Zoekfilters
Studieboeken (31)
Who is accountable
toerekenbaarheid tussen sales, marketing en communicatie
2019 || Paperback || Werner van Beusekom e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Of je nu in de sales, marketing of communicatie werkt (of gaat werken), dit boek helpt je succesvoller te zijn in je (toekomstige) vak. Je leest hoe organisaties baat hebben van het op één lijn brengen van sales, marketing en communicatie. Je leest ook hoe het delen van kennis, transparante communicatie en het meten en analyseren van data werkprocessen verbeteren.
Sales, marketing en communicatie op één lijn
In de bestaande literatuur is nauwelijks beschreven hoe je sales, marketing en com...
Mijn Binnenste Buiten / Druk 1
werken aan je professionele identiteit
2019 || Paperback || Manon Ruijters e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Het wordt steeds belangrijker om te weten waar je als professional voor staat, wat je basis is, waar je van bent, wat onvervreemdbaar van jou is en je kleur geeft. Dat helpt je in sturing geven aan je eigen ontwikkeling, in het vergroten van veerkracht en wijsheid, en het verstevigen van je eigen expertise.
Waar de auteurs in het boek 'Je Binnenste Buiten' een model hebben ontwikkeld rondom professionele identiteit en de theorie uiteenzetten, is dit een praktijkboek. In dit boek wisselen pra...
Samenwerken: van idee naar afspraak
Aan de slag met jullie samenwerking
2019 || Paperback || Tim Dees e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Samenwerken, dat doen we toch allemaal? Als het om écht ingewikkelde vraagstukken gaat, dan kan niemand die alleen oplossen. Voor die vragen, kansen of ideeën moet je wel samenwerken over organisatiegrenzen, over disciplines, over sectoren heen. Dat lijkt vanzelfsprekend en eenvoudig. De praktijk is echter weerbarstig. Verschillende beelden, verschillende karakters, spraakverwarring, belangen, onduidelijkheid over wie het voor het zeggen heeft. Wat wil je, wat mag je, wat kun je? Een goed b...
Design Thinking
Radicaal veranderen in kleine stappen
2019 || Paperback || Guido Stompff || Boom || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Leer van designers en pas hun werkwijze toe op je eigen organisatie!
Waarom een nieuwe denk- en werkwijze?
Kun je op zoek zijn naar iets wat je nog niet kent? Wellicht een vreemde, maar uiterst relevante vraag als je iets nieuws moet bedenken. Onze klassieke manier van denken is gericht op het zoeken naar oorzaken en het nemen van beslissingen. Deze denkwijze gaat uit van de bestaande wereld, maar is ontoereikend om die van de toekomst te bedenken.
Wat biedt design thinking?
Leer van designer...
Het Zwitsers zakmes van de leider (2e)
Gids voor leiderschap met blijvende impact
2020 || Hardcover || Gabriël Anthonio || Boom || met inkijkexemplaar
In ‘Het Zwitsers zakmes van de leider’ word je geïnspireerd en uitgedaagd om je eigen pad op het gebied van leiderschapsontwikkeling te volgen en anderen hierin mee te nemen.
Werken aan leiderschap met positieve impact op jezelf en op je omgeving. De titel van dit boek verwijst naar het zakmes van de grootvader van Gabriël Anthonio - een geweldige coach voor jong en oud.
Gabriël Anthonio (1963) is voorzitter raad van bestuur van Verslavingszorg Noord Nederland. Naast zijn bestuurswerk ...
Het Agile Werkvormenboek
Voor de faciliterende rol bij trajecten in Agile organisaties
2021 || Hardcover || Charlotte Bendermacher e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Veel organisaties stappen over op wendbare manieren van werken. Meestal in eerste instantie met Scrum of een variant daarvan. Uiteindelijk wordt de kern van Agile werken gevormd door mensen en hun onderlinge interacties.
Hoe dat eruitziet en hoe je dat het best faciliteert, wordt echter nergens omschreven. Vandaar dit boek. Het Agile Werkvormenboek bevat maar liefst 99 actieve werkvormen voor Agile teams en organisaties die zich in de praktijk ruimschoots hebben bewezen. Kort en krachtig word...
Organisatievibe
Energie als het vertrekpunt van verandering en innovatie
2019 || Paperback || Arjen Banach || Boom
In Organisatievibe komen cultuur en energie bij elkaar. We gaan terug naar de basis: hoe bouw je een cultuur waarin professionals energie krijgen van het werk dat ze doen en van de omgeving waarin ze werken? Die energie is hard nodig als brandstof om te vernieuwen. Organisaties worstelen nu vaak met deze vernieuwing. We zijn op een punt aangekomen waar de bevlogenheid van professionals historisch laag ligt. Ondertussen zijn de investeringen die organisaties doen om mensen gelukkig te maken op...
Financiën voor commissarissen en toezichthouders
2020 || Paperback || Mieke Pigeaud e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
In dit boek geven de auteurs inzicht in financiële aspecten waarmee interne toezichthouders (commissarissen) kunnen worden geconfronteerd in hun toezichthoudende rol. Wat is een jaarverslag, wat is een jaarrekening en hoe moet ik de posten in die jaarrekening interpreteren? Welke ratio’s zijn relevant en waarom? Waar moet ik op letten bij investeringsbeslissingen? Wat is treasury en wat zijn daarin de risico’s? Welke relatie is er tussen strategisch risicomanagement en financiën? Wat is...
Betekenisvolle werkrelaties
2019 || Paperback || Ina Ahuis || Boom || met inkijkexemplaar
Om betekenisvol werk te leveren, vragen we elkaar relevante informatie op tafel te leggen en maken we mooie afspraken over eigenaarschap, lef tonen, wendbaarheid en het waarderen van verschillen. Maar in de praktijk, in onze
complexe werkelijkheid, doen we vaak iets anders, laten we ons niet zien en verzeilen we onbedoeld in een samenwerking die niemand wil. We laten onszelf dan ook niet sturen door afspraken alleen. Ons leven wordt grotendeels
bepaald door de kwaliteit van onze relaties. Dat...
Excelleren in service
Omslag naar een emotionele relatie met klanten en medewerkers in tien paradigmashifts
2019 || Hardcover || Jean-Pierre Thomassen e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Hoe maak je de omslag naar een uitzonderlijke serviceorganisatie die klanten en medewerkers blijvend weet te boeien en binden? 'Excelleren in Service' beschrijft de tien belangrijkste veranderingen die organisaties maken om duurzaam succesvol te zijn door te excelleren in service. Dit organisatorische omdenken gaat over het design van de dienstverlening, de strategie, bedrijfscultuur, innovatie en over de operatie.
Met ruim 120 praktijkvoorbeelden, twintig tools en twee scans is 'Excelleren i...