Zoekfilters
Resultaten (16)
Tante Bertha
De val van een Rotterdamse verzetsmoeder
2025 || Paperback || Gerard Groeneveld || Boom
Met een fraaie oorkonde en een gevelsteen werd Bertha Margaretha van der Hof-Kooijman na de oorlog gelauwerd als ‘de moeder van het Rotterdams verzet’. In illegale kringen leek de heroïsche reputatie van ‘tante Bertha ’onomstotelijk, vooral omdat in het laatste oorlogsjaar een uiterst gewelddadige knokploeg haar villa aan de Mecklenburglaan als uitvalsbasis voor overvallen en liquidaties gebruikte. Zelfs de plaatselijke autoriteiten roemden haar toewijding aan de illegaliteit. Maar a...
Deliberate practice bij CGT
Train je vaardigheden
2025 || Paperback || James F. Boswell e.a. || Boom
ZorgBasics Kwaliteitszorg / Druk 4
2025 || Paperback || Gwendell Foendoe Aubèl || Boom
ZorgBasics Kwaliteitszorg biedt studenten een raamwerk om kwaliteitszorg te kunnen benoemen en begrijpen. Op een heldere en puntsgewijze manier worden de belangrijkste begrippen en aspecten binnen de kwaliteitszorg behandeld.
Inhoud
In vijf hoofdstukken komen de volgende onderwerpen aan bod: begrippen, elementen van kwaliteitszorg, inzicht in belanghebbenden, kwaliteitskringloop en kwaliteitswetten. De toegankelijke manier van schrijven en de vele praktijkvoorbeelden maken dit een zeer geschi...
Hoe maken we (beter) onderwijs?
2025 || Paperback || Frank Cornelissen || Boom
De veranderfilosoof
Op zoek naar de kern van verandering
2025 || Hardcover || Daniël Wolfs || Boom
Daniël Wolfs
De veranderfilosoof
Op zoek naar de kern van verandering
[Ankeiler]
De Veranderfilosoof helpt je onderzoeken hoe je impactvolle en blijvende verandering realiseert.
[Aanbiedingstekst]
Wat hebben Hollywood, ruimtereizen, een Japanse tuinman en een 3D-geprinte replica van je collega te maken met veranderprocessen in jouw organisatie? Meer dan je denkt. In dit boek ontdek je dat de oplossingen voor hardnekkige veranderuitdagingen te vinden zijn op onv...
Augustijns leiderschap
Liefde in de organisatiepraktijk
2025 || Hardcover || Paul van Geest e.a. || Boom
De uitdagingen van de huidige tijd vragen om leiders met een goed afgesteld moreel kompas, die kunnen verbinden door een empathische benadering van mens en gemeenschap, om duurzaam succes te realiseren. Dit zijn kernaspecten van Augustijns leiderschap, een baanbrekende leiderschapsstijl die is gedestilleerd uit de primaire bronnen van bisschop en filosoof Augustinus van Hippo.
Augustijns leiderschap is het resultaat van een jarenlange zoektocht naar menselijker ondernemen, en voorziet inzich...
Basisboek duurzame economie (2e editie)
2025 || Paperback || Margreet Boersma-de Jong || Boom
Dat doe je toch niet alleen?!
Van zelfregulerend leren naar samen (regu)leren
2025 || Paperback || Barend Last e.a. || Boom
Was jij vroeger eigenaar van je leerproces? Was jij een autonome, intrinsiek gemotiveerde, doelgerichte, reflectieve, zelfsturende student met volledige regie over je eigen leerproces?
Waarschijnlijk niet. Toch komen we deze aspecten vaak tegen in de visies van opleidingen. De gemene deler: zelfregulerend leren. Maar hoe ‘zelf’ is dat eigenlijk? Onze stelling is simpel: Dat doe je toch niet alleen?! Leren is een sociaal proces. In onderwijs leert en reguleert dus iedereen – van student...
Groeimakers
2025 || Paperback || Patrick Kooij e.a. || Boom
Hoe blijf je waardevol in een wereld waarin jouw business continu onderhevig is aan grote veranderingen? Denk aan de invloed van vergrijzing, technologische ontwikkelingen en wijzigende wet- en regelgeving, maar ook aan verduurzaming en het verkleinen van je footprint. Als ondernemer ben je een sleutelfiguur als het gaat om duurzame financiële groei op de lange termijn.
In Groeimakers ontdek je hoe je jouw kansen signaleert om sociale en ecologische vooruitgang hand in hand te laten gaan...
De kunst van een overtuigend marketingplan / Druk 1
Bouwstenen voor de marketingpraktijk
2025 || Paperback || Paul Blok e.a. || Boom
Dit product bestaat uit een boek en een bijbehorend online leerplatform, hierop vind je o.a. het online boek.
Een marketingplan maken is niet zo moeilijk, maar een overtuigend marketingplan maken is dat wel. Dat overtuigen is nodig om draagvlak te krijgen én om succesvol te zijn bij de uitvoering van het plan.
‘Hoe overtuig je met een marketingplan?’ brengt het maken van een marketingplan terug tot de essentie: diagnose, strategie, planning en uitvoering. Het presenteert de verschillend...