Zoekfilters
Resultaten (33)
morgen verzonden
Maak je naam onvergetelijk
2018 || Paperback || Floris Hülsmann || Haystack || met inkijkexemplaar
Met een pakkende naam creëer je onvergetelijke bedrijven en merken. Maar hoe bedenk je zo'n naam?
In dit boek deelt namenexpert Floris Hülsmann al zijn geheimen voor het vinden van goede bedrijfsnamen en merknamen. Hij ontwikkelde een succesvolle methode om originele en pakkende namen te bedenken die wél opvallen tussen de honderdduizenden namen die elk jaar worden bedacht. Een naam die zich in het hoofd van je klanten nestelt om nooit meer los te laten. De naam die jouw bedrijf en je pro...
morgen verzonden
Bedrijfseconomie in de praktijk
2018 || Paperback || Joost Bakker e.a. || Concept uitgeefgroep || met inkijkexemplaar
De behoefte aan direct toepasbare bedrijfseconomische kennis blijkt groot, getuige het succes van veel opleidingen en cursussen die op dit gebied worden aangeboden. Dat is logisch, want de bedrijfseconomische wetenschap heeft veel
instrumenten ontwikkeld die bijdragen aan betere beslissingen binnen complexe organisaties en zorgen voor een adequate verantwoording van de prestaties van organisaties. Toch zijn er twee problemen. Vaak is de klacht dat de bedrijfseconomische theorie te ver afstaat...
morgen verzonden
Anatomie van de vrede / Druk 3
De kern van conflicten aanpakken
2018 || Paperback || The Arbinger Institute || Have, Ten || met inkijkexemplaar
Anatomie van de vrede geeft inzicht in de oorzaak en de oplossing van een conflict. Alle conflicten – relatieproblemen, juridische strijdpunten, zelfs oorlogen – komen voort uit de ontkenning van het zelf. Pas als we dit inzien en weer volledige zelfwaardering bereiken, kunnen we vrede sluiten met onszelf en met anderen. Dit boek biedt de theorie aan als een vertelling, met veel dialoog. Zo worden de waardevolle ideeën heel toegankelijk.
morgen verzonden
Gouden graal of reddingsboei
Contentmarketing op de redactievloer: Innovatie, verdienmodellen en datagedreven werken in de media
2018 || Paperback || Alex Beishuizen || Passionned Publishers
Daar waar de meeste sectoren de vruchten plukken van de economische groei in de laatste jaren van het tweede decennium, blijft de mediasector achter. Hoewel ze zien dat het mediagedrag van consumenten verandert, blijven traditionele media vasthouden aan snel verouderende uitingsvormen als magazines en lineaire televisie. Zolang ze geen volwaardige vervanging in nieuwe business modellen ontdekken, laten ze zich liever gijzelen door hun oude, maar nog altijd best lucratieve, verdienmodel. En ju...
morgen verzonden
Agile werken in 60 minuten
Managementtrends in 60 minuten
2021 || Paperback || Rob van Lanen e.a. || Haystack || met inkijkexemplaar
Agile is populair, en niet zonder reden. Door kleine stappen te zetten en al doende te leren kun je veel sneller resultaat boeken en eerder inspelen op veranderingen. Maar agile werken vereist wel dat je anders denkt en samenwerkt.
Rob van Lanen en Rini van Solingen hebben jarenlange ervaring met agile werken en leggen op een toegankelijke wijze uit hoe ook jij kunt profiteren van deze nieuwe denk- en werkwijze.
Weinig tijd, maar veel ambities? Informeer jezelf snel en grondig met de boeken...
morgen verzonden
Cybersecurity in 60 minuten
2018 || Paperback || Yuri Bobbert e.a. || Haystack || met inkijkexemplaar
Cybercriminaliteit is de meest lucratieve vorm van criminaliteit geworden. Omdat we zo afhankelijk zijn geworden van digitale informatie is cybersecurity belangrijker dan ooit. Hoe kunnen we onze ondernemingen beveiligen tegen de aanvallen van kwaadwillenden?
Yuri Bobbert is Chief Information Security Officer bij de Nationale Nederlanden Group. Daarnaast is hij lector bij Hogeschool NOVI en onderzoeker aan de Universiteit van Antwerpen en Radboud Universiteit in Nijmegen. Melvin Broersma van ...
morgen verzonden
De kracht van social selling
2020 || Paperback || Wessel Berkman e.a. || Nubiz || met inkijkexemplaar
SOCIAL SELLING IS DÉ NIEUWE MANIER VAN VERKOPEN.
De klant koopt anders dan vroeger. Een groot deel van het koopproces speelt zich tegenwoordig online af, zonder dat je daar als retailer of verkoper bij betrokken bent. Speel je daar als bedrijf niet op in, dan loop je veel omzet mis. Op welke social media zitten jouw (potentiële) klanten? Er een routine van maken om dáár op een professionele manier aanwezig en relevant te zijn en zo meer waarde te bieden en omzetgroei te realiseren – dÃ...
morgen verzonden
Wat voor type ben jij? / Druk 3
Een verhaal over werken met MBTI voor leidinggevenden en collega's
2018 || Paperback || Denise Hulst e.a. || Spectrum || met inkijkexemplaar
Het ideale team samenstellen met MBTI
Waarom duren onze vergaderingen altijd zo lang en leveren ze zo weinig op? En hoe kunnen we eindelijk eens werk gaan maken van effectief timemanagement? Zit iedereen in mijn team wel op de juiste plek? Waarom doen die anderen alles zo 'anders'?
Om inzicht te krijgen in de uiteenlopende karakters op de werkvloer werken beroepskeuzeadviseurs, recruiters en organisatiedeskundigen al jarenlang met succes met de Myers-Briggs Type Indicator (MBTI), een van de m...
morgen verzonden
Maak een APP als een BAAS
2018 || Paperback || David van der Loo || AppSpecialisten.nl
Je hebt een idee. Je wilt een populaire app starten. Alleen... hoe kom je van idee naar app? De meeste mensen gaan enthousiast van start, maar bijna niemand haalt het einddoel: die zo gewenste populaire app. Veel apps falen, en de bedenkers blijven achter met een droom die uiteen is gespat.
Wat zou het met je doen als je – al voor je begint – zou weten dat jouw idee voor een app wél haalbaar is? Wat zou het voor je betekenen als jouw app er eentje wordt waar iedereen over praat? Dat jouw...
morgen verzonden
Sprokkels 3
essays over ruimten voor het ervaringsspreken
2018 || Paperback || Gert R. Rebergen || Brave New Books
In het eerste essay wordt de gebruikelijke planning en control cyclus onder het vergrootglas van het ervaringsdiscours gelegd. Met behulp van Afrikaans filosofische inzichten, is een alternatief geformuleerd. We noemen het resultaat de Afstemmings- en BesluitvormingsCyclus op Impact; de ABC-i. Dit alternatief verknoopt de reis van de persoon/cliënt/patiënt + de reis van de waardecreatie + de reis van het geld.
Het tweede essay verkent de grenzen van het handelen van (medische) experts en o...