Zoekfilters
Resultaten (4)
morgen verzonden
Het vliegwieleffect
Waarom sommige bedrijven momentum creëren en andere niet
2021 || Paperback || Jim Collins || Business Contact || met inkijkexemplaar
Het vliegwieleffect is een verdieping van een van de krachtige elementen uit de wereldwijde bestseller Good to Great. Daarin beschrijft Jim Collins dat succesvolle bedrijven een reeks van essentiële stappen nemen die samen aanvoelen als een groot, zwaar vliegwiel. Het kost grote moeite om het draaiend te krijgen, maar als je volhoudt gaat het telkens een beetje sneller draaien en creëer je momentum. Dat is het moment van de doorbraak naar succes. Dit boek beschrijft aan de hand van casussen...
morgen verzonden
Business Bibliotheek Great by choice
toeval, chaos, onzekerheid: waarom sommige ondernemingen ondanks alles floreren
2012 || Paperback || Jim Collins e.a. || Atlas Contact
Tien jaar na het verschijnen van Good to Great, volgens velen het beste businessboek van het afgelopen decennium, is Jim Collins terug met een nieuw spraakmakend boek. Hierin beantwoordt hij de vraag: waarom floreren sommige bedrijven zelfs in de meest chaotische en onzekere omstandigheden en andere niet?
Succes, zo beweert Collins, is met name een kwestie van goede, gedisciplineerde keuzes maken. Ook neemt hij stelling tegen het alom geaccepteerde idee dat we 'in deze snelle tijden' direct ...
morgen verzonden
Good to Great
Why Some Companies Make the Leap...And Others Don't
2001 || Hardcover || Jim Collins || HarperCollins
The Challenge
Built to Last, the defining management study of the nineties, showed how great companies triumph over time and how long-term sustained performance can be engineered into the DNA of an enterprise from the very beginning.
But what about the company that is not born with great DNA? How can good companies, mediocre companies, even bad companies achieve enduring greatness?
The Study
For years, this question preyed on the mind of Jim Collins. Are there companies that defy gravity and ...
morgen verzonden
Good to great / Druk 18
waarom sommige bedrijven een sprong vooruit maken... en andere niet
|| Paperback || Jim Collins || Business Contact || met inkijkexemplaar
Jim Collins heeft met 'Good to Great' een wereldwijde bestseller geschreven waarvan inmiddels al meer dan een miljoen exemplaren zijn verkocht. Dit boek wordt in bijna alle managementliteratuur aangehaald als de meest grondige, inzichtelijke en vernieuwende studie aangaande organisatieontwikkeling van de afgelopen decennia.
Uit een langdurig onderzoek van honderden Fortune 500-bedrijven kwamen elf bedrijven naar voren die in een periode van vijftien jaar explosief groeiden: een tijdlang prest...