Zoekfilters
› EuroCollege (27)
› Hogeschool Rotterdam (13)
› Haagse Hogeschool (HHS... (8)
» Toon alle opties (7)
Studieboeken (34)
Zakelijke communicatie voor professionals / Druk 6
2012 || Paperback || Daniel Janssen e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Zakelijke communicatie voor professionals integreert en presenteert deze kennis en inzichten in een relevante context voor elke professional zoals adviseren, presenteren, samenwerken, overtuigen, verkopen en communiceren bij een crisis. Op deze manier werken studenten (en andere gebruikers) gericht aan essentiële competenties. Niet langer staan teksten en gesprekken centraal, maar concrete taken in hun context.
Bedrijfsethiek en MVO voor HBO / Druk 6
2020 || Hardcover || Jan de Leeuw || Uitgeverij Damon VOF || met inkijkexemplaar
Deze uitgave wordt ondersteund door de website www.damon.nl/hbo.
Dit is een studieboek over bedrijfsethiek en Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) voor opleidingen in het hoger beroepsonderwijs.
Dit boek omvat twee delen. Het eerste deel betreft ethiek, bedrijfsethiek en beroepsethiek. Het gaat om vijf hoofdstukken: ethiek, bedrijfsethiek en MVO, bedrijfscultuur en bedrijfscodes, beroepsethiek, een stappenplan ethiek en een instructie met het oog op debatteren over ethiek.
Deel twee van ...
Rijke pa arme pa
Wat de rijken hun kinderen leren over geld – dat de armen en de middenklasse niet doen!
2018 || Paperback || Robert T. Kiyosaki || Succesboeken.nl
De meest recente update van de 2018 uitgave. Het boek is bijna
2 keer zo dik geworden t.o.v. de vorige uitgaven.
Of u uit de schulden wilt komen, of aan het eind van de maand geld
wilt overhouden, of bijzonder welvarend wilt worden, dit boek is een
'must read'. Op een prettig leesbare manier leert Robert Kiyosaki u
onder meer hoe geld verdiend wordt en hoe u uw inkomen kunt laten
toenemen, hoe u niet alleen meer geld kunt verdienen, maar vooral
hoe u het kan behouden en voor u kunt laten...
Commerciële calculaties 2 / Druk 6
2017 || Paperback || Gerard Minnaar e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Bij het opstellen van zowel strategische als operationele marketingplannen moet een marketeer zijn beslissingen bedrijfseconomisch kunnen onderbouwen. Commerciële calculaties 2 reikt je hiervoor het model van het strategische marketingplanningsproces aan, een handzame leidraad voor calculaties op marketingmanagementniveau.
Waarom kiezen voor Commerciële calculaties 2?
* Leert je marketingplannen bedrijfseconomisch te onderbouwen;
* reikt een overzichtelijk model aan;
* bevat veel oefenopgaven...
De Imagineer / druk 1
Ontwerp beleving met betekenis
2011 || Paperback || Gabrielle Kuiper e.a. || Coutinho || ook als eBook
In de huidige economie is het voor bedrijven essentieel om beleving en betekenis te koppelen aan hun producten en diensten. Een product of merk staat in de 21e eeuw niet alleen garant voor een bepaalde kwaliteit met functionele en emotionele waarden; het vertelt een verhaal, waardoor de gebruiker zich ermee verbonden voelt. De imagineer is de persoon die deze beleving en betekenisgeving ontwerpt en regisseert.
Dit boek gaat over de imagineer en zijn werkmethode. In drie delen wordt de manier ...
Praktijkgericht onderzoek in bedrijf / Druk 3
2021 || Paperback || Jan Leen e.a. || Coutinho || ook als eBook
Praktijkgericht onderzoek in bedrijf biedt een onmisbare basis om een bedrijfskundig onderzoek op te zetten. Het onderzoek doen is hierbij geen doel op zich, maar een middel om op een informatie- of datagestuurde manier te werken aan bedrijfskundige vraagstukken.
Praktijkgericht onderzoek in bedrijf is gebaseerd op het Integraal Model voor Praktijkgericht Onderzoek dat Jan Leen ontwikkelde voor het bedrijfskundig vakgebied. Het model koppelt de handelingscyclus aan de onderzoekscyslus en verb...
De zeven eigenschappen van effectief leiderschap / Druk 100
2010 || Paperback || Stephen R. Covey || Business Contact || met inkijkexemplaar || ook als eBook
'De zeven eigenschappen van effectief leiderschap' van Stephen Covey vormt al jarenlang wereldwijd een inspiratiebron voor iedereen en leert ons hoe we de kwaliteit van ons persoonlijk leven, diensten en organisaties kunnen verbeteren. Covey heeft met zijn boek een miljoenenpubliek bereikt en zijn inzichten over leidinggeven hebben het leven en werken van velen ingrijpend veranderd. Zijn filosofie is van alle tijden en blijkt steeds opnieuw jonge generaties aan te spreken.
Succes door een positieve instelling / Druk 3
2014 || Paperback || Napoleon Hill e.a. || Succesboeken
Napoleon Hill mag beschouwd worden als de grondlegger van de persoonlijke ontwikkeling. Hij heeft vele boeken op zijn naam staan en miljoenen mensen daarmee positief beïnvloed.Vele motivational speakers en schrijvers gebruiken nog steeds de kennis van Napoleon Hill opgeschreven in al zijn boeken.Een van zijn bestsellers en inmiddels wereldwijde klassieker is het beroemde boek dat hij samen met W. Clement Stone schreef: Success through a positive mental attitude. Door Succesboeken.nl op de ma...
Business Model Generatie / Druk 1
Een handboek voor visionairs, game changers en uitdagers
2010 || Hardcover || Alexander Osterwalder e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar || top 10 voorgeschreven ORM
Business Model Generatie is een handboek voor visionairs, game changers en uitdagers die verouderde businessmodellen op de schop willen nemen om de ondernemingen van de toekomst te ontwerpen. Voorbeelden van nieuwe ontwrichtende businessmodellen die het concurrentielandschap volledig veranderen zijn er inmiddels ruimschoots. Echter vaak worden ze nog niet begrepen.
Business Model Generatie beschrijft krachtige, eenvoudige en geteste hulpmiddelen waarmee u deze businessmodellen leert begrijpen...
Prioriteiten / Druk 16
effectieve keuzes in leven en werk
2014 || Paperback || Stephen R. Covey e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar
Stephen R. Covey raakt in Prioriteiten de kern van waar velen in hun leven mee worstelen. Is er wel voldoende evenwicht tussen werk en privéleven, worden we niet geleefd door principes van efficiëntie en resultaten in plaats van prioriteiten die we zelf stellen. Covey laat in dit boek zien dat time-management niet leidt tot een zinvol of kwalitatief bestaan. Hooguit leidt het ertoe dat mensen allerlei zaken sneller en beter doen. Maar de keuze voor wat we werkelijk willen doen en waarom we ...