Zoekfilters
› Management & bedrijfsk... (4)
› Bedrijfskunde & ondern... (3)
› Economie (3)
» Toon alle opties (2)
› Hogeschool Rotterdam (23)
› Hogeschool Utrecht (7)
› Avans Hogeschool (6)
» Toon alle opties (4)
Studieboeken (26)
maandag verzonden
Bedrijfseconomie voor het besturen van organisaties - opgaven / Druk 8
2022 || Paperback || André Heezen || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Uitdagende en praktische opgaven bij Bedrijfseconomie voor het besturen van organisaties;
ruime aandacht voor de context waarin een bedrijfseconomisch vraagstuk zich voordoet;
Bevat standaardopdrachten met een oplopende moeilijkheidsgraad.
Bedrijfseconomie voor het besturen van organisaties behandelt verschillende bedrijfseconomische vraagstukken – zoals het maken van een balans- en liquiditeitsbegroting – aan de hand van werkelijke gegevens van bestaande ondernemingen. Daarbij wordt niet...
maandag verzonden
Van weerstand naar veranderbereidheid / Druk 3
over willen, moeten en kunnen veranderen
2019 || Paperback || Erwin Metselaar e.a. || Bricklayer Productions
Een stabiele factor in de literatuur over verandermanagement. Van het daarin gepresenteerde diagnose-instrument, de DINAMO voor veranderbereidheid, wordt intensief gebruik gemaakt in de praktijk van verandermanagement.
maandag verzonden
Basisboek transportmodaliteiten / Druk 4
2017 || Paperback || Gerrit Nieuwenhuis || NT Publishers
Dit boek gaat in op de verschillende vormen van goederenvervoer via spoor, weg, lucht en over water. De nadruk ligt daarbij op de marktorganisatie van deze modaliteiten en hoe deze modaliteiten in het vervoer worden ingezet: de operationele vormen.
Ook de trends in transport worden besproken, zoals synchromodaliteit. De opzet van dit boek maakt het zeer geschikt voor cursussen, opleidingen en zelfstudie.
maandag verzonden
Van werkdocument tot eindverslag / Druk 1
Praktijkgericht onderzoek doen en beschrijven
2014 || Paperback || Joke Kiewiet - Kester || Coutinho || ook als eBook
Voor studenten is praktijkgericht onderzoek een belangrijk, maar vaak ook lastig onderdeel van de studie. Het uitgangspunt van dit boek is dat onderzoek doen en onderzoek beschrijven parallelle, elkaar beïnvloedende processen zijn. Het boek heeft als focus de toegevoegde waarde van het onderzoek voor de praktijk waarbij verslaglegging al vanaf het begin van het onderzoek een belangrijke rol speelt: van structurerend naar communicerend. Studenten merken dat vroegtijdige aandacht voor de versl...
maandag verzonden
De kunst van het veranderen / Druk 1
bewegen naar de kern
2019 || Paperback || Marco de Witte e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
In deze nieuwe visie op veranderkunde staan vier vragen centraal:
*Waarom?
*Wat?
*Hoe?
*Wie?
*Ik!
Deze vier vragen en de relaties daartussen helpen om stap voor stap complexe veranderkundige opgaven op een samenhangende manier te doorgronden. En dat inzicht vereenvoudigt het maken van keuzes. Keuzes die helpen om de business- propositie, de organisatie-inrichting en de gewenste veranderingen uit te lijnen.
Daarnaast komt een drietal dilemma's aan de orde: het balanceren tussen 'deel en geheel', 'in...
maandag verzonden
Persoonlijk leiderschap / Druk 1
Voor de leider van nu
2019 || Paperback || Charlotte Staats || Uitgeverij Thema || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Word de leider die je je mensen gunt!
Dit is het boek dat je eerder had willen lezen. Want leidinggeven is soms zo eenvoudig niet. Hoe zorg je dat je team kan excelleren én houd je het voor jezelf ook nog een beetje leuk? Het antwoord op die vraag begint bij stevig persoonlijk leiderschap.
Wie ben je en waar sta je voor? Als mens en als leider? Deze vragen heb je niet van de ene op de andere dag beantwoord. En persoonlijk leiderschap is nooit klaar. Want wat voor organisaties geldt, geldt o...
maandag verzonden
Bedrijfseconomie voor het besturen van organisaties / Druk 8
2022 || Paperback || André Heezen || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Standaardwerk op het gebied van bedrijfseconomie;
- zeer toegankelijk door de praktische opzet;
- nadruk op het bijbrengen van bedrijfseconomisch inzicht.
Bedrijfseconomie voor het besturen van organisaties behandelt verschillende bedrijfseconomische vraagstukken – zoals het maken van een balans- en liquiditeitsbegroting – aan de hand van werkelijke gegevens van bestaande ondernemingen. Daarbij wordt niet alleen rekening gehouden met bedrijfseconomische argumenten, maar ook met commerci...
maandag verzonden
Rekenen in de logistiek niveau 3-4 / Druk 1
PERSPECTIEF Mbo Logistiek
2019 || Paperback || OVD || Educatieve uitgeverij OVD
Rekenen in de logistiek niveau 3/4 is geen algemene rekenmethode, het biedt essentieel oefenmateriaal bij de logistieke kwalificaties Logistiek teamleider en Logistiek supervisor.
Wat ons betreft is rekenen geen bezigheid op zich. Rekenen heeft een functie in een bepaalde context. Het is toegespitst op het vakgebied van de leerlingen, namelijk de logistiek.
In Rekenen in de logistiek vindt u:
korte uitleg
voorbeelden
maar vooral: opdrachten.
De onderwerpen in Rekenen in de logistiek zijn toeg...
maandag verzonden
Ontdek je sterke punten 2.0
2021 || Hardcover || Tom Rath || Spectrum || met inkijkexemplaar
Heb jij de kans om dat wat jij het beste kan, elke dag te doen? De kans bestaat dat je dat niet doet, en daarmee worden natuurlijke talenten jammer genoeg niet benut. En dat terwijl het ontwikkelen van sterkte punten van zo'n groot belang is op verschillende vlakken van je leven. Gallup introduceerde de eerste versie van de StrengthsFinder in 2001, met succes. Decennialang heeft het StrengthsFinder-assessment miljoenen mensen geholpen met het ontdekken van hun sterke punten, van managers van ...
maandag verzonden
Inleiding tot de marketing / Druk 5
2020 || Paperback || Bronis Verhage || Noordhoff || ook als eBook
- Complete en toegankelijke kennismaking met het vakgebied marketing;
- leert hoe slagvaardig een marketingbeleid uit te stippelen;
- nieuwe editie met actuele thema’s, voorbeelden en casussen.
Inleiding tot de marketing geeft een compleet beeld van de beginselen van marketing en leert hoe een slagvaardig marketingbeleid uit te stippelen. Het geeft actuele inzichten, ontwikkelingen en trends op het gebied van marketing. De rol van online marketing, de invloed van social media op het koopged...