Zoekfilters
Resultaten (10)
morgen verzonden
Lick It (NL)
2022 || Paperback || Marije Vogelzang || BIS Publishers
Aan de hand van 32 unieke voedsel-'çhallenges' verspreid over 22 hoofdstukken, word je op een speelse manier uitgedaagd om anders naar jouw eten te kijken.
Veel mensen denken dat eten alleen maar gaat over lekker koken, diëten of over duurzaamheid. Maar uiteindelijk komt het erop neer dat eten over jou gaat. Alleen jìj kan besluiten dat je die wilde aardbei plukt en in je mond stopt - en het daarmee eten maakt.
LICK IT is een gids. Een boek dat je mee op reis neemt om de magische en creati...
morgen verzonden
Think Like an Engineer, Don't Act Like One
2020 || Paperback || Jan Karel Mak || BIS Publishers || met inkijkexemplaar
Deze editie in de bestselling Think Like a...-serie laat de wonderbaarlijke wereld van ingenieurs zien!
Deze bundel van kraakheldere inzichten laat zien waarom je nooit vliegende appels moet beloven, wat Gerrit Rietveld je kan leren over tegen de stroom ingaan, dat Donald Trump meer zegt dan je denkt, en hoe Netflix verder gaat dan bingewatchen. Dit boek is voor een ieder die verder kijkt dan zijn eigen neus lang is. Hoe lang precies, dat blijft in het midden.
morgen verzonden
Offline Matters
A Less-Digital Guide to Creative Work
2020 || Paperback || Jess Henderson || BIS Publishers || met inkijkexemplaar
'Offline Matters' is a handbook of radical strategies for today’s creative worker. The guide blows open the true state of today’s creative work where digital solutions are doctrine, overwork culture results in burnouts and ideas churn out into depressing marketing noise.
We are dreaming of offline. Not offline as a romanticised past, a punishment, quick detox or WiFi-free café. Offline is not a lifestyle, it is a space of possibility.
A wake-up call for the digital age, 'Offline Matters'...
morgen verzonden
Accountable conceptdenken
van slapend naar nalevend
2019 || Paperback || Gaby Crucq-Toffolo e.a. || BIS Publishers
Een goed concept biedt toegevoegde waarde. Een concept, ook wel de zogenaamde kapstok genoemd, opent allerlei mogelijkheden en kansen en zorgt ervoor dat keuzes maken makkelijk wordt. Hoe ontwikkel je een concept? En hoe maak je deze toegevoegde waarde zichtbaar, voelbaar en herkenbaar?
Het is voor het creëren van onderscheidend vermogen van belang dat ontwerpers rekening houden met de verwerking van het concept door de eindgebruiker. Hierbij speelt design een belangrijke rol. Dit boek geeft...
morgen verzonden
Museum doe kaarten
Beleef het mus
2019 || Cards || Lise Lotte Ten Voorde e.a. || BIS Publishers
Naast de overweldigende hoeveelheid visueel informatie die in de weg kan staan van een aangenaam museumbezoek, er is nog een onbelangrijke hindernis: betekenis. Velen van ons willen alles wat we zien kunnen begrijpen en categoriseren, maar wat denk je nu eigenlijk echt wanneer je naar een kunstwerk kijkt? De opdrachten op deze kaarten helpen je om een verbinding te maken met een kunstwerk, ondanks alle gegeven informatie. Je kunt deze opdrachten uitvoeren in elk museum, waar ook ter wereld. V...
morgen verzonden
Think Like a Manager, Don't Act Like One
2015 || Paperback || Harry G. Starren || BIS Publishers || met inkijkexemplaar
Managers, we kennen ze. Ze zorgen dat dingen gedaan worden, dat afspraken worden nagekomen en resultaten worden bereikt. Maar waar tien jaar geleden de manager als de oplossing voor veel bedrijven werd gepresenteerd, staat nu zijn voortbestaan ter discussie. Waarom nog een aparte functie? Managen doen we allemaal.
'Think Like a Manager, Don't Act Like One' biedt 75 succesvolle invalshoeken om onvoorspelbare situaties te voorzien of juist te managen. Mede ontwikkeld door John F. Kennedy, Johan...
morgen verzonden
Het jonge creatieve denkers werkboek
2019 || Paperback || Dorte Nielson e.a. || BIS Publishers
Dit is een creatief werkboek vol leuke oefeningen, uitdagingen en interessante activiteiten waarmee kinderen hun creatief denkvermogen kunnen verbeteren.
In dit boek worden kinderen uitgedaagd om verschillende antwoorden te bedenken, met veel ideeën te komen, anders na te denken, hun fantasie te gebruiken en plezier te hebben.
Na de training vinden kinderen het makkelijker om nieuwe ideeën en concepten te bedenken en komen ze sneller met innovatieve oplossingen. Dit zijn allemaal vaardighed...
morgen verzonden
Visual Thinking - NL editie (Heruitgave)
Effectiever samenwerken door zakelijk tekenen
2020 || Paperback || Willemien Brand || BIS Publishers || met inkijkexemplaar
Heb jij het visuele werken al omarmd? Visueel werken en tekenskills worden steeds belangrijker in onze zakelijke omgeving. Een plaatje kan echt meer zeggen dan duizend woorden en visualisatie is voor bedrijven die hun zakelijke agility willen boosten, silo’s willen afbreken en hun klantbetrokkenheid willen vergroten een cruciaal onderdeel.
Het visualiseren van denkprocessen kan je helpen om complexe problemen op te lossen. Het zorgt ervoor dat teams en medewerkers op elkaars ideeën kunnen ...
morgen verzonden
Think Like an Adman NL
Don't Act Like One
2022 || Paperback || David Snellenberg || BIS Publishers
Think Like an Adman, Don’t Act Like One biedt 75 tips om mensen te verleiden tot ander gedrag. Of een andere zienswijze. Of een andere mening. Dit boek is voor iedereen die verhalen wil vertellen, of verdraaien. Wil enthousiasmeren of ontmoedigen. Dingen mooier wil maken, en andere dingen lelijker.
Reclame is veel meer dan een tv-filmpje van dertig seconden. Het is alles wat je doet om mensen te verleiden tot ander gedrag, andere perspectieven en ander meningen. Of, in de woorden van David...
morgen verzonden
Alles is Onderhandelen
De kunst van het onderhandelen in zeven principes
2016 || Paperback || Geurt Jan de Heus || BIS Publishers || met inkijkexemplaar
Je onderhandelt elke dag, of het nou met zakenpartners, collega's, thuis of elders in de samenleving is. De uitdaging is niet om zo veel mogelijk te winnen ten koste van de ander maar om samen te zoeken naar mogelijkheden die voor beide partijen het meeste opleveren. Het uitgangspunt van dit boek is dat het zowel mogelijk als noodzakelijk is om samen waarde te creëren, de consequenties redelijk te verdelen en tegelijkertijd de relatie te versterken. Nu de populariteit van 'zoveel mogelijk wi...