Resultaten (13)
maandag verzonden
Ecologisch veranderen van organisaties
speelveld der verandering
2008 || Paperback || G. Hustinx e.a. || Boom
In dit boek wordt een vernieuwende kijk op organisaties en organisatieverandering gepresenteerd: de organisatie als een systemisch netwerk. In ieder systeem ontstaat dynamiek, een onzichtbare en vaak onbegrepen kracht, zoals bijvoorbeeld strijd om de macht. In het opsporen, erkennen en veranderen van de dynamiek ligt dè hefboom tot ecologische verandering van organisaties. Veranderen van de dynamiek start bij het eigen aandeel.<br/>Dit boek gaat ook over het nemen van de eigen ver...
vandaag verzonden
Algemene economie voor het bedrijf / Druk 1
Macro-, meso- en micro-economie voor de onderneming
2022 || Paperback || Hieronimus van Sassen || Boom || met inkijkexemplaar
Dit product bestaat uit een boek inclusief website met hierop o.a. het online boek.
Economische kennis speelt een hoofdrol bij het opzetten en voortbestaan van iedere commerciële organisatie. De methode Algemene economie voor het bedrijf geeft een integraal beeld van het samenspel tussen economie in het groot, economie in de directe omgeving van het bedrijf en de economie in de onderneming zelf.
De samenhang die deze methode zo aanbrengt tussen de macro-, meso- en micro-economie, maakt dat s...
maandag verzonden
Crisismanagement / druk 1
orde in de chaos
2011 || Paperback || Hans Slaman || Boom
Crisismanagement
Orde in de chaos Hans Slaman
In Crisismanagement: orde in de chaos beschrijft Hans Slaman vanuit de praktijk hoe crisissituaties binnen organisaties overwonnen kunnen worden. Aan de hand van diverse praktijkvoorbeelden wordt inzicht gegeven in wat er allemaal komt kijken bij het managen van crisissituaties.
Themas die onder andere aan bod komen zijn:
de impact van een crisis op mens en organisatie;
hoe om te gaan met de media;
het nut van scenariodenken;
het omg...
maandag verzonden
Groei, persoonlijke ontwikkeling in werksituaties
persoomlijke ontwikkeling in werksituaties
2009 || Paperback || S. Biesmeijer e.a. || Boom
Groeien doen we allemaal, en dat is maar goed ook. Of je nu groeit in je werk, met je studie of in je relatie; groei moet je bijhouden, regelmatig voeden en je moet van tevoren goed bedenken welke kant je op wilt gaan. <br/><br/>Met dit boek laten de auteurs je inzien van waaruit jij het beste groeit: je passie. Zonder passie is het onbegonnen werk en gaat het vreselijk moeizaam. Heb je echter je drive te pakken, dan kun je sprongen maken in je ontwikkeling. Hoe je die sprongen ku...
maandag verzonden
Bouwen aan Organisatie Identiteit
sturen op waardecreatie, reputatie en verandering met het corporate merk
2013 || Paperback || Tibor van Bekkum || Boom
Organisatie Identiteit speelt een centrale rol in het succes van merken en organisaties. Een vitale identiteit geeft organisaties een gedeeld, relevant en onderscheidend handelingsperspectief. Het is een voorwaarde voor een sterke reputatie, creëert concurrentievoordeel, draagt bij aan winstgevendheid en is succesfactor voor cultuurverandering. Dit boek laat zien hoe merk- en organisatievraagstukken vervlochten zijn. En hoe organisaties doelgericht en doelbewust kunnen bouwen aan hun identit...
maandag verzonden
Het verborgen lijden in organisaties / druk 1
een pleidooi tegen de aanpassing
2004 || Paperback || B. Coenen || Boom
Dit boek bekritiseert de organisatiekundige en veranderkundige theorievorming en praktijkuitvoering die al decennia lang de aanpassing centraal stelt. Het gaat in tegen de tendens tot doelgerichte aanpassing in hedendaagse benaderingen, zoals zelfsturing, collectieve flow, esthetisering en werkdiscipline (de `nieuwe strengheid`). De schrijver vraagt aandacht voor de organisatiemens als een wezen van verlangen dat fundamenteel onaangepast is. Er is een diepgaand, niet te overbruggen verschil t...
maandag verzonden
Basisboek bedrijfskunde / Druk 5
Een inleiding in management en ondernemerschap
2024 || Paperback || Sytse Douma e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Basisboek bedrijfskunde is een toegankelijke inleiding op de vakken bedrijfskunde en bedrijfseconomie. Het behandelt alle aspecten die voor een goede bedrijfsvoering van belang zijn, zoals:
strategie en organisatie van een onderneming;
marketing;
operationeel management;
financieel management.
In Basisboek bedrijfskunde vind je een helder overzicht van de belangrijkste bedrijfskundige basisbegrippen en inzichten. Elk hoofdstuk start met een praktische casus en sluit af met een samenvatting en...
maandag verzonden
De wetten van stam / druk 1
de oerwetten van het systeem en de consequenties voor individu, groep en organisatie
2005 || Hardcover || P. Weisfelt || Boom
In De wetten van de stam staat de auteur stil bij de evolutie van systemen om meer te kunnen begrijpen van de krachten die vrijkomen in de ontmoeting tussen individu en systeem. Piet Weisfelt beschrijft welke krachten spelen in de ontmoeting tussen individu en systeem. Vervolgens wordt uitgewerkt hoe men deze krachten in moderne organisaties kan onderkennen en hanteren. Daarmee wil het boek bijdragen aan wezenlijke veranderingen in de moderne organisatie. De wetten van de stam is het eerste b...
maandag verzonden
De geheimen van de groep - Het proces van het systeem en de consequenties van individu, groep en organisatie
het proces van het systeem en de consequenties voor individu, groep en organisatie
2017 || Paperback || Piet Weisfelt e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
In dit boek wordt beschreven hoe in systemen (groepen en organisaties) een groepsdynamisch proces tot ontwikkeling komt dat bepalend is voor het rendement van het systeem. Dit proces wijkt in hoge mate af van wat in de klassieke groepsdynamica wordt bechreven. Elementen als hechting aan het systeem, de ontwikkeling van het leiderschap, de emotionele ontwikkeling van het syteem en de ontwikkeling van ziekte en gezondheid van het systeem worden duidelijk beschreven.
Daarnaast wordt uitgebreid a...
maandag verzonden
De onweerstaanbaarheidstheorie
Verleid en scoor bij je klant
2019 || Paperback || Jan Heuvel || Boom
Nu alles een commodity wordt, zit er maar één ding op: vernieuwen en zo een onweerstaanbaar bedrijf worden.
De Onweerstaanbaarheidstheorie geeft inzicht in en oplossingen voor de belangrijkste vraag waarmee bedrijven worden geconfronteerd: hoe kun je ontsnappen aan de commodity-valkuil? Het goede nieuws is: je kunt het zelf. Mensen zien maar een op de zeven merken als onmisbaar in hun leven. De rest is commodity. Hoe word en blijf je als bedrijf en als merk relevant in een situatie waarin c...