Zoekfilters
› Technische Bedrijfskun... (12)
› Ondernemerschap & Reta... (10)
› Business IT & Manageme... (6)
» Toon alle opties (17)
› Management in de Zorg (4)
› Bedrijfsmanagement MKB... (3)
› Commercieel Management (3)
› Informatica (3)
› International Business... (3)
› International Business... (3)
› Ad Engineering (2)
› Ad Maintenance & Mecha... (2)
› Ad Ondernemen (2)
› Automotive (2)
› Facility Management (2)
› Global Marketing en Sa... (2)
› Integrale Veiligheidsk... (2)
› Logistics Management (2)
› Ondernemen (2)
› Sportkunde (2)
Studieboeken (27)
Who is accountable
toerekenbaarheid tussen sales, marketing en communicatie
2019 || Paperback || Werner van Beusekom e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Of je nu in de sales, marketing of communicatie werkt (of gaat werken), dit boek helpt je succesvoller te zijn in je (toekomstige) vak. Je leest hoe organisaties baat hebben van het op één lijn brengen van sales, marketing en communicatie. Je leest ook hoe het delen van kennis, transparante communicatie en het meten en analyseren van data werkprocessen verbeteren.
Sales, marketing en communicatie op één lijn
In de bestaande literatuur is nauwelijks beschreven hoe je sales, marketing en com...
De lean startup
Hoe voortdurend innoveren tot een succesvolle business leidt
2013 || Paperback || Eric Ries || Pearson Benelux B.V. || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Laat je inspireren door de Lean Startup!
Het idee van de Lean Startup is uitgegroeid tot een wereldwijde beweging. Ondernemers en bedrijven ontwikkelen en lanceren er op succesvolle wijze nieuwe producten mee. De aanpak, waarin het Lean-denken wordt toegepast op het proces van innovatie, maakt het mogelijk de juiste dingen te meten, het product aan te passen en opnieuw te testen. Resultaat: je zult minder tijd en geld verspillen.
In dit boek lees je alles over de principes en technieken van de ...
Automatisering van productieprocessen op basis van ISA-95
praktijkervaringen met ISA-95
2009 || Paperback || A. van Rissewijck e.a. || Van Haren Publishing
Om te voorkomen dat de productiebedrijven vertrekken naar de goedkopere landen, moeten de Nederlandse bedrijven alles op alles zetten om efficiënt en effectief te produceren. Standaardiseren, mechaniseren en automatiseren zijn hoogst noodzakelijk.
Dit praktische handboek legt stap voor stap uit hoe het automatiseren van productieprocessen succesvol opgezet wordt. De theorie is gebaseerd op de internationale standaard ISA-95. Praktijkvoorbeelden van British American Tobacco, Corus, Friesland...
Maatschappelijk verantwoord ondernemen / Druk 2
2017 || Paperback || Bart Bossink e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
De toegankelijke introductie Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen laat je uitgebreid kennismaken met deze relatief nieuwe en interessante organisatieverandering. Je leert de basisbegrippen en krijgt inzicht in deze ondernemingsvorm. Een goede basis voor de toekomstige beroepspraktijk!
Waarom kiezen voor Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen?
* Uitstekende basis voor de praktijk;
* toegankelijke kennismaking met deze ondernemingsvorm;
* met uitgebreide online ondersteuning.
Maatschappelijk Ver...
Werken met supply chain management / Druk 3
2020 || Paperback || Carline van der Meer e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Biedt een brede en vernieuwende kijk op supply chain management;
- bevat veel aansprekende praktijkvoorbeelden en is geschreven vanuit de belevingswereld van de student;
- veel aandacht voor e-commerce binnen supply chain management.
Werken met supply chain management is een handboek dat een brede en vernieuwende kijk biedt op supply chain management. Het gaat allereerst in op de noodzaak van supply chain management en weidt vervolgens uit over de essentie ervan en de voorwaarden ervoor. He...
Van idee naar start-up / Druk 2
Een praktisch stappenplan naar product-marktfit
2023 || Paperback || Sabine Kerkemeijer-Van der Peijl e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Van idee naar start-up biedt een beproefd stappenplan voor iedereen die een onderneming wil beginnen of een idee heeft voor een nieuw product, nieuwe dienst of innovatief project. Het laat je zien hoe je een product (of dienst) ontwikkelt dat inspeelt op de behoeften van de klant en tegelijkertijd levensvatbaar is. De methode is gebaseerd op het gedachtengoed van titels zoals Lean Startup, Design Thinking en Business Model Generatie.
Dit boek begeleidt de student stap voor stap van businessid...
Analyse van bedrijfsprocessen / Druk 13
een toepassing van denken in systemen
2023 || Paperback || Marlyse in 't Veld e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Analyse van bedrijfsprocessen beschrijft de theorie én de praktijk van het denken in systemen, modellen, processen en regelkringen. Studenten krijgen hiermee inzicht in de structuur van verschillende soorten bedrijfsprocessen, zoals administratie, financiën en logistiek. Het boek stelt de lezer in staat om deze processen te analyseren en knelpunten daarin op te sporen en te verhelpen.
Het eerste deel beschrijft de theorie van de systeemkunde en bespreekt een interviewmethode. Deel 2 staat s...
IKZ, integrale kwaliteitszorg en verbetermanagement / Druk 8
2021 || Hardcover || Chris Bakker e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Actueel en compleet overzicht van het vakgebied Kwaliteitsmanagement;
- geeft een goed beeld van duurzaam ondernemen in de 21e eeuw;
- aandacht voor de belangen van de aandeelhouders, de stakeholders en het zoeken van een balans tussen profit, planet en people.
Integrale kwaliteitszorg en verbetermanagement verschaft studenten inzicht in het vakgebied Kwaliteitsmanagement en de toepassing ervan in het bedrijfsproces. Het volledige proces van kwaliteitszorg binnen een organisatie en de bijbe...
Navigeren op essentie met KPI-Dashboards
met KPI-Dashboards
2020 || Paperback || Jako van Slooten e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
We hebben allemaal onze dromen, ambities en plannen. Toch slagen veel mensen en organisaties er niet in hun doel te bereiken of hun bereikte succes vast te houden. Dat ligt meer aan een gebrek aan focus op wat essentieel is, dan aan motivatie.
In Sturen op essentie met KPI-dashboards lees je hoe te sturen op succes. Met zeven heldere navigatieregels stel je voor jezelf en je organisatie vast waar je echt voor staat, waar je heen wilt en welke stappen je daarvoor moet zetten. Door het opstelle...
Waarde Propositie Ontwerp / Druk 1
Hoe ontwikkel je producten en diensten die klanten echt willen
2014 || Paperback || Alexander Osterwalder e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
'Geen tijdverspilling meer aan ideeën die toch niet werken.'
Alex Osterwalders nieuwste boek 'Waarde Propositie Ontwerp' (Nederlandse vertaling van 'Value Proposition Design') is gebaseerd op dezelfde concepten als zijn wereldwijde besteller 'Business Model Generatie'.
Het ontwikkelen van producten en diensten die klanten ook echt willen begint met het ontwerpen van krachtige waardeproposities. De belangrijkste tool hiervoor is het Waardepropositie Canvas. Dit canvas maakt waardeproposities ...