Zoekfilters
› Management algemeen (7)
› Psychologie algemeen (7)
› Communicatiekunde alge... (2)
» Toon alle opties (3)
Resultaten (31)
morgen verzonden
Businessplan op 1 A4 / Druk 8
snel en effectief plannen met OGSM
2022 || Hardcover || Marc van Eck e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar
Iedereen heeft plannen, zowel zakelijk als privé. Maar doordat veel plannen gewoonweg niet goed of concreet genoeg zijn en/of te weinig draagvlak hebben, realiseren we onze plannen vaker niet dan wel. Met 'Businessplan op 1 A4' van Marc van Eck en Ellen Leenhouts leer je hoe je een (business)plan maakt dat wél werkt. De methodiek heet OGSM: Objective, Goals, Strategies, Measures. Het is een plan op 1 A4 (ja, je leest het goed: één A 4) dat leidt van visie naar actie. Het verbindt ambitieu...
morgen verzonden
Het Rijnland veranderboekje
het gebeurt als je het loslaat
2017 || Hardcover || Jaap Peters e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar
In 'Het Rijnlands veranderboekje' leggen veteranen Jaap Peters en Matthieu Weggeman op een puntige en heldere manier uit hoe veranderen beter kan. Want vrijwel alle theorie over verandermanagement gaat ervan uit dat het proces top-down moet worden ingevoerd. Dat het middel daarmee het doel dwarsboomt, is evident voor wie Rijnlands denkt: je moet juist ruimte geven aan de professionals op de werkvloer, die als eerste zien welke kant het op moet.
Bij Rijnlands veranderen vallen doel en middel s...
morgen verzonden
De disruptieparadox
In 5 stappen naar echte vernieuwing
2017 || Hardcover || Menno Lanting || Business Contact || met inkijkexemplaar
Menno Lanting wijst je in zijn nieuwe bestseller 'De disruptieparadox' de weg naar echte innovatie.
Als bedrijven ten onder gaan, is dat maar zelden een direct gevolg van disruptie, oftewel van een innovatie die de bestaande markt compleet verdringt. De oorzaak is eerder dat organisaties lang niet altijd meer in staat zijn om op een onderscheidende en winstgevende manier te anticiperen op de snel veranderende behoeften van consumenten. En hierin zit de grote paradox voor de gevestigde partije...
morgen verzonden
De kleine Carnegie
Zijn boek over vriendschap en invloed samengevat
2020 || Hardcover || Jacqueline de Jong || Business Contact || met inkijkexemplaar
How to Win Friends and Influence People (Hoe je vrienden maakt en mensen beïnvloedt) van Dale Carnegie verscheen in 1936, maar wordt nog altijd gezien als een essentieel handboek voor iedereen
die op zoek is naar meer succes en invloed binnen relaties. Volgens Carnegie draait het erom dat je anderen belangstellend tegemoet treedt en je in hen verplaatst; op die manier win je hun sympathie.
Daarvoor geeft hij adviezen als: toon respect voor andermans ideeën, laat de ander het meest aan het w...
morgen verzonden
Filosofielessen voor avonturiers
2020 || Hardcover || Erling Kagge || Business Contact || met inkijkexemplaar
De Noor Erling Kagge was de eerste mens in de geschiedenis die te voet de Noordpool, de Zuidpool en de top van de Mount Everest wist te bereiken. Deze expedities naar de uiteinden van onze wereld leerden hem veel over de uiterste grenzen van menselijke volharding. In Filosofielessen voor avonturiers brengt hij de wijsheid en levenservaring samen die hij opdeed tijdens zijn barre expedities.
Dit boek is een essentiële gids voor iedereen die van zijn leven een avontuur wil maken, op welke wij...
morgen verzonden
De kleine Goleman
Zijn werk over emotionele intelligentie samengevat
2020 || Hardcover || Jacqueline de Jong || Business Contact || met inkijkexemplaar
Een hoog iq biedt geen garantie op een gelukkig leven; minstens even belangrijk is het eq, het ‘emotiequotiënt’. Op dit inzicht baseerde Daniel Goleman, psycholoog, schrijver en wetenschapsjournalist zijn klassieke boek Emotionele intelligentie (1995). In dit boek, dat in veertig
talen vertaald werd en waar vijf miljoen exemplaren van zijn verkocht, laat Goleman ons kennismaken met het voelende deel van ons brein, dat zorgt voor zelfkennis, zelfbeheersing, geestdrift en het vermogen eige...
morgen verzonden
Principes voor succes
Een avontuur voor alle leeftijden
2021 || Hardcover || Ray Dalio || Business Contact || met inkijkexemplaar
Miljoenen lieten zich door de 600 pagina’s tellende bestseller Principes van Ray Dalio inspireren, maar hij wilde ook graag dat zijn kleinkinderen het konden lezen. Daarom ving hij de essentie van dat boek in een andere vorm: een beeldend avonturenverhaal, geschikt voor alle leeftijden. In Principes voor succes presenteert Dalio de sleutel tot de levensprincipes die ten grondslag liggen aan zijn succes. Hij leert je hoe je doelen stelt, van je fouten leert en met anderen samenwerkt om buite...
morgen verzonden
Drive / Druk 18
De verrassende waarheid over wat ons motiveert
2022 || Hardcover || Daniel Pink || Business Contact
In ‘Drive’ onthult Daniel Pink het geheim van goed presteren en plezier in je werk. Anders dan we dachten, draait het om de diepe wens je eigen leven te bepalen, nieuwe dingen te leren en bij te dragen aan zinvolle zaken. Zich baserend op tientallen jaren wetenschappelijk onderzoek naar menselijke motivatie bewijst Pink dat wat altijd voor waar werd aangenomen helemaal niet klopt: je kunt mensen niet motiveren met een beloning zoals een bonus. Het gevolg van verkeerd belonen is dat we sle...
morgen verzonden
Emotionele intelligentie / Druk 49
2023 || Hardcover || Daniël Goleman || Business Contact
In ‘Emotionele intelligentie’ laat Daniel Goleman ons kennismaken met het voelende deel van ons brein, dat zorgt voor zelfkennis, zelfbeheersing, geestdrift en het vermogen eigen emoties te herkennen en onszelf te motiveren. Emotionele vaardigheden blijken niet alleen belangrijker te zijn dan rationele, ze zijn ook van doorslaggevend belang voor succes in werk en relaties en voor ons lichamelijk welbevinden.
‘Emotionele intelligentie’ werd in veertig talen vertaald; wereldwijd zijn e...
morgen verzonden
30 methoden van beïnvloeding
|| Hardcover || Stephen Covey || Business Contact || met inkijkexemplaar
Vergroot je invloed met wel 30 methoden!In zijn belangrijkste boek 'De zeven eigenschappen' verwijst Stephen Covey naar de 30 methoden van beïnvloeding die hij ontwikkelde om te kunnen omgaan met de gevoelige scheidslijn tussen betrokkenheid en invloed. Er is namelijk een groot verschil tussen datgene waar je je betrokken bij voelt en datgene waar je daadwerkelijk invloed op hebt.Stephen Covey laat zien dat je je invloed kunt vergroten op wel 30 verschillende manieren - die allemaal in dit b...