Zoekfilters
› Hogeschool Rotterdam (13)
› Hogeschool Utrecht (10)
› Avans Hogeschool (3)
» Toon alle opties (3)
Resultaten (16)
maandag verzonden
Leer als een speer / Druk 1
Leer sneller, beter en leuker
2020 || Paperback || Jan-Willem van den Brandhof || Boom || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Wie slim is leest dit boek..............
wie niet slim is moet het zéker lezen.
Leer als een speer
Leven is leren. Alles wat je kunt, heb je moeten leren. Er zijn technieken waarmee je beter leert leren en die het ook leuker en sneller maken.
Dit boek geeft een overzicht van deze technieken. Het is geschreven voor jonge mensen, en voor ieder ander die zijn hersens beter wil gebruiken.
De technieken zijn simpel en voor iedereen toepasbaar. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat je ze dage...
maandag verzonden
Team op vleugels / Druk 1
gids voor geïnspireerd samenwerken
2013 || Paperback || M. Vroemen || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
In Team op vleugels wordt duidelijk waarom teamwerk zo populair is, maar ook waarom sommige mensen er niets van moeten hebben. Martijn Vroemen schrijft uit passie, maar ook uit ervaring. Hij laat zien dat niet elk team per se een droomteam hoeft te zijn en dat u vooral geen geheimen of magische oplossingen moet verwachten. Wel een pleidooi om werk te maken van teamwerk.
maandag verzonden
Mijn Binnenste Buiten / Druk 1
werken aan je professionele identiteit
2019 || Paperback || Manon Ruijters e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Het wordt steeds belangrijker om te weten waar je als professional voor staat, wat je basis is, waar je van bent, wat onvervreemdbaar van jou is en je kleur geeft. Dat helpt je in sturing geven aan je eigen ontwikkeling, in het vergroten van veerkracht en wijsheid, en het verstevigen van je eigen expertise.
Waar de auteurs in het boek 'Je Binnenste Buiten' een model hebben ontwikkeld rondom professionele identiteit en de theorie uiteenzetten, is dit een praktijkboek. In dit boek wisselen pra...
maandag verzonden
Customer Delight Strategie
enthousiaste klanten en promoters door excelleren in klantgerichtheid
2012 || Paperback || Jean-Pierre Thomassen || Vakmedianet
Customer Delight is de overtreffende trap in klanttevredenheid. Uw klanten zijn uiterst tevreden en enthousiast over uw organisatie. U hebt klanten voor het leven die als echte ambassadeurs en promoters fungeren. Te mooi om waar te zijn? Jean-Pierre Thomassen wijst u de weg met De Customer Delight Strategie.
Het boek beschrijft twee basisstrategieën om Customer Delight te realiseren:
*het overtreffen of zelfs overstijgen van de verwachtingen van klanten
*warmte en egostreling
Aan de hand van pr...
maandag verzonden
Gedrag in organisaties / Druk 8
2022 || Paperback || Ella Wijsman e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Inspirerende inleiding in de organisatiepsychologie;
- veel aandacht voor nieuwe ontwikkelingen, zoals digitaal vergaderen;
- met veel nieuwe cases en uitgebreide (online) oefenmogelijkheden.
Gedrag in organisaties staat bekend als dé inleiding in de organisatiepsychologie. Op inspirerende wijze wordt het gedrag van mensen in organisaties beschreven en verklaard. Ook wordt helder aangegeven hoe deze kennis ingezet kan worden bij het leidinggeven in organisaties. In het boek is er veel aand...
maandag verzonden
Veranderen als samenspel / Druk 2
Een positieve kijk op het veranderen en vernieuwen van organisaties
2020 || Paperback || Jaap Boonstra || Boom
Veranderen als samenspel helpt mensen die willen samenwerken aan verandering om hun organisatie te kwalificeren voor de toekomst.
Veranderen als samenspel presenteert een spelmodel voor veranderen. Het maakt zichtbaar met welke dynamiek spelers in organisaties te maken krijgen. In tien hoofdstukken wordt het spelmodel uit de doeken gedaan. Dit model biedt houvast en inspiratie voor spelers die willen bijdragen aan diepgaande verandering en zichzelf willen ontwikkelen.
Veranderen als samenspel...
maandag verzonden
Projectaanpak in zes stappen / Druk 3
P6-methode
2021 || Paperback || Roel Grit || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- De P6-methode, voor het succesvol aanpakken van projecten;
- laagdrempelig doe-boek met handzaam stappenplan;
- uitgebreide digitale ondersteuning voor student en docent.
Projectaanpak in zes stappen behandelt de gehele levenscyclus van een project. Het boek begint met een oriëntatie op het aanpakken van projecten. Daarna volgen zes projectstappen: het opstarten van het project, het inrichten van het project, het maken van het plan van aanpak, het uitvoeren van het project, het opleveren v...
maandag verzonden
Waarom doen we dit eigenlijk? / Druk 1
de businesscase als succesfactor voor projecten
2018 || Paperback || Michiel van der Molen || Van Duuren Media
Problemen tijdens de uitvoering van projecten ontstaan vaak al voordat deze projecten beginnen. Te hoge verwachtingen en onduidelijkheid over wat het project uiteindelijk moet opleveren liggen daar vaak aan ten grondslag. Daarom is een goede businesscase een noodzaak voor elk project.Een goede businesscase is niet alleen de verantwoording van een project als basis voor besluitvorming, maar ook een krachtig hulpmiddel om leiderschap te versterken en de besturing te verbeteren. De kern van een...
maandag verzonden
Organiseren en managen / Druk 5
Het 7S-model toegepast
2022 || Paperback || Andre Weber e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Geeft een actueel en compleet overzicht van alle aspecten van management en organisatie;
- hanteert het 7s-model als basis, maar aangepast aan het tijdsgewricht (season) als nieuwe ‘s’;
- uitleg aan de hand van veel praktische voorbeelden en cases.
Het inleidende boek Organiseren en managen geeft een snel en actueel overzicht van het vakgebied Management en Organisatie. Via het 7S-model van McKinsey leren studenten organisaties als een samenhangend geheel te zien en betekenis te geven a...
maandag verzonden
Werkboek appreciative inquiry
Waarderend actieonderzoek in de praktijk
2021 || Paperback || Robbert Masselink e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Het Werkboek Appreciative Inquiry is een doe-boek met praktijkvoorbeelden, oefeningen, checklists en een heldere uitleg van de principes en het onderzoeksproces van Appreciative Inquiry. Het is geschreven voor veranderaars, coaches, adviseurs, opleiders en managers die op onderzoekende en waarderende wijze willen vormgeven aan vernieuwing en verandering in organisaties en samenleving. Professionals die beseffen dat veranderen altijd mensenwerk is dat dóór in plaats van vóór mensen geschie...