Zoekfilters
Resultaten (11)
maandag verzonden
Gesprekken in organisaties / Druk 7
2022 || Paperback || Yvonne Gramsbergen-Hoogland e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Behandelt zowel twee- als groepsgesprekken;
- elk gespreksonderwerp wordt apart behandeld waardoor het modulair ingezet kan worden;
bevat veel opdrachten.
Gesprekken in organisaties heeft de afgelopen decennia duidelijk zijn waarde bewezen. Het wordt bij tientallen opleidingen in het hoger onderwijs gebruikt en is hét standaardwerk in Nederland en België over professionele gespreksvoering in organisaties.
Gesprekken in organisaties bestaat uit drie delen:
In deel I worden de basisvaardigh...
maandag verzonden
Praktisch Bedrijfsrecht / Druk 5
2022 || Paperback || Joris Fiers e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Sterke koppeling tussen de theorie en de praktijk;
- sluit aan bij de belevingswereld van hbo-studenten;
- bevat veel voorbeelden en oefencasussen.
Praktisch Bedrijfsrecht biedt inzicht in de belangrijkste juridische zaken die zich afspelen in het bedrijfsleven. Onderwerpen als rechtsvormen, vestiging, (koop)overeenkomsten, aansprakelijkheid, intellectueel eigendom, faillissement, personeel, mededinging, personen- en familierecht en internationale handel komen aan bod. Dit boek geeft docent...
maandag verzonden
Aan de slag met Excel 365 – 2021 / Druk 5
2022 || Paperback || Bert Groenendijk || Boom || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Veel boeken over Excel leggen óf in kleine stapjes alleen de basisbegrippen uit óf zijn juist zeer uitputtend en gaan uitgebreid in op alle mogelijkheden die het programma kent. Dit boek behandelt alleen de essentiële onderwerpen die voor de (toekomstige) professional op hbo- en wo-niveau van belang zijn. Het is dan ook een praktisch boek, bedoeld voor iedereen die Excel veel gebruikt of wil gaan gebruiken voor studie of werk. De professionals die al met het programma werken zullen na het ...
vandaag verzonden
Operations Management / 10th edition
2022 || Paperback || Nigel Slack e.a. || Pearson || ook als eBook
Operations may not run the world, but it makes the world run! To truly understand the way a business operates, you need to get your hands dirty -- that's how you get to appreciate what's actually happening within an organization. Looking inside for the answers is what Operations Management is all about. Learn from world-leading experts Nigel Slack, Alistair Brandon-Jones and Nicola Burgess and benefit from their wealth of experience helping improve businesses of all shapes and sizes.
Strategi...
maandag verzonden
Marketing Design met Customer Journey Mapping / Druk 1
2022 || Paperback || Eveline van Zeeland || Boom || met inkijkexemplaar
Dit is Customer Journey Mapping met een vleugje neuromarketing en een forse toef Design Thinking. Dit boek legt zowel de nadruk op de analyse als op het ontwerpen van praktijkoplossingen en op de actiepunten die daarop een vervolg moeten vormen. Niet alleen analyse dus, maar vooral ook design. Juist in dat design zit de essentie van marketing.
Marketing gaat niet over het begrijpen van je klanten, maar over het ontwerpen van creatieve oplossingen voor je klanten. Natuurlijk moet je, om goed t...
vandaag verzonden
Actieonderzoek doen / Druk 2
2022 || Paperback || Tonnie van der Zouwen || Boom || met inkijkexemplaar
Actieonderzoek is een aanpak voor praktijkgericht onderzoek waarbij je onderzoek doet ín de praktijk mét mensen uit die praktijk. Het doel is nieuwe kennis te ontwikkelen en tegelijkertijd de praktijk te verbeteren. Met deze uitdagende aanpak vergroot je de kans dat jouw onderzoek impact heeft.
Actieonderzoek past goed bij hbo-onderzoek en bij (aankomend) professionals. Professionals moeten een proces in gang kunnen zetten om veranderingen te implementeren. Actieonderzoek doen geeft aan hoe...
maandag verzonden
Basisboek customer journey / Druk 2
Een inleiding in het vakgebied
2022 || Paperback || Stephan van Slooten e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Het eerste studieboek over Customer Journey voor het hoger onderwijs;
- leert studenten vanuit de klantbeleving te kijken, denken en doen;
- gebaseerd op de praktijkervaring van honderden Customer Journey-projecten.
Voor een groeiend aantal organisaties is klantbeleving de sleutel tot succes. Een goede klantbeleving leidt tot loyale klanten, spontane aanbevelingen en commercieel resultaat. De belangrijkste methodiek om dit succes te behalen is de Customer Journey, het centrale thema van dit...
maandag verzonden
Wat is onderzoek? / Druk 7
2022 || Paperback || Nel Verhoeven || Boom || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Het is belangrijk dat studenten leren om een betrouwbaar antwoord te vinden op (onderzoeks)-vragen. Uiteraard begint dat bij oefenen met onderzoek doen. Wat is onderzoek? biedt een complete en heldere inleiding op kwalitatieve en kwantitatieve onderzoeksmethoden. Wat is onderzoek bevat de theorie en praktijkvoorbeelden waarmee uw studenten hun onderzoek kunnen starten. Het neemt de student aan de hand om stap voor stap de onderzoeksvaardigheden te leren.
Wat is onderzoek? maakt het ingewikkel...
maandag verzonden
Ondernemen met informatie / Druk 10
Informatiekunde
2022 || Paperback || Jan Snijders e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Is afgestemd op beroepscompetenties, na elk hoofdstuk beheerst de student nieuwe (informatiekundige) vaardigheden;
- bevat aansprekende actuele praktijkvoorbeelden, nieuwsitems en focusartikelen;
- de digitale samenleving is door het hele boek heen gevlochten.
Ondernemen met informatie laat studenten in drie samenhangende delen kennismaken met de informatievoorziening in een onderneming. Het eerste deel van het boek bespreekt de essentie van de informatievoorziening en de bedrijfsprocessen ...
vandaag verzonden
Beter in rapporteren / Druk 3
2022 || Paperback || Manon Rundervoort e.a. || Boom || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Beter in rapporteren helpt studenten om betere zakelijke teksten te schrijven. Het boek behandelt o.a. het schrijven van rapporten, papers, verslagen en scripties. De korte paragrafen, praktijkgerichte voorbeelden en bijbehorende website met oefeningen en feedback maken dit boek tot een echte hulp voor studenten.
Auteurs Eric Tiggeler en Manon Rundervoort behandelen in negen hoofstukken alle relevante onderwerpen rondom het schrijven van een goed rapport. Stapsgewijs nemen de auteurs de stude...