› Onno Aerden (2)
› Pacelle van Goethem (2)
› Patrick Beijersbergen (2)
› Patrick van Veen (2)
› Paul Louis Iske (2)
› Peter Nientied (2)
› Pieter van der Haak (2)
› Ralf Knegtmans (2)
› Ray Dalio (2)
› Rens van der Vorst (2)
› Richard Thaler (2)
› Richard van Kray (2)
› Rini van Solingen (2)
› Robert Kaplan (2)
› Roger Fisher (2)
› Saskia Schepers (2)
› Sheldon Bowles (2)
› Spencer Johnson (2)
› William Ury (2)
› Ondernemerschap & Reta... (6)
› Communicatie (4)
› International Business... (4)
» Toon alle opties (19)
› Ad Management in de Zo... (3)
› Bedrijfskunde (3)
› International Business... (3)
› International Event Ma... (3)
› International Hotel & ... (3)
› Ad Sales & Accountmana... (2)
› Commerciële Economie (2)
› E-commerce & Entrepren... (2)
› Evenementen & Hotelman... (2)
› Human Resource Managem... (2)
› International Business... (2)
› International Business... (2)
› International Tourism ... (2)
› Logistics Management (2)
› Management (2)
› Management in de Zorg (2)
› Sales & Accountmanagem... (2)
› Theologie (2)
› Hogeschool Rotterdam (11)
› Hogeschool Utrecht (7)
› EuroCollege (5)
» Toon alle opties (4)
› Management algemeen (65)
› Psychologie algemeen (33)
› Economie en bedrijf al... (20)
» Toon alle opties (33)
› Bedrijfskunde algemeen (8)
› Psychologie algemeen|M... (8)
› Communicatiekunde alge... (7)
› Management algemeen|Le... (7)
› Mens en maatschappij a... (7)
› Leidinggeven, coachen|... (5)
› Beleggen (4)
› Mens en maatschappij a... (4)
› Personeel en organisat... (4)
› Psychologie algemeen|C... (4)
› Solliciteren (4)
› Management algemeen|Ma... (3)
› Management algemeen|Me... (3)
› Management algemeen|Pe... (3)
› Mens en maatschappij a... (3)
› Onderhandelen en verga... (3)
› Psychologie algemeen|E... (3)
› Bedrijfskunde algemeen... (2)
› Bestuurs- en beleidsku... (2)
› Creatief denken (2)
› Economie en bedrijf al... (2)
› Filosofie algemeen (2)
› Leidinggeven, coachen|... (2)
› Literaire non-fictie a... (2)
› Literaire non-fictie a... (2)
› Management algemeen|Co... (2)
› Management algemeen|Ec... (2)
› Marketing|Bedrijfskund... (2)
› Mens en maatschappij a... (2)
› Non-fictie kinderboeke... (2)
› Onderwijs en opvoeding (2)
› Psychologie algemeen|M... (2)
Studieboeken (311)
vandaag verzonden
De zeven eigenschappen voor effectieve studenten
2021 || Paperback || Sean Covey || Business Contact || met inkijkexemplaar
In de zeven eigenschappen voor effectieve studenten geeft Sean Covey, aan de hand van de eigenschappen uit het wereldberoemde boek van zijn vader, praktische tips en inzichten om met succes je studie te doorlopen en je carrière met een stevige basis te starten. Door met het eind voor ogen te beginnen, blijf je tot het eind betrokken, en houd je het beter vol. Je maakt beter onderscheid tussen hoofd- en bijzaken en balanceert studie en plezier, met geweldige prestaties als resultaat. Leer de ...
vandaag verzonden
Blue Ocean Shift / Druk 1
nieuwe markten ontginnen en innovatie versnellen
2017 || Paperback || W. Chan Kim e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar
De Blauwe Oceaan’ werd als strategisch begrip door W. Chan Kim en Renée Mauborgne geïntroduceerd in hun gelijknamige, baanbrekende internationale bestseller. Zij pleiten hierin voor het creëren van een nieuwe, onontgonnen markt (de blauwe oceaan) in plaats van het hevige concurrentiegevecht aan te gaan in de
bloedrode oceaan vol rivalen. Nu, na tien jaar onderzoek en studie, verschijnt het vervolg: Blue Ocean Shift.
Met onder meer een aantal bijzondere cases (zoals het Nationaal Jeugdork...
vandaag verzonden
Het Rijnland-boekje / Druk 13
wie het weet mag het zeggen
2020 || Paperback || Jaap Peters e.a. || Business Contact
Dat de oude manier van organiseren niet meer afdoende is, weten we inmiddels. De kritiek op dit Angelsaksische systeem haalt vrijwel dagelijks de voorpagina's. Jaap Peters en Mathieu Weggeman laten in 'Het Rijnlandboekje' zien dat er gelukkig al een meer menselijke manier van organiseren en besturen is, namelijk: Rijnlands.
Maar wat betekent dat precies, Rijnlands organiseren? De term heeft door de jaren heen een specifieke invulling gekregen. Peters en Weggeman leggen u kort, overzichtelijk ...
