Zoekfilters

Taal
Nederlands (50)
Verschijningsjaar
2023 (10)
2019 (8)
2020 (7)
» Toon alle opties (7)
Uitgever
Noordhoff (19)
Boom (13)
Vakmedianet (5)
» Toon alle opties (4)

Studieboeken (51)

39,95
Levertijd: 3 werkdagen
met 5% korting 37,95
+
Bestel

Value-based projectmanagement / Druk 1

Scherpte en focus aanbrengen in complexe projecten

2017 || Paperback || Nicoline Mulder || Boom

*** WINNAAR VAN DE OOA-PRIJS 2013 ***

Orde en chaos

Complexe projecten lijken eerder chaotisch te verlopen dan ordelijk. Planningen worden niet gehaald, van beheersing is geen sprake en conflicten zijn eerder regel dan uitzondering. Zie dan je opdrachtgever nog maar eens tevreden te houden. Maar in die chaos is weldegelijk orde te herkennen. Het is gewoon een kwestie van anders kijken. Value-based Project Management helpt je daarbij.

Onzekerheden, vaagheden en innovaties

Dit boek beschrijft h...

49,95
Levertijd: 3 werkdagen
met 5% korting 47,45
+
Bestel

Kwaliteitsmanagement / Druk 5

Een praktische handleiding voor de invoering van kwaliteitszorg

2023 || Paperback || Bernadette van Pampus || Boom || met inkijkexemplaar

Dit product bestaat uit een boek en een bijbehorend online leerplatform, hierop vind je o.a. het online boek.

Kwaliteitsmanagement is een praktijkgericht boek voor studenten en iedereen die betrokken is bij de kwaliteitszorg binnen een organisatie. Dit onderwerp is relevanter dan ooit, in een tijd waarin organisaties niet meer alleen kunnen concurreren op prijs, maar ook aandacht moeten schenken aan kwaliteit en betrouwbaarheid.

Het boek biedt praktische tips om de eerste stappen te zetten ...

89,95
Levertijd: 3 werkdagen
met 5% korting 85,45
+
Bestel

Implementatie / Druk 8

Effectieve verbetering van de patiëntenzorg

2023 || Paperback || Michel Wensing e.a. || Bohn Stafleu van Loghum

Dit boek helpt zorgverleners, leidinggevenden, staffunctionarissen, beleidsmakers en onderzoekers om patiëntenzorg op een effectieve manier te verbeteren. Het geeft een praktische, stapsgewijze aanpak voor de implementatie van innovaties in de gezondheidszorg, die rekening houdt met de weerbarstigheid van de praktijk.In Implementatie ligt de nadruk op het verbeteren van het handelen van artsen, verpleegkundigen, paramedici, andere zorgverleners, en de teams waarin zij wer...

37,50
Levertijd: 3 werkdagen
met 5% korting 35,63
+
Bestel

CRM in de praktijk / Druk 3

het succesvol invoeren van een klantgerichte bedrijfstrategie. van CRM naar klantgedreven ondernemen

2018 || Paperback || Sjors van Leeuwen || Academic service || met inkijkexemplaar

CRM in de praktijk is de complete leidraad voor wie met CRM aan de slag wil.

In CRM in de praktijk komen alle aspecten aan de orde die van belang zijn voor een succesvolle invoering van crm. Het biedt geen standaard stappenplan maar stelt u in staat uw eigen, unieke crm-strategie te bepalen. De vele cases, checklists en do's and don'ts zorgen ervoor dat dit boek helemaal is toegespitst op de praktijk. Tegelijkertijd is het een verbindende schakel tussen theorie en praktijk, tussen strategie e...

34,95
Levertijd: 3 werkdagen
met 5% korting 33,20
+
Bestel

In de leerstand

Hoe voortdurend blijven leren op het werk vanzelfsprekend wordt

2023 || Paperback || Isolde Kolkhuis Tanke || Boom

Gaat een medewerker bij veranderingen in de Weerstand of in de Leerstand? Met dit boek kun je de leerrijkheid van je werkomgeving vergroten.

