Zoekfilters
› Hogeschool Rotterdam (26)
› Hogeschool Utrecht (26)
› Haagse Hogeschool (HHS... (10)
» Toon alle opties (7)
› Management algemeen (19)
› Mens en maatschappij a... (3)
› Algemene sociale weten... (2)
» Toon alle opties (3)
Management in de Zorg (41)
morgen verzonden
Communiceren / Druk 4
Contact maken, houden en verdiepen
2022 || Paperback || Frank Oomkes e.a. || Boom || ook als eBook
Dit product bestaat uit een boek inclusief website met hierop o.a. het online boek.
Heel weinig mensen zijn volleerd in het leggen van contacten, het voeren van een goed gesprek en het verdiepen van relaties. Gelukkig is communiceren te leren! Voor succesvol contact met anderen heb je namelijk bepaalde communicatievaardigheden nodig. Dit boek leert je om contact te maken, te houden én te verdiepen.
‘Communiceren’ geeft heldere inzichten in algemene communicatievaardigheden. Alle basisva...
morgen verzonden
Leer als een speer / Druk 1
Leer sneller, beter en leuker
2020 || Paperback || Jan-Willem van den Brandhof || Boom || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Wie slim is leest dit boek..............
wie niet slim is moet het zéker lezen.
Leer als een speer
Leven is leren. Alles wat je kunt, heb je moeten leren. Er zijn technieken waarmee je beter leert leren en die het ook leuker en sneller maken.
Dit boek geeft een overzicht van deze technieken. Het is geschreven voor jonge mensen, en voor ieder ander die zijn hersens beter wil gebruiken.
De technieken zijn simpel en voor iedereen toepasbaar. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat je ze dage...
morgen verzonden
Hondenbrokken
ofwel, waar worden klanten echt gelukkig van?
2009 || Hardcover || Jos Burgers || Van Duuren Media || met inkijkexemplaar
Klantgerichtheid, zowel extern als intern, is voor veel organisaties de sleutel tot succes. De vraag is alleen waar te beginnen als je je organisatie nog klantgerichter wilt maken. Het antwoord ligt voor de hand: bij de medewerkers. Want de klantgerichtheid van een organisatie is niets meer of minder dan de optelsom van de klantgerichtheid van alle medewerkers. In de spannende en humoristische roman Hondenbrokken gaat Tim, eigenaar van een dierenspeciaalzaak, op zoek naar wat klantgerichtheid...
morgen verzonden
Als disney de baas was in uw ziekenhuis
9 1/2 dingen die u anders zou doen
2009 || Paperback || Fred Lee || Sdu
Dit meesterwerk van de door verpleegkundigen (moeder én echtgenote) omringde Fred Lee, stelt daadwerkelijk de perceptie en beleving van de patiënt centraal. Uiterst leerzaam voor dokters die zelf nooit patiënt zijn geweest.
Prof.dr. Armand Girbes, hoofd afdeling IC volwassenen en voorzitter divisie IV VUmc
Lee's aanpak leert ons dat goed gastheerschap niet zomaar een slim trucje is, maar een houding waardoor we ons veel meer betrokken voelen bij de kern van ons werk. Daar kan ons ziekenhui...
morgen verzonden
Het vijfde discipline praktijkboek
strategieen en instrumenten voor het bouwen van een lerende organisatie
2011 || Paperback || P.M. Senge e.a. || Boom
Outside In
2012 || Paperback || Kerry Bodine Harley Manning || New Harvest
What simple innovation brought billions in new investments to Fidelity? What basic misunderstanding was preventing Office Depot from achieving its growth potential? What surprising insights helped the Mayo Clinic better serve both doctors and patients?
morgen verzonden
Gesprekken in organisaties / Druk 7
2022 || Paperback || Yvonne Gramsbergen-Hoogland e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Behandelt zowel twee- als groepsgesprekken;
- elk gespreksonderwerp wordt apart behandeld waardoor het modulair ingezet kan worden;
bevat veel opdrachten.
Gesprekken in organisaties heeft de afgelopen decennia duidelijk zijn waarde bewezen. Het wordt bij tientallen opleidingen in het hoger onderwijs gebruikt en is hét standaardwerk in Nederland en België over professionele gespreksvoering in organisaties.
Gesprekken in organisaties bestaat uit drie delen:
In deel I worden de basisvaardigh...
morgen verzonden
Team op vleugels / Druk 1
gids voor geïnspireerd samenwerken
2013 || Paperback || M. Vroemen || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
In Team op vleugels wordt duidelijk waarom teamwerk zo populair is, maar ook waarom sommige mensen er niets van moeten hebben. Martijn Vroemen schrijft uit passie, maar ook uit ervaring. Hij laat zien dat niet elk team per se een droomteam hoeft te zijn en dat u vooral geen geheimen of magische oplossingen moet verwachten. Wel een pleidooi om werk te maken van teamwerk.
morgen verzonden
De zeven eigenschappen van effectief leiderschap / Druk 100
2010 || Paperback || Stephen R. Covey || Business Contact || met inkijkexemplaar || ook als eBook
'De zeven eigenschappen van effectief leiderschap' van Stephen Covey vormt al jarenlang wereldwijd een inspiratiebron voor iedereen en leert ons hoe we de kwaliteit van ons persoonlijk leven, diensten en organisaties kunnen verbeteren. Covey heeft met zijn boek een miljoenenpubliek bereikt en zijn inzichten over leidinggeven hebben het leven en werken van velen ingrijpend veranderd. Zijn filosofie is van alle tijden en blijkt steeds opnieuw jonge generaties aan te spreken.
vandaag verzonden
Mijn Binnenste Buiten / Druk 1
werken aan je professionele identiteit
2019 || Paperback || Manon Ruijters e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Het wordt steeds belangrijker om te weten waar je als professional voor staat, wat je basis is, waar je van bent, wat onvervreemdbaar van jou is en je kleur geeft. Dat helpt je in sturing geven aan je eigen ontwikkeling, in het vergroten van veerkracht en wijsheid, en het verstevigen van je eigen expertise.
Waar de auteurs in het boek 'Je Binnenste Buiten' een model hebben ontwikkeld rondom professionele identiteit en de theorie uiteenzetten, is dit een praktijkboek. In dit boek wisselen pra...