Zoekfilters
Resultaten (29)
maandag verzonden
Relaxed vlammen
Meer misbaar in je bedrijf, minder missen van het leven
2023 || Hardcover || John Slabbekoorn || Van Duuren Management
‘Al je zakelijke doelen behalen met een doorlopend vakantiegevoel.’
Negen van de tien ondernemers is binnen tien jaar uit business. 63% verdient minder dan het minimumloon. Bizar! Aan hard werken ligt het meestal niet. Altijd ‘aan staan’, bezig, druk en onderweg. Heel veel zelf willen doen. Hopend op het kantelpunt. Dat moment dat de business voor een groot deel zelf doordraait en ook nog eens een lekkere hoeveelheid geld oplevert.
Dit ideaalbeeld lijkt voor weinigen weggelegd, maar ...
maandag verzonden
Driver’s seat
Van werken in je bedrijf naar een bedrijf dat voor jou werkt!
2024 || Paperback || Antoinette Nunes || Van Duuren Management || met inkijkexemplaar
Veel ondernemers starten hun bedrijf omdat ze niet voor een baas willen werken maar vrij willen zijn. Helaas valt het met die vrijheid in de praktijk vaak tegen. Deze ondernemers zitten vast in de hectiek van hun eigen bedrijf. Altijd onmisbaar, nooit genoeg tijd voor zichzelf, en vakanties lijken een verre droom. Het is tijd om uit die ondernemersvalkuil te stappen!
Ontdek als gedreven mkb-ondernemer de ultieme vrijheid met het revolutionaire boek Driver’s Seat! Speciaal geschreven voor on...
maandag verzonden
The leadershipbook for women
Introducing the 50/50 method
2024 || Paperback || Marja Wagenaar || Van Duuren Management || met inkijkexemplaar
Wat kun je er als vrouw zélf aan doen om in je werk hogerop te komen? En hoe vervul je vervolgens met succes een leiderschapsrol binnen je organisatie? Daarover gaat The Leadership Book for Women.
In dit boek introduceert Marja Wagenaar de 50/50-methode, een nieuw en krachtig principe om jezelf vooruit te helpen – in elke fase van je carrière. Het uitgangspunt? Besteed de helft van je tijd en energie aan organisatiedoelen, en gebruik de andere helft om tijdens je werk je persoonlijke carr...
maandag verzonden
Vaker in de media
Zo kom je als vrouwelijk expert in beeld
2024 || Paperback || Janneke van Heugten || Van Duuren Management || met inkijkexemplaar
Media-aandacht kan veel betekenen voor je expertstatus en je carrière. Helaas zijn vrouwelijke experts nog altijd ondervertegenwoordigd in het nieuws. Slechts een derde van de personen die we zien, horen en lezen in de media is vrouw, blijkt uit onderzoek van het Commissariaat voor de Media. Dat beeld wordt nog veel schever naarmate de vrouwen ouder worden. En komen de vrouwen wél aan het woord, dan lopen ze risico op stereotype framing. Redacties roepen dat vrouwen te vaak ‘nee’ verkop...
maandag verzonden
Superfijne klanten
Hoe kom je eraan?
2024 || Hardcover || Jos Burgers || Van Duuren Management
Superfijne klanten, wie wil die nou niet? Superfijne klanten hebben oog voor jouw toegevoegde waarde en accepteren daarom de prijs die je vraagt. Dat maakt dat werken voor hen vaak niet voelt als werken.
Maar hoe kom je aan superfijne klanten, klanten waar je blij van wordt? Hoop jij dat ze vanzelf naar je toekomen? Jos Burgers legt fijntjes uit dat hopen geen beste strategie is: je zult er iets voor moeten dóén. Zijn advies: stop met werken voor klanten waar je het alleen maar druk van kri...
maandag verzonden
Omdat alle meningen ertoe doen
Werkvormen voor teamsessies
2024 || Paperback || Peter de Roode || Van Duuren Management
Vraagstukken en problemen worden zo complex dat organisaties wel moeten samenwerken om ze op te lossen. Daarbij staat vooral de inhoud centraal, die moet zorgen voor het gewenste resultaat met heldere beslispunten en vastgestelde acties. Maar hoe simpel dat ook klinkt: het draagvlak voor de genomen beslissingen ontbreekt vaak, en de kwaliteit van de acties laat ook nogal eens te wensen over. Hoe komt dat? En vooral: hoe kan het beter?
Samenwerkende teams onderschatten vaak het proces en over...
maandag verzonden
Relatietherapie voor klantliefhebbers
Werken aan een duurzame en betekenisvolle relatie met je klanten
2024 || Paperback || Harald Pol || Van Duuren Management
Hoe kun je meer betekenis geven aan de relatie met je klanten? Een relatie gebaseerd op gedeelde waarden, vertrouwen en betrokkenheid?
Veel organisaties werken aan het verbeteren van de klantbeleving, maar het dringt nog maar tot een kleine groep door dat een positieve beleving niet automatisch leidt tot een duurzame relatie. Klanten kunnen vandaag heel tevreden zijn over een organisatie, maar morgen ook zo naar een ander overstappen als er iets beters langs komt. Of, als ze niet weg kunnen,...
maandag verzonden
Succes met je carrière!
Wie ben ik, wat wil ik en andere loopbaanvragen
2023 || Paperback || Jolan Douwes e.a. || Van Duuren Management
Met de grote schaarste op de arbeidsmarkt is het belangrijk te weten hoe je jouw plek kunt vinden. En hoe je je op die plek staande kunt houden, zeker nu het werk veel van je vraagt. Deze loopbaangids biedt je daarvoor fijne handvatten. Auteurs Jolan Douwes en Map Oberndorff, allebei journalist en loopbaancoach, beschrijven bijna zestig herkenbare dilemma’s op het gebied van solliciteren, werk en persoonlijke ontwikkeling. De hoofdstukken zijn een bewerking van de rubrieken die zij schrijve...
Green hearts, great business
De magische formule om teams in beweging te krijgen
2024 || Paperback || Manon van Leeuwen || Van Duuren Management || met inkijkexemplaar
Laten we eerlijk zijn. Als Chief Sustainability Officer, we noemen haar liever ‘duurzaamheidsstrijder’, is het bijzonder ingewikkeld om alle medewerkers enthousiast te krijgen voor jouw initiatieven. Voor het management en de Raad van Bestuur zijn omzet en winst nog steeds belangrijker dan investeren in duurzame bedrijfsvoering. Laat staan in duurzaam gedrag van medewerkers. En voor veel collega’s is een vegetarische kroket in de bedrijfskantine al bijna een reden om een andere baan te ...
maandag verzonden
Marketing made simple
Hoe een simpel marketingplan je bedrijf laat groeien
2024 || Paperback || Donald Miller e.a. || Van Duuren Management
Elke dag loopt je bedrijf omzet mis omdat je geen duidelijk plan hebt om nieuwe klanten aan te trekken. En jij bent niet de enige. Het onvermogen om nieuwe klanten aan te trekken en te converteren kost ondernemers en managers veel geld en belemmert grote en kleine bedrijven om de verkoop te realiseren die cruciaal is voor hun voortbestaan.
Gebaseerd op de bewezen principes van zijn wereldwijde bestseller Building a StoryBrand helpt Donald Miller je in zijn nieuwste boek Marketing Made Simple ...