Mensen die ‘in de leerstand’ blijven, bewegen makkelijker mee met veranderingen dan degenen die het liefst blijven vasthouden aan hun vertrouwde routines. Gelukkig is het daarvoor niet nodig om iedereen doorlopend naar cursussen te sturen! Een werkomgeving die dagelijks uitnodigt tot leren blijkt namelijk veel krachtiger om ‘in de leerstand’ te k...

42,50
Levertijd: 3 werkdagen
met 5% korting 40,38
+
Bestel

De kunst van het veranderen / Druk 1

bewegen naar de kern

2019 || Paperback || Marco de Witte e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar

In deze nieuwe visie op veranderkunde staan vier vragen centraal:

*Waarom?

*Wat?

*Hoe?

*Wie?

*Ik!

Deze vier vragen en de relaties daartussen helpen om stap voor stap complexe veranderkundige opgaven op een samenhangende manier te doorgronden. En dat inzicht vereenvoudigt het maken van keuzes. Keuzes die helpen om de business- propositie, de organisatie-inrichting en de gewenste veranderingen uit te lijnen.

Daarnaast komt een drietal dilemma's aan de orde: het balanceren tussen 'deel en geheel', 'in...

42,25
Levertijd: 3 werkdagen
met 5% korting 40,14
+
Bestel

Kwaliteitsmanagement en interne auditing

2009 || Paperback || B. van Pampus || Boom

Kwaliteitsmanagement is het doorlopend verbeteren van interne processen. Regelmatig moet worden getoetst of het systeem nog doeltreffend is of dat er verbeteringen nodig zijn. De interne audit is een onderzoek om zwakke plekken in het kwaliteitsmanagementsysteem op te sporen.

In Kwaliteitsmanagement en interne auditing komt aan de orde hoe het proces van de interne audit verloopt, wat verwacht kan worden van de auditor en wat er gebeurt met de resultaten. Het boek bevat verder praktische tips ...

28,50
Levertijd: 3 werkdagen
met 5% korting 27,08
+
Bestel

Design Thinking

Radicaal veranderen in kleine stappen

2019 || Paperback || Guido Stompff || Boom || met inkijkexemplaar || ook als eBook

Leer van designers en pas hun werkwijze toe op je eigen organisatie!

Waarom een nieuwe denk- en werkwijze?

Kun je op zoek zijn naar iets wat je nog niet kent? Wellicht een vreemde, maar uiterst relevante vraag als je iets nieuws moet bedenken. Onze klassieke manier van denken is gericht op het zoeken naar oorzaken en het nemen van beslissingen. Deze denkwijze gaat uit van de bestaande wereld, maar is ontoereikend om die van de toekomst te bedenken.

Wat biedt design thinking?

Leer van designer...

53,95
Levertijd: 3 werkdagen
met 5% korting 51,25
+
Bestel

Managementvaardigheden voor projectleiders / Druk 6

2021 || Paperback || Cees Rosman e.a. || Boom || met inkijkexemplaar

‘Managementvaardigheden voor projectleiders’ behandelt alle facetten van samenwerking en communicatie binnen projecten. Centraal staat de projectleider die samen met zijn team werkt aan het realiseren van projectresultaten. Het boek bestaat uit drie delen. In deel I wordt de theorie van leiderschap en leidinggeven beschreven. Deel II gaat over de projectleider in de dagelijkse praktijk. Aan de orde komen teamontwikkeling, probleemhantering, communicatie en persoonlijk leiderschap. In dee...

20,00
Levertijd: 3 werkdagen
met 5% korting 19,00
+
Bestel

Zelfleiderschap en de One-Minute Manager

Vergroot uw effectiviteit met situationeel zelfleiderschap

2011 || Paperback || Ken Blanchard e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar

Wat is de grootste wens van managers? Dat hun medewerkers zelfstandig en verantwoordelijk opereren. Wat is de belangrijkste klacht van medewerkers? Dat hun baas te weinig reageert op hun specieke wensen.

Hier komen we op het terrein van empowerment, de specialisatie van bestsellerauteur Ken Blanchard.

Dit boek doet, in de traditie van het bekende De One-Minute Manager, kort en helder uit de doeken hoe u uw medewerkers echte verantwoordelijkheid en zelfstandigheid kunt geven. Iedere manager z...