Zoekfilters
› Management algemeen (5)
› Algemene sociale weten... (2)
› Arbeids- en sociale ze... (2)
» Toon alle opties (2)
Studieboeken (25)
Mijn Binnenste Buiten / Druk 1
werken aan je professionele identiteit
2019 || Paperback || Manon Ruijters e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Het wordt steeds belangrijker om te weten waar je als professional voor staat, wat je basis is, waar je van bent, wat onvervreemdbaar van jou is en je kleur geeft. Dat helpt je in sturing geven aan je eigen ontwikkeling, in het vergroten van veerkracht en wijsheid, en het verstevigen van je eigen expertise.
Waar de auteurs in het boek 'Je Binnenste Buiten' een model hebben ontwikkeld rondom professionele identiteit en de theorie uiteenzetten, is dit een praktijkboek. In dit boek wisselen pra...
The Culture Map / 1st edition
Decoding How People Think, Lead, and Get Things Done Across Cultures
2016 || Paperback || Erin Meyer || PublicAffairs
Whether you work in a home office or abroad, business success in our ever more globalized and virtual world requires the skills to navigate through cultural differences and decode cultures foreign to your own. Renowned expert Erin Meyer is your guide through this subtle, sometimes treacherous terrain where people from starkly different backgrounds are expected to work harmoniously together.When you have Americans who precede anything negative with three nice comments French, Dutch, Israelis, ...
Leerboek HRM / Druk 4
2021 || Paperback || Frits Kluijtmans e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Al meer dan 30 jaar het ultieme leerboek voor aankomende HRM-professionals;
- wetenschappelijke basis en ruime aandacht voor actuele ontwikkelingen en trends;
- volop handige hulpmiddelen en voorbeelden.
Leerboek HRM beschrijft op heldere wijze de fundamenten van het vak en houdt daarbij rekening met de grote diversiteit in organisaties. Het boek is ingedeeld in drie overzichtelijke thematische blokken: het plannen en stromen, het motiveren, sturen en ontwikkelen van medewerkers en het ve...
Exploring Leadership / 3rd edition
For College Students Who Want to Make a Difference
2013 || Paperback || Susan Komives e.a. || John Wiley and Sons Ltd
This third edition is a thoroughly revised and updated version of the bestselling text for undergraduate leadership courses. This book is designed for college students to help them understand that they are capable of being effective leaders and guide them in developing their leadership potential. The Relational Leadership Model (RLM) continues as the major focus in this edition, and the book includes stronger connections between the RLM dimensions and related concepts, as well as visual appli...
Global Distributive Justice
An Introduction
2020 || Paperback || Chris Armstrong || Cambridge University Press
This is the first textbook to focus exclusively on issues of distributive justice on the global scale. It gives clear and up-to-date accounts of the major theories of global justice and spells out their significance for a series of political issues, including climate change, international trade, human rights and migration.
Inleiding tot de marketing / Druk 5
2020 || Paperback || Bronis Verhage || Noordhoff || ook als eBook
- Complete en toegankelijke kennismaking met het vakgebied marketing;
- leert hoe slagvaardig een marketingbeleid uit te stippelen;
- nieuwe editie met actuele thema’s, voorbeelden en casussen.
Inleiding tot de marketing geeft een compleet beeld van de beginselen van marketing en leert hoe een slagvaardig marketingbeleid uit te stippelen. Het geeft actuele inzichten, ontwikkelingen en trends op het gebied van marketing. De rol van online marketing, de invloed van social media op het koopged...
Inleiding organisatiekunde / Druk 7
2021 || Paperback || Loek ten Berge e.a. || Coutinho || ook als eBook
Inleiding organisatiekunde geeft een kernachtig overzicht van het vakgebied organisatiekunde. In het boek staat het 7S-model van McKinsey centraal: strategy, structure, systems, staff, skills, style en shared values. In elk hoofdstuk wordt een S-begrip uitgelegd aan de hand van actuele praktijkvoorbeelden en uitgebreid casusmateriaal. De verbanden tussen de begrippen worden in de slotparagraaf van elk hoofdstuk expliciet gemaakt. Daarnaast komen organisatiekunde in historisch perspectief en ...
Intercultural Sensitivity / Druk 5
From denial to intercultural competence
2021 || Paperback || C. Nunez e.a. || Koninklijke Van Gorcum || met inkijkexemplaar
Through internationalisation programmes, millions of students spend part of their studies at universities abroad every year. Lecturer mobility programmes are bringing international lecturers straight to local classrooms. With migration, labour mobility and student mobility, classrooms and lecture halls have grown more culturally diverse than ever before.
Intercultural Sensitivity gives students a head start in working with lecturers and fellow students, and to excel in their future internati...
Mondiale rechtvaardigheid
2014 || Paperback || Thomas Mertens e.a. || Boom
Hoe vaak worden wij niet geconfronteerd met schrijnende armoede, onrecht en leed? We hoeven de televisie maar aan te zetten of we zien beelden die weliswaar ver van ons afstaan, maar toch overdonderen. Wat moeten we met die kennis?
In Mondiale rechtvaardigheid gaan de filosofen Thomas Mertens en Ronald Tinnevelt in op de vraag hoe we kunnen denken over verantwoordelijkheid bij mondiaal onrecht. De verschillende manieren waarop mensen reageren op lijden vormen daarbij het uitgangspunt. Vervolg...
Gesprekken in organisaties / Druk 7
2022 || Paperback || Yvonne Gramsbergen-Hoogland e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Behandelt zowel twee- als groepsgesprekken;
- elk gespreksonderwerp wordt apart behandeld waardoor het modulair ingezet kan worden;
bevat veel opdrachten.
Gesprekken in organisaties heeft de afgelopen decennia duidelijk zijn waarde bewezen. Het wordt bij tientallen opleidingen in het hoger onderwijs gebruikt en is hét standaardwerk in Nederland en België over professionele gespreksvoering in organisaties.
Gesprekken in organisaties bestaat uit drie delen:
In deel I worden de basisvaardigh...