Concurrentiestrategie / Druk 11
analysemethoden voor bedrijfstakken en industriele concurrenten
2011 || Paperback || Michael E. Porter || Business Contact || met inkijkexemplaar
Door welke krachten wordt de concurrentie in een bedrijfstak beheerst? Hoe zullen de concurrenten zich opstellen? Hoe zal de bedrijfstak zich ontwikkelen? Hoe reageren de strategische planners op acties van de concurrenten? Wat is de beste uitgangspositie van het bedrijf op lange termijn? Michael Porters 'Concurrentiestrategie' snijdt onderwerpen aan die van vitaal belang zijn voor managers en belicht uitvoerig diverse analysetechnieken die leiden tot een beter inzicht in de bedrijfstak en he...
Bedrijf te koop / Druk 8
handboek voor koop, verkoop en buy-out van bedrijven
2010 || Paperback || Arthur Goedkoop e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar
Bedrijf te koop biedt een praktische introductie op alle relevante aspecten bij de koop of verkoop van een onderneming. Stap voor stap worden de verschillendefases in het overnameproces behandeld; van de aan- en verkoopstrategie tot het post-acquisitieproces. Verkopers, kopers of adviseurs (in spe) krijgen middels Bedrijf te koop een actueel totaaloverzicht van de stand van zaken, plus nuttige tips en aandachtspunten bij een transactie. Hierbij worden alle facetten uitgebreid belicht; de stra...
Zelfleiderschap en de One-Minute Manager
Vergroot uw effectiviteit met situationeel zelfleiderschap
2011 || Paperback || Ken Blanchard e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar
Wat is de grootste wens van managers? Dat hun medewerkers zelfstandig en verantwoordelijk opereren. Wat is de belangrijkste klacht van medewerkers? Dat hun baas te weinig reageert op hun specieke wensen.
Hier komen we op het terrein van empowerment, de specialisatie van bestsellerauteur Ken Blanchard.
Dit boek doet, in de traditie van het bekende De One-Minute Manager, kort en helder uit de doeken hoe u uw medewerkers echte verantwoordelijkheid en zelfstandigheid kunt geven. Iedere manager z...
Het grote lobbyboek / druk 5
de ongeschreven regels van het spel
2013 || Paperback || Erik van Venetië e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar
Lobbyen is iemand voor je karretje spannen om er zelf beter van te worden. Het is een alledaagse bezigheid, er is niets geheimzinnigs aan, en iedereen kan het. Sterker: velen doen het al zonder het te beseffen. Voor een nieuwe baan, een subsidie, om iets te verkopen, om regels van de overheid te veranderen.Lobbyen loont. Als je de kneepjes van het vak maar kent. Het bestuur van de voetbalclub, de directeur, de ambtenaar, de minister, hun secretaresse en de koningin: ze zijn allen te verleiden...
Slimmer leidinggeven / druk 1
met minder moeite betere resultaten
2014 || Paperback || Marcel van Wiggen || Business Contact || met inkijkexemplaar
Hoe krijg je medewerkers meer betrokken bij de resultaten? Waarom reageren ze soms anders dan je verwacht? Waarom draait het team de ene keer soepel en de andere keer juist stroef? Hoe stuur je effectief op het gewenste gedrag? In dit boek vind je antwoorden op al deze vragen en meer.
Dit is een handboek voor beginnende leidinggevenden én voor ervaren managers. Gebruikmakend van psychologie, praktijkvoorbeelden en eenvoudige tools helpt Marcel van Wiggen je als leidinggevende slimmer en effec...
Businessplan op 1 A4 / Druk 8
snel en effectief plannen met OGSM
2022 || Hardcover || Marc van Eck e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar
Iedereen heeft plannen, zowel zakelijk als privé. Maar doordat veel plannen gewoonweg niet goed of concreet genoeg zijn en/of te weinig draagvlak hebben, realiseren we onze plannen vaker niet dan wel. Met 'Businessplan op 1 A4' van Marc van Eck en Ellen Leenhouts leer je hoe je een (business)plan maakt dat wél werkt. De methodiek heet OGSM: Objective, Goals, Strategies, Measures. Het is een plan op 1 A4 (ja, je leest het goed: één A 4) dat leidt van visie naar actie. Het verbindt ambitieu...
Draaiboek gedragsverandering / Druk 7
de psychologie van beinvloeding begrijpen en gebruiken
2017 || Paperback || Sander Hermsen e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar
Er wordt van alles uit de kast gehaald om het gedrag van mensen te veranderen: humor, celebrities, nudging en veel (te veel) informatie. Gedragsverandering is een actueel onderwerp: jongeren moeten minder drinken, autorijders voorzichtiger rijden, medewerkers stressvrijer werken. Bij de overheid, maar ook in het bedrijfsleven worden (reclame)campagnes, acties, (digitale) producten en online toepassingen ontworpen. Met wisselend succes.
Wetenschappers Sander Hermsen en Reint Jan Renes laten in...