Zoekfilters
Resultaten (36)
morgen verzonden
De office-manager als coach / druk 1
2009 || Paperback || P. Schreuder e.a. || Boom
Ben jij ook die officemanager die geen duidelijke plek heeft in de organisatie en als haarlemmerolie voor allerlei zaken wordt ingezet?
Ben jij die directiesecretaresse die leiding geeft aan een directiesecretariaat en wil je de secretaresses gaan coachen op hun competenties?
Ben jij dat hoofd secretariaat dat vaak moet bemiddelen bij conflicten tussen secretaresses?
Ben jij ook die duizendpoot?
En weet jij ook dat als het nekkie (jij dus) niet draait, het hoofd (directie, MT) niet kan bewegen?
Da...
morgen verzonden
PM-reeks Het thema centraal
theorie en praktijk van themagecentreerde interactie
2013 || Paperback || Jeroen Hendriksen e.a. || Boom
Themagecentreerde interactie (TGI) is een methode voor het begeleiden van groepen en teams. Al jaren werken trainers en opleiders succesvol met deze methode. In het boek Het thema centraal beschrijven negen auteurs hun praktijkervaringen met TGI. Aan de hand van dit boek kunt u kennismaken met TGI of de ontwikkelingen volgen. De TGI-methodiek is ontwikkeld door Ruth Cohn. TGI heeft als doel het bevorderen van levendige leerprocessen en creativiteit in groepen en teams. Begrippen als zelfsturi...
morgen verzonden
PM-reeks Effectieve communicatie voor managers en leidinggevenden
2011 || Paperback || H.T. van der Molen e.a. || Boom
In dit boek wordt besproken hoe leidinggevenden hun `gesprekstechnieken` kunnen gebruiken om het functioneren van henzelf en dat van de organisatie te verbeteren. Dit boek sluit aan bij de managementtheorie van Taylor. Het verklaart hoe communicatie en managementproblemen kunnen worden opgesplitst in delen. Daardoor ontstaat een duidelijk overzicht. Dit helpt om gestructureerd te werken aan de oplossing van die problemen.
Om de verschillende gesprekstechnieken effectief te kunnen toepassen, is...
morgen verzonden
Gespreksvaardigheden voor verloskundigen
2004 || Paperback || J. Merkx || Boom
In de dagelijkse praktijk voert de verloskundige als autonome beroepsbeoefenaar regelmatig allerlei soorten gesprekken. In de opleiding tot verloskundige wordt daarom ruime aandacht besteed aan het aanleren en verbeteren van communicatieve vaardigheden.
Dit boek behandelt de basale gespreksvaardigheden in drie hoofdgroepen: de luistervaardigheden, de zendervaardigheden en de regulerende vaardigheden. Daarnaast komt het hanteren van de zo belangrijke vertrouwensrelatie aan bod. De gesprekken di...
morgen verzonden
morgen verzonden
Professionele dilemma's van de coach / druk 3
het maken van verantwoorde keuzen
2007 || Paperback || F. van den Boomen e.a. || Boom
Dit boek geeft een overzicht van verschillende spanningsvelden die bij coaching een rol spelen. Daarmee biedt het coaches een houvast voor het maken van zorgvuldige keuzes in hun eigen praktijk. Door keuzes expliciet te maken en te onderbouwen beogen de auteurs een bijdrage te leveren aan de verdere professionalisering van coaching.
In het boek worden zeven aspecten toegelicht die in coaching steeds aan de orde zijn: Coaching is te omschrijven als een doelgerichte (1) methode (2) van begeleide...
morgen verzonden
De kracht van beelddenken / druk 3
een creatieve manier om koers te bepalen voor individu, team en organisatie
2004 || Paperback || G. Bromberger || Boom
Met behulp van beelddenken wordt in dit boek het proces beschreven om op een creatieve wijze persoonlijke doelen en behoeftes, teamdoelen en -behoeftes en de doelen van de organisatie op het spoor te komen. Beelddenken is een wijze van bewustzijn dat ratio en intuïtie in verband brengt met elkaar waardoor je koers kunt bepalen.
De auteur presenteert een zevenstappenmethode die het proces ondersteunt. Praktisch uitvoerbare oefeningen worden aangereikt. De levendig verbeelde toekomst ondersteun...
morgen verzonden
Het verborgen lijden in organisaties / druk 1
een pleidooi tegen de aanpassing
2004 || Paperback || B. Coenen || Boom
Dit boek bekritiseert de organisatiekundige en veranderkundige theorievorming en praktijkuitvoering die al decennia lang de aanpassing centraal stelt. Het gaat in tegen de tendens tot doelgerichte aanpassing in hedendaagse benaderingen, zoals zelfsturing, collectieve flow, esthetisering en werkdiscipline (de `nieuwe strengheid`). De schrijver vraagt aandacht voor de organisatiemens als een wezen van verlangen dat fundamenteel onaangepast is. Er is een diepgaand, niet te overbruggen verschil t...
morgen verzonden
Corporate Performance Management / druk 1
sturen in een dynamische markt
2004 || Paperback || P. Geelen || Boom
morgen verzonden
Conflictcoaching / druk 2
2009 || Paperback || M. Lingsma e.a. || Boom
Verschillen van mening worden vaak vermeden of weggemoffeld uit angst voor erger en escaleren vervolgens tot intense conflicten. Dat zijn dure grappen: werknemers gaan vaak slechter functioneren, melden zich ziek en hele afdelingen kunnen ontwricht raken.
Wil men de in- en externe ontwikkeling van organisaties verbeteren, dan mag men conflicten niet uit de weg gaan. `Er mag gebotst worden binnen bedrijven`, zo stellen de auteurs van dit boek, maar veel opvattingen binnen organisaties zijn conf...