Zoekfilters
Studieboeken (23)
Hondenbrokken
ofwel, waar worden klanten echt gelukkig van?
2009 || Hardcover || Jos Burgers || Van Duuren Media || met inkijkexemplaar
Klantgerichtheid, zowel extern als intern, is voor veel organisaties de sleutel tot succes. De vraag is alleen waar te beginnen als je je organisatie nog klantgerichter wilt maken. Het antwoord ligt voor de hand: bij de medewerkers. Want de klantgerichtheid van een organisatie is niets meer of minder dan de optelsom van de klantgerichtheid van alle medewerkers. In de spannende en humoristische roman Hondenbrokken gaat Tim, eigenaar van een dierenspeciaalzaak, op zoek naar wat klantgerichtheid...
Verleiden op internet
hoe maak je een website onweerstaanbaar?
2011 || Paperback || Aartjan van Erkel || Van Duuren Media
Online klanten voelen direct aan of je hebt begrepen waar ze voor zijn gekomen. Hebben ze een slechte ervaring op je website, dan zijn ze zo weer weg en is het maar de vraag of je ze ooit nog terugziet. In Verleiden op internet laat Aartjan van Erkel zien dat online gedrag voorspelbaar is, en dat eenvoudige ingrepen genoeg zijn om klanten het gevoel te geven dat ze welkom zijn op je site. Ze laten zich daarna graag overtuigen, én er zijn verrassende psychologische knopjes waar je op kunt...
Hoe bouw je een High Performance Organisatie?
vijf universele factoren van excellent presteren
2016 || Paperback || André de Waal || Van Duuren Media || met inkijkexemplaar
Houd u niet langer bezig met wat u denkt dat werkt, of wat u vindt dat zou moeten werken. Als hedendaagse manager kunt u zich beter concentreren op datgene wat werkelijk bijdraagt aan het bereiken van uw doelstellingen. André de Waal ontdekte en analyseerde op wetenschappelijke wijze wat er aantoonbaar toe doet in iedere soort organisatie, wereldwijd, in alle sectoren. Hoe bouw je een High Performance Organisatie? beschrijft het bewezen HPO-raamwerk dat bestaat uit de vijf universele factore...
Ontwikkel je mindset
Progressiegericht aan het werk
2016 || Paperback || Gwenda Schlundt Bodien || Van Duuren Media || met inkijkexemplaar
Mensen boeken graag betekenisvolle progressie. Als ze vooruitkomen met iets wat ze interessant en belangrijk vinden, dan floreren ze. Dan raken ze niet uitgeput, ook al werken ze nog zo hard. Dan voelen ze zich energiek, ook al is dat wat ze doen nog zo moeilijk. Maar daarvoor is wel de juiste mindset nodig. Want de manier waarop u tegen dingen aankijkt, bepaalt uiteindelijk hoe succesvol u bent. In dit boek laat Gwenda Schlundt Bodien zien hoe u uw mindset kunt ontwikkelen. Zodat u betekenis...
Extreem klantgericht / Druk 3
2022 || Paperback || Danielle de Jonge || Van Duuren Media || met inkijkexemplaar
One size fits none. Zeker als het om klantgerichtheid en commercie gaat! Klanten verwachten exclusieve persoonlijke aandacht vanaf het allerprilste contact en willen onderdeel zijn van het hele commerciële proces, niet slechts het eindpunt. Ze zoeken naar bedrijven die maatschappelijke – ecologische en sociale – impact creëren. De klant van vandaag hecht grote waarde aan wederzijdse betrokkenheid. Dat vraagt om een eigentijdse aanpak van klantgerichtheid, acquisitie en relatiebeheer. Ni...
Werken zonder ruis
2022 || Hardcover || Myra van Zwieten e.a. || Van Duuren Media || met inkijkexemplaar
Het belang van een professionele omgangscultuur wordt steeds meer onderkend. Pesten, intimidatie en ander grensoverschrijdend gedrag horen daar niet bij. Maar hoe zit het met alle andere negativiteit die de kwaliteit van ons werk ondermijnt? Die baas die jou dwarsboomt in plaats van faciliteert. Dat continue geroddel van een collega dat onder je huid gaat zitten. De snijdende weerstand op de afdeling die ieders motivatie doodslaat. Hoezo tolereren we dit nog wel als gedoe op het werk dat er n...
Programmeren voor niet-programmeurs
Programmeren voor niet-programmeurs
2021 || Paperback || Victor G.B. Peters || Van Duuren Media || met inkijkexemplaar
Programmeren is niet meer iets wat je een ander kunt laten doen. Het vak van programmeur heeft z’n eigen obscuriteit ingehaald. Inmiddels leven we in een tijd dat alles draait om IT, geautomatiseerde processen en programmacode. Meer en meer applicaties bieden mogelijkheden om handelingen te automatiseren en langzamerhand worden die mogelijkheden voor de eindgebruiker onvermijdelijk. Een beetje handigheid met programmeren is dus aan te bevelen.
Maar dit boek is niet een cursus programmeren v...
Clean Agile, Nederlandse editie
2021 || Paperback || Robert C. Martin || Van Duuren Media || met inkijkexemplaar
Bijna twintig jaar nadat het Agile Manifesto voor het eerst werd gepresenteerd, introduceert de legendarische Robert C. Martin (“Uncle Bob”) Agile-waarden en -principes voor een nieuwe generatie, zowel programmeurs als niet-programmeurs. Martin, auteur van Clean Code en andere zeer invloedrijke handleidingen voor softwareontwikkeling, was aanwezig bij de oprichting van Agile. Nu, in Clean Agile, Nederlandse editie, analyseert hij misverstanden en koerswijzigingen die het door de jaren hee...
Interactief presenteren: een persoonlijke masterclass
een persoonlijke masterclass
2011 || Paperback || Christa Althof e.a. || Van Duuren Media || met inkijkexemplaar
Het succes van een presentatie valt of staat met de overtuigingskracht van de spreker. Maar hoe zorg je ervoor dat je publiek geboeid raakt én blijft? Christa Althof en Rosita Setz geven in dit boek meer dan honderd eigentijdse adviezen. Snel en overzichtelijk passeren belangrijke do's en don'ts de revue. De auteurs gaan niet alleen in op je persoonlijke presentatie en de interactie met je publiek, maar laten ook zien waar een goede presentatie aan voldoet en hoe je tot een aansprekend verha...
De Klant Energieke Organisatie
Hoe klanten jouw organisatie positief kunnen laden
|| Paperback || Sonja Stalfoort || Van Duuren Media
Hoe weet je of je vandaag de juiste beslissingen neemt voor morgen? Met losse projecten en initiatieven proberen organisaties zich te verbeteren om zo de verandersnelheid van de klantbehoefte bij te houden. Ze stoppen er veel tijd en energie in maar toch laten verbeteringen vaak lang op zich wachten. De vraag is hoe dit komt. Veel energie gaat verloren door het gebrek aan samenhang in de organisatie én omdat een belangrijke energiebron vrijwel onbenut blijft: klant-energie. Organisaties die ...