Zoekfilters
› Anton Horeweg (8)
› Walter Geerts (6)
› Kees van Overveld (5)
» Toon alle opties (43)
› René van Kralingen (4)
› Jan Vanhoof (3)
› Simon Ettekoven (3)
› Anneke Smits (2)
› Bea Ros (2)
› Carmen Lamp (2)
› Daniël van Middelkoop (2)
› David Mitchell (2)
› Dirk van der Wulp (2)
› Ellen Nuijten (2)
› Els Schrover (2)
› Erna van Koeven (2)
› Fred Korthagen (2)
› Geert Kelchtermans (2)
› Gilberte Verbeeck (2)
› Jeroen Onstenk (2)
› Kitty van Dijck (2)
› Kristel Vanhoyweghen (2)
› Lia Hesemans (2)
› Luc De Man (2)
› Maike Douglas-Westland (2)
› Marcel Schmeier (2)
› Marije van Oostendorp (2)
› Marijn Vandevelde (2)
› Marion van der Meulen (2)
› Marisca Milikowski (2)
› Marita Eskes (2)
› Mariëtte Lusse (2)
› Meta Kruger (2)
› Michel van Ast (2)
› Monique Thoonsen (2)
› Oliver Caviglioli (2)
› Peter de Vries (2)
› Pieternel Dijkstra (2)
› René Kneyber (2)
› Ron Oostdam (2)
› Suzan Lutke (2)
› Tijl Koenderink (2)
› Tim Surma (2)
› Tom Sherrington (2)
› Ton Kallenberg (2)
› Vincent Donche (2)
› Hogeschool Utrecht (18)
› Hogeschool Rotterdam (17)
› Christelijke Hogeschoo... (9)
» Toon alle opties (9)
› PABO (23)
› KOP-opleiding (9)
› Wiskunde (7)
» Toon alle opties (37)
› Godsdienst & Levensbes... (6)
› Leraar Scheikunde (6)
› Engels (5)
› Leraar Natuurkunde (5)
› Leraar Techniek (5)
› Logopedie (5)
› Aardrijkskunde (4)
› Leraar Biologie (4)
› Leraar Gezondheidszorg... (4)
› Leraar Nederlandse Geb... (4)
› Leraar Wiskunde (4)
› Natuurkunde (4)
› Nederlands (4)
› Theologie (4)
› Algemene Economie (3)
› Duits (3)
› GL Bachelor DTO (3)
› Geschiedenis (3)
› Leraar Aardrijkskunde (3)
› Leraar Basisonderwijs (3)
› Leraar Duits (3)
› Leraar Engels (3)
› Leraar Frans (3)
› Leraar Geschiedenis (3)
› Leraar Nederlands (3)
› Leraar Omgangskunde (3)
› Leraar Spaans (3)
› Algemene- en Bedrijfse... (2)
› Bedrijfseconomie (2)
› Biologie (2)
› Educatief Professional... (2)
› Frans (2)
› Integrale Veiligheidsk... (2)
› Level Up (2)
› Maatschappijleer (2)
› Pedagogisch Educatief ... (2)
› Pedagogisch onderwijs (16)
› Voor de HBO-docent (11)
› Lerarenopleiding (5)
» Toon alle opties (4)
› Uitgeverij Pica (52)
› Boom (33)
› Coutinho (30)
» Toon alle opties (21)
› Noordhoff (13)
› Acco (10)
› Politeia (10)
› Pelckmans (5)
› Phronese, Uitgeverij (5)
› Ten Brink Uitgevers (5)
› Wolters Kluwer Nederla... (5)
› CPS Uitgeverij (4)
› Eburon (4)
› Lannoo (4)
› Pearson Benelux B.V. (4)
› Acco uitgeverij (3)
› Maklu, Uitgever (3)
› Amsterdam University P... (2)
› Business Contact (2)
› Koninklijke Van Gorcum (2)
› Multilibris, Uitgeveri... (2)
› Novilo (2)
› Owl Press (2)
› Sdu (2)
Studieboeken (237)
maandag verzonden
Logisch & kritisch denken / Druk 2
onderzoeken - argumenteren - concluderen
2021 || Paperback || Simon Burgers || Coutinho || ook als eBook
Hbo- en wo-studenten worden geacht onderzoek te kunnen uitvoeren en dit kritisch te kunnen beoordelen. Deze uitgave helpt daarbij. Maar de stof van Logisch en kritisch denken heeft meer te bieden. Het is een onmisbaar stuk gereedschap bij het nemen van beslissingen als professional. Want wat ook je specialisme is, logisch en kritisch denken heb je op elk vakgebied nodig.
Met Logisch en kritisch denken ontwikkelen hbo- en wo-studenten hun vermogen tot logisch denken, helder analyseren en kriti...
maandag verzonden
GEDRAGSPROBLEMEN IN DE KLAS IN HET BASISONDERWIJS - Werkboek
2017 || Paperback || Anton Horeweg || Lannoo || met inkijkexemplaar
Dit praktische werkboek is te gebruiken bij het succesvolle handboek 'Gedragsproblemen in de klas in het basisonderwijs'. Het bevat casussen, oefeningen, verwijzingen naar video's en praktische schema's die helpen om de tekst uit het handboek nog beter te kunnen begrijpen en direct in de klassenpraktijk te kunnen toepassen. Met dit werkboek leer je planmatiger te kijken naar de problemen die je kunt tegenkomen in de klas en te reflecteren op je eigen rol in de klas. Het boek biedt de kennis o...
