Studieboeken (13)
Geef je bedrijf een kickstart, klanten vinden en binden in de eerste vijf jaar van je onderneming
2017 || Paperback || Jolanda Wicherson || S2 Uitgevers || met inkijkexemplaar
Geef je bedrijf een kickstart
Klanten vinden en binden in de eerste vijf jaar van je onderneming
Ondernemen is een prachtig vehikel om datgene wat jou werkelijk drijft in de wereld te zetten, om je missie vorm te geven en om te voorzien in je eigen inkomen. Maar ga niet als een kip zonder kop zoek naar klanten. En blijf niet achter de schermen sleutelen aan je aanbod, je visitekaartje, je website, enzovoort, voordat je ook maar één netwerkgesprek hebt gevoerd. Als het al zover komt ...
Jo...
Bel me wel
Alle bouwstenen voor duurzame en succesvolle telemarketing
2021 || Paperback || Patrick Jordens || S2 Uitgevers || met inkijkexemplaar
Telemarketing is door het directe persoonlijke contact voor veel organisaties een van de belangrijkste kanalen voor verkoop en fondsenwerving. Telemarketing wordt echter door consumenten en ondernemers regelmatig als een ergernis ervaren. Hoe komt het dat deze telefoontjes zoveel weerstand oproepen? Het spanningsveld tussen het commerciële belang en de maatschappelijke acceptatie moet overbrugd worden, wil telemarketing een bruikbaar kanaal blijven in de toekomst. Het is noodzakelijk om de k...
Green on
Werk radicaal anders met de bewezen methodes van de Special Forces
2022 || Paperback || Joris Janssen e.a. || S2 Uitgevers || met inkijkexemplaar
Nabij Mazar-i-Sharif, 15 maart 2020, 05.47 uur
In Afghanistan maakt commando Richard zich klaar voor een capture or kill-missie ver achter vijandelijke linies. Op hetzelfde moment werken Joris en Daan in Amsterdam met hun bedrijf Luscii keihard om 200.000 mensen in Europa en Afrika te ondersteunen in een strijd tegen de coronapandemie.
Wat hebben deze twee situaties met elkaar te maken? Ze zijn beide Green On. De operators van de special forces kunnen dankzij de Green On-principes bovenmens...
Jij moet je bek houden!
Omgaan met boze burgers, ouders, klanten en patiënten
2021 || Paperback || Caroline Koetsenruijter || S2 Uitgevers
Elk jaar ervaren maar liefst 1,6 miljoen professionals conflicten en agressie tijdens hun werk. Zij krijgen te maken met boze burgers, agressieve cliënten, manipulerende patiënten, verongelijkte ouders/verzorgers, opgefokte passagiers en klanten die geen nee accepteren. Jij moet je bek houden! helpt professionals effectief om te gaan met deze situaties en sterker uit de strijd te komen.
Conflicten zorgen voor stress en daar kun je letterlijk ziek van worden. Voor professionals bij de overhe...
Feeling voor bezieling
In 8 stappen naar een bevlogen team
2021 || Paperback || Dorine Smilde || S2 Uitgevers || met inkijkexemplaar
Bezield samenwerken. Vanuit je hart échte waarde creëren. Elke dag met plezier aan het werk. Met elkaar bouwen aan krachtige resultaten. Of je nu samen op kantoor zit of ieder vanuit huis aan het werk bent.
Voor de meeste teams is dit een utopie. Ver verwijderd van de dagelijkse realiteit. De waan van de dag regeert. Deadlines, afstand, stress en gedoe tussen collega’s.
Het kan zo anders. Feeling voor bezieling leert je in acht stappen hoe bezieling begint bij jezelf, van binnenuit. Van d...
De kunst van het onmaakbare
Pleidooi voor dubbelzinnigheid, onvoorspelbaarheid en creëren in loopbaan en organisatie
2021 || Paperback || Jelte Krist || S2 Uitgevers || met inkijkexemplaar
De werkelijkheid is te complex om te vangen in modellen en structuur. Of het nu gaat om een opleiding, een loopbaan of een organisatie: we kunnen de wereld niet naar onze hand zetten. Toch bekijken we het werkende leven en verandering vanuit grip, quick fix trucs en efficiëntie. Allemaal toegankelijk gepresenteerd in opleidingen en zelfhulpboeken. En in organisaties worden ingewikkelde vraagstukken met eenduidige oplossingen en interventies aangepakt.
Dit boek ontmaskert de maakbaarheid van ...
De scale up mindset
Organisatiekracht voor ambitieuze scale up leiders
2024 || Paperback || Niels Hardam || S2 Uitgevers || met inkijkexemplaar
DE SPRONG VOORUIT!
Je bedrijf van start-up naar scale-up leiden is mooi en uitdagend werk. Meer klanten, nog meer personeel en een continu veranderende markt zorgen ervoor dat je meer dan genoeg aan je hoofd hebt.
Jij en jouw leiderschapsteam zijn zelf verantwoordelijk voor het succesvol opschalen van je bedrijf. Hoe kun je dat op een praktische manier aanpakken? Jij hebt een Chief Scaling nodig.
Niels Hardam is zo iemand. In plaats van 4 jaar vallen en opstaa...
Als elke stem telt
Gelijkwaardigheid en verbinding als basis voor effectief en plezierig samenwerken
2021 || Paperback || Adrian Roest e.a. || S2 Uitgevers || met inkijkexemplaar
Hoe werken we samen op een manier die goed is voor álle betrokkenen? Voorbij polderen, meeste stemmen gelden of macht-over. En vooral voorbij wantrouwen en een cultuur waarin systemen belangrijker zijn geworden dan mensen. Hoe zou het zijn als elke stem in jouw team wordt gehoord?
In dit boek laten de auteurs je zien hoe je met oog voor de menselijke maat effectief en plezierig kunt samenwerken.
In drie delen: Hart, Hoofd en Handen, lees je hoe je:
- gedoe in samenwerking duurzaam kunt veran...
Hoezo hiërarchie?
De toekomst van werken is horizontaal
2022 || Paperback || Evert Hatzmann e.a. || S2 Uitgevers
Als de achtereenvolgende lockdowns één ding duidelijk hebben gemaakt, dan is het wel hoe achterhaald traditionele organisatiestructuren en het bijbehorende hiërarchisch denken zijn. In nog geen twee jaar tijd hebben top-downsystemen plaatsgemaakt voor een nieuwe manier van werken. Werk dat draait om gezamenlijke waardecreatie, werk waarbij iedereen zijn verantwoordelijkheid neemt.
Evert Hatzmann en Simon van Esch zijn op onderzoek uitgegaan: hoe manifesteert het samenwerken zich in de nieu...
Zo krijg je iedereen mee
Zet weerstand om in verandermotivatie
2024 || Paperback || Lisette van de Sandt || S2 Uitgevers || met inkijkexemplaar
ZO KRIJG JE IEDEREEN MEE
• Waarom mislukt verandering vaak en hoe voorkom je dat?
• Hoe ga je effectief om met weerstand en verandersceptici?
• Hoe creëer je een experimenteercultuur waarin collega’s continu innoveren?
Volgens onderzoek mislukt 30 tot 70 procent van alle verandertrajecten. In Zo krijg je iedereen mee onthult internationaal erkend veranderexpert Lisette van de Sandt hoe je als manager weerstand omzet in verandermotivatie door samen te e...