Zoekfilters
› Management algemeen (7)
› Communicatiekunde alge... (3)
› Economie en bedrijf al... (3)
» Toon alle opties (4)
› Exact, Techniek & Onde... (4)
› Economie (3)
› Management & bedrijfsk... (3)
» Toon alle opties (3)
› Technische Bedrijfskun... (37)
› Bedrijfskunde (10)
› Finance & Control (10)
» Toon alle opties (36)
› Bouwkunde (7)
› Werktuigbouwkunde (7)
› Accountancy (6)
› Ad Engineering (6)
› HBO-ICT (5)
› Human Resource Managem... (5)
› Management in de Zorg (5)
› Ad Maintenance & Mecha... (4)
› Bedrijfsmanagement MKB... (4)
› Business IT & Manageme... (4)
› Commerciële Economie (4)
› Logistics Management (4)
› Mechatronica (4)
› Sportkunde (4)
› Ad Ondernemen (3)
› Elektrotechniek (3)
› Engineering (3)
› Facility Management (3)
› Ondernemen (3)
› Ad Management (2)
› Ad Ondernemerschap & R... (2)
› Ad Smart technology (2)
› Automotive (2)
› Chemische Technologie (2)
› Commercieel Management (2)
› Electrical Engineering (2)
› Farmakunde (2)
› Hotel Management (2)
› Industrieel Product On... (2)
› Maintenance & Mechanic... (2)
› Management (2)
› Ruimtelijke Ontwikkeli... (2)
› Social Work (2)
› Toegepaste Wiskunde (2)
› Tourism Management (2)
Technische Bedrijfskunde (37)
Making Sense of the Organization
2000 || Paperback || K Weick || Wiley
This volume brings together the best--known and most influential articles on sensemaking in organizations by one of its most distinguished exponents, Karl Weick. * Brings together the best most influential articles written by one of the gurus of sensemaking -- Karl Weick.
morgen verzonden
Inleiding tot de marketing / Druk 5
2020 || Paperback || Bronis Verhage || Noordhoff || ook als eBook
- Complete en toegankelijke kennismaking met het vakgebied marketing;
- leert hoe slagvaardig een marketingbeleid uit te stippelen;
- nieuwe editie met actuele thema’s, voorbeelden en casussen.
Inleiding tot de marketing geeft een compleet beeld van de beginselen van marketing en leert hoe een slagvaardig marketingbeleid uit te stippelen. Het geeft actuele inzichten, ontwikkelingen en trends op het gebied van marketing. De rol van online marketing, de invloed van social media op het koopged...
morgen verzonden
Industriële productie / Druk 6
Het voortbrengen van mechanische producten
2018 || Paperback || Huub Kals || Boom || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Industriële productie geeft een grondige en brede inleiding op het multidisciplinaire vakgebied van de productietechniek, dat zich bezighoudt met het voortbrengen van mechanische producten. Het behandelt vormgevings- en bewerkingsprocessen, maar ook fundamentele onderwerpen als materiaalgedrag, fabricage, assemblage en productiemachines. Daarnaast is er aandacht voor kwaliteit, kosten, de belangrijkste aspecten van product- en productieontwikkeling, waaronder productiegericht ontwerpen, én...
morgen verzonden
Basisboek interne communicatie / Druk 9
Aanpak en achtergronden
2021 || Paperback || Erik Reijnders e.a. || Koninklijke Van Gorcum || met inkijkexemplaar
In het "Basisboek interne communicatie" maak je kennis met de essentie van interne communicatie. Het is eveneens een praktisch bruikbaar fundament om de communicatie in een organisatie (-onderdeel) te verbeteren. Interne communicatie is voor veel organisaties een aandachtspunt in het beleid. Terecht, want intern je zaakjes op orde hebben is een belangrijke voorwaarde om extern (nog) beter te kunnen presteren.
Deze herziene, negende editie van het Basisboek is opgebouwd uit drie delen.
Deel I ...
morgen verzonden
Iedereen verandert
nu wij nog
2017 || Paperback || Hans Vermaak || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
Een gids voor veranderaars
We veroorzaken dagelijks verandering. En we ondergaan het ook dagelijks. Iedereen verandert dus - zij het niet altijd succesvol. Dit boek laat zien hoe je in je directe omgeving het verschil maakt, hoe je de rest van de organisatie in een verandering meeneemt en hoe je zelf stevig genoeg in je schoenen staat om beide met succes te doen.
Het maakt daarbij niet uit of je werkt in de zorg of de dienstverlening, op de werkvloer of in bestuurskamers. Het boek is voor ied...
morgen verzonden
Gesprekken in organisaties / Druk 7
2022 || Paperback || Yvonne Gramsbergen-Hoogland e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Behandelt zowel twee- als groepsgesprekken;
- elk gespreksonderwerp wordt apart behandeld waardoor het modulair ingezet kan worden;
bevat veel opdrachten.
Gesprekken in organisaties heeft de afgelopen decennia duidelijk zijn waarde bewezen. Het wordt bij tientallen opleidingen in het hoger onderwijs gebruikt en is hét standaardwerk in Nederland en België over professionele gespreksvoering in organisaties.
Gesprekken in organisaties bestaat uit drie delen:
In deel I worden de basisvaardigh...
morgen verzonden
Leren interviewen / Druk 7
2016 || Paperback || Marian Hulshof || Noordhoff || met inkijkexemplaar
* Leert studenten stapsgewijs een relevant interview af te nemen;
* algemene en beknopte methode;
* online docentenhandleiding beschikbaar.
Dit compacte en toegankelijk geschreven boek leert studenten stapsgewijs een relevant interview af te nemen, met respect voor de geïnterviewde.
Nieuwsgierigheid naar de werkelijkheid is de drijfveer achter interviewen. Leren interviewen geeft studenten de instrumenten om die drijfveer professioneel vorm te geven. Zij ervaren het verschil tussen feiten, m...
morgen verzonden
Analyse van bedrijfsprocessen / Druk 12
een toepassing van denken in systemen
2019 || Paperback || Marlyse In 't Veld e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Combineert de theorie en de praktijk van het systeem- en procesdenken;
bevat veel praktijkcases en oefenvragen;
veel aanvullend materiaal online.
Analyse van bedrijfsprocessen beschrijft de theorie en de praktijk van het denken in systemen, modellen, processen en regelkringen. Studenten krijgen inzicht in de structuur van verschillende soorten bedrijfsprocessen, zoals administratie, financiën en logistiek. Het boek stelt de lezer in staat om deze processen te analyseren en knelpunten daarin ...
morgen verzonden
Innovatiemanagement met MyLab / Druk 4
2019 || Paperback || Eelko Huizingh || Pearson Benelux B.V. || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Innovatie is hot. In mediadiscussies wordt regelmatig de noodzaak van innoveren benadrukt. Tegelijkertijd klinkt vaak de verzuchting dat 'het' niet goed gaat met innoveren. Bedrijven en overheden innoveren te weinig en er gaat te vaak wat mis. Kortom, we moeten meer en beter innoveren!
Innovatiemanagement maakt duidelijk dat innoveren niet altijd eenvoudig is, maar wel voor elke organisatie noodzakelijk én mogelijk is. Dit boek beschrijft hoe je innoveert, hoe je innovatie stimuleert en hoe ...