maandag verzonden
Wat is jouw punt
Betekenis geven aan prestatiegegevens van leerlingen. Een inspiratiegids
2024 || Paperback || Evelyn Goffin e.a. || Acco Uitgeverij
Duik dieper in datageletterdheid binnen het onderwijs met Wat is jouw punt? Betekenis geven aan prestatiegegevens van leerlingen. Een inspiratiegids. Dit boek helpt je beter begrijpen hoe je prestatiegegevens kan gebruiken om je onderwijs[praktijk te verbeteren. Daarnaast daagt het je ook uit om je eigen opvattingen over datagebruik te heroverwegen en te verfijnen. Het is een boek dat je niet leest, maar beleeft. Deze inspiratiegids is speciaal ontworpen voor onderwijsprofessionals en biedt...
maandag verzonden
Voorkom lastig gedrag / Druk 3
Wat kun jij als leerkracht aan preventie doen?
2024 || Paperback || Anton Horeweg || Uitgeverij Pica
maandag verzonden
Beginnende communicatie / Druk 1
therapieprogramma voor communicatieve functies in de prevebale en vroegverbale fase
2018 || Paperback || L. van den Dungen e.a. || Pearson Benelux B.V. || met inkijkexemplaar
Goede communicatie tussen ouders en hun kinderen is heel belangrijk voor de taalontwikkeling van een kind. Bij een normale ontwikkeling is leren communiceren een proces dat natuurlijk verloopt. Bij een uitblijvende of afwijkende communicatieve ontwikkeling moeten ouders en kind op weg worden geholpen. Met Beginnende communicatie kunnen communicatieve functies op speelse en flexibele wijze worden aangeleerd. Het is een therapieprogramma waarmee therapeuten en ouders of begeleiders gezamenlijk ...
maandag verzonden
Taaltopics corresponderen / Druk 4
2011 || Paperback || Cees Braas e.a. || Noordhoff || ook als eBook
Taaltopics Corresponderen: zakelijke e-mails en brieven geeft aanwijzingen voor de juiste aanpak, de gewenste toonzetting en de uiterlijke verzorging van e-mails en brieven. Het boek bevat veel praktijkvoorbeelden en opdrachten. De verschillen en overeenkomsten tussen e-mails en brieven komen uitgebreid aan de orde. In het oefeningengedeelte zijn de oefeningen nadrukkelijk gekoppeld aan de verschillende hoofdstukken (met voorbeelduitwerking van de eerste oefening bij dat hoofdstuk). Verder zi...
maandag verzonden
Spelen serieus nemen
Rijke spelsituaties creëren in groep 1 t/m 8
2023 || Paperback || Louise Berkhout || Boom
Met Spelen serieus nemen willen we laten zien dat spelen in groep 1 t/m 8 een waardevolle plaats in het curriculum kan innemen en niet beperkt hoeft te zijn tot de jongste groepen of het speelkwartier. Het boek heeft als doel kennis over spelen naar voren te brengen en op te roepen tot een speelse houding bij de leerkracht. Bij elk hoofdstuk zijn aandachtspunten geformuleerd.
Spelen is van belang voor de fysieke, emotionele, sociale en cognitieve ontwikkeling. Als het om jonge kinderen gaat, ...
maandag verzonden
Groepsplan Gedrag in het voortgezet onderwijs / Druk 4
planmatig werken aan passend onderwijs
2014 || Paperback || Kees van Overveld || Uitgeverij Pica
Hoe zorg je ervoor dat je ieder lesuur opnieuw een sfeer creëert waarin het plezierig is om te leren? Vaak verloopt de les zonder problemen, maar wat doe je in die situaties waarin leerlingen geen zin hebben om zich in te zetten, zich afzetten tegen het gezag of elkaar zelfs te lijf gaan?
Groepsplan Gedrag in het voortgezet onderwijs richt zich op het realiseren van een veilig pedagogisch klimaat. Het is een actueel naslagwerk over gedrag én het geeft richtlijnen over hoe gedragsproblemen ...
maandag verzonden
Handboek leren leren voor het voortgezet onderwijs / Druk 3
5 krachtige leerprincipes vertaald naar de praktijk
2016 || Paperback || Inge Verstraete e.a. || Uitgeverij Pica
Het Handboek leren leren bevat actuele theorieën, praktische inspiratiebladen en direct inzetbare formats die door alle leraren in alle vakgebieden kunnen worden gebruikt. De auteurs onderstrepen het belang van vijf krachtige leerprincipes die ze uitvoerig behandelen, te weten:
• Zelfregulatie
• Metacognitie
• Leerstrategieën
• Leermeesters
• Rijke leeromgeving
De praktische handvatten in dit boek kunnen leraren helpen om leerlingen optimaal te laten leren. Hiermee kan tevens het ...
maandag verzonden
De Ringaanpak / Druk 4
Een groepsdynamische benadering voor een veilige klas
2024 || Paperback || Barry Redeker || Uitgeverij Pica
Iedere (nieuwe) groep doorloopt de welbekende fases van groepsvorming. In de meeste gevallen ontstaan sympathieke, effectieve en veilige groepen, waarin leerlingen zich fijn voelen, samenwerken, fouten durven maken en initiatief tonen. Er zijn echter ook groepen waarin er reden en ruimte is voor negatief leiderschap. In deze groepen is vaker sprake van macht, intimidatie, uitsluiting, ruzie, onrust, roddelen en pesten. Potentiële positieve leiders krijgen geen voet aan de grond.
Vanuit de g...