Resultaten (15)
Conflicthantering en mediation / Druk 3 (e-book)
2018 || E-book via Bookshelf || Govert Apol e.a. || Coutinho
Waar mensen elkaar ontmoeten, kunnen conflicten ontstaan. Of je nu hrm'er bent bij een multinational, verpleegkundige in een ziekenhuis, of manager binnen het bedrijfskundige domein, je zult mediation steeds vaker tegenkomen.
Conflicthantering en mediation geeft een brede inleiding in dit vakgebied. Het belicht theorie rondom communicatie, conflict en conflictpreventie en omschrijft alle ins en outs van conflicthantering en specifiek mediation. Ook worden specifieke terreinen van mediation be...
maandag verzonden
Gesprekscommunicatie / Druk 1
Handboek voor leerkrachten in het primair onderwijs
2010 || Paperback || Adri van den Brand || Coutinho
Voor leerkrachten is een effectieve, professionele relatie met kinderen, ouders, collegas en leidinggevenden essentieel. In veel teams in het primair onderwijs groeit het besef dat zon relatie voor een belangrijk deel wordt opgebouwd via gesprekscommunicatie en dat beter communiceren te leren is. Aanleiding genoeg voor scholen en opleidingen om hierin te investeren.
Gesprekscommunicatie geeft leerkrachten (in opleiding) inzicht in de manier waarop zijzelf en anderen communiceren, en i...
maandag verzonden
Communicatieonderzoek / Druk 6
Een strategisch instrument
2011 || Paperback || Marius Hogendoorn || Coutinho || ook als eBook
Vrijwel elke organisatie maakt gebruik van communicatie om bepaalde doelen te bereiken. Men vraagt zich echter vaak af of de gebruikte vorm van communicatie wel doeltreffend genoeg is. Deze twijfel kan resulteren in het (laten) doen van communicatieonderzoek. Onderzoek vormt zo de basis voor meer gefundeerde keuzes en draagt bij aan een het vergroten van de effectiviteit van de communicatiefunctie.
Communicatieonderzoek is bedoeld ter ondersteuning van het onderzoeksbeleid in de communicatiepr...
Expressiever en gemakkelijker spreken (e-book)
2014 || E-book via Bookshelf || Tilly Dinger e.a. || Coutinho
Expressiever en gemakkelijker spreken.
Voor politici, leraren en toneelspelers, maar ook voor verkopers en vertegenwoordigers geldt dat het spreken een heel belangrijke rol speelt in hun activiteiten. Iedereen die er, beroepshalve of anderszins, belang bij heeft stil te staan bij zijn 'manier van spreken', vindt in dit boek een groot aantal suggesties om zich van zijn spreekgedrag bewust te worden en er zelf invloed op uit te oefenen.
Het gaat hierbij niet alleen om aspecten als stemvermoeidh...
Adviseren met perspectief / Druk 3 (e-book)
Rapporten en presentaties maken
2015 || E-book via Bookshelf || Louise Cornelis || Coutinho
Een adviseur laat na elk adviestraject iets tastbaars achter bij de klant: een rapport, een presentatie, een brief of memo. Dat document bevat een volledig en helder overzicht van de resultaten, het getuigt van een klantgerichte aanpak, het overtuigt en zet aan tot actie.
Adviseren met perspectief laat zien hoe je zo'n kwalitatief hoogwaardig eindproduct maakt. Dat begint met op een doordachte manier structuren, met de dialoog tussen klant en adviseur als basis. Vervolgens werk je aan het g...
maandag verzonden
Expressiever en gemakkelijker spreken / Druk 13
hoe experimenteer ik met mijn spreekgedrag?
2008 || Paperback || Tilly Dinger e.a. || Coutinho || ook als eBook
Expressiever en gemakkelijker spreken
Voor politici, leraren en toneelspelers, maar ook voor verkopers en vertegenwoordigers geldt dat het spreken een heel belangrijke rol speelt in hun activiteiten. Iedereen die er, beroepshalve of anderszins, belang bij heeft stil te staan bij zijn 'manier van spreken', vindt in dit boek een groot aantal suggesties om zich van zijn spreekgedrag bewust te worden en er zelf invloed op uit te oefenen.
Het gaat hierbij niet alleen om aspecten als stemvermoeidheid...
maandag verzonden
Werkboek communicatieplanning / druk 2
Het communicatieplan: stappen, kernvragen en elementen
2008 || Paperback || 't P. Lam || Coutinho
Werkboek communicatieplanning
Het opstellen van communicatieplannen behoort tot het vaste takenpakket van communicatieprofessionals. Ook studenten communicatie krijgen vaak de opdracht om zo'n plan te maken. Het geeft vorm en inhoud aan de communicatie rondom een project, product of organisatie. Het communicatieplan bevat een duidelijke systematiek die doelen, doelgroepen en middelen met elkaar verbindt. Het kent ook een analyse en een strategie die aangeeft welke aanpak de voorkeur verdient. ...
maandag verzonden
Presentation techniques / Druk 2
2013 || Paperback || Manon van der Laaken e.a. || Coutinho
A research project is not finished until the results have been published. No matter how spectacular the findings, they only become relevant when they have been shared with others, for instance in a presentation at a conference. Students in Bachelor's and Master's programmes are expected to present the results of their projects and their theses too. And with the internationalisation of study programmes, more and more presentations are given in English.
How do you prepare a presentation? How d...
maandag verzonden
Overheidscommunicatie / Druk 3
Een gedragswetenschappelijke aanpak
2020 || Paperback || Bert Pol e.a. || Coutinho || ook als eBook
Overheden communiceren met burgers. En dat doen zij met een reden. Bijvoorbeeld om mensen aan te moedigen meer te bewegen en zo overgewicht tegen te gaan. Of om rommel direct in de vuilnisbak te gooien om zo milieuvervuiling te helpen verminderen. De overheid zet communicatie grootschalig in voor het veranderen, versterken of afzwakken van gedrag, attitudes en kennis onder burgers.
Overheidscommunicatie legt de focus op de beïnvloedende rol van overheidscommunicatie. Het boek geeft een overzi...
maandag verzonden
Offertes schrijven die scoren / Druk 2
2013 || Paperback || Mariet Hermans || Coutinho
Ondernemers zijn voortdurend bezig om opdrachten binnen te halen. Een belangrijk middel daarbij is een wervende offerte. Hoe kun je een offerte zo schrijven dat een klant jou de opdracht gunt?
In Offertes schrijven die scoren laat de auteur zien hoe je offertes schrijft die zich onderscheiden van die van de concurrenten. Het accent ligt daarbij op maatwerkoffertes voor diensten en producten. Offertes worden in dit boek in de bredere context van het commerciële traject geplaatst. Elk hoofdstuk...