Zoekfilters
› Hogeschool Inholland (4)
› Iselinge Hogeschool (3)
› Fontys Hogescholen (2)
» Toon alle opties (2)
› Pedagogisch Educatief ... (6)
› Ad Pedagogisch Educati... (5)
› Haptonomisch Counselor (2)
» Toon alle opties (2)
Resultaten (22)
morgen verzonden
Leerboek obstetrie en gynaecologie verpleegkunde / Druk 2
2016 || Paperback || I. Dries e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
Het vierdelige Leerboek obstetrie en gynaecologie verpleegkunde behandelt de basiskennis die relevant is voor verpleegkundigen werkzaam binnen de verschillende subspecialismen verloskunde, gynaecologie en voortplantingsgeneeskunde.
Geschreven door zowel artsen als verpleegkundigen, biedt deze reeks verpleegkundigen inzicht in het hoe en waarom van gynaecologisch en obstetrisch verpleegkundig handelen. De onderwerpen die worden besproken hangen samen met de verpleegkundige in...
morgen verzonden
Samen verschillend / Druk 2
pedagogisch kader diversiteit in kindercentra 0-13 jaar
2017 || Hardcover || Anke van Keulen e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
Samen verschillend gaat over werken met diversiteit in de kinderopvang en is een vervolg op Pedagogisch kader kindercentra 0-4 jaar en Pedagogisch kader kindercentra 4-13 jaar. Dit boek voegt iets wezenlijks toe aan de rijke pedagogische basis over het opvoeden in een groep. Samen verschillend begint bij de verschillen in de groep en in de samenleving, en biedt handreikingen om daarmee om te gaan. Het boek heeft een brede invalshoek en gaat niet alleen over de multiculturele sam...
morgen verzonden
Kleine ontwikkelingspsychologie 2 De schoolleeftijd / Druk 4
2009 || Hardcover || R. Kohnstamm || Bohn Stafleu van Loghum
Als geen ander weet Rita Kohnstamm de lezers te verleiden mee te denken; zij vult wetenschappelijke kennis aan met alledaagse, herkenbare en invoelbare gedragingen en voorvallen. Door wat zij lezen op de herinneringen aan hun eigen kinder- en jeugdjaren in gedachten toe te passen, groeien zij in hun psychologisch en pedagogisch denken. Dit, ondersteund met speelse vormgeving en illustraties - van dochter Eva Kohnstamm - maakt dat zowel student, professional als (groot)ouders actief mee- én t...
morgen verzonden
Genetica / Druk 2
2016 || Paperback || E.J.F. Houwink e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
Dacht u vroeger bij ‘genetica’ aan zeldzame ziekten die je in de praktijk zelden of nooit tegenkwam, vandaag de dag blijkt alles een genetische component te hebben: kanker, hart- en vaatziekten, diabetes, depressie, zelfs de gevoeligheid voor infectieziekten.
Daarmee is de vraag naar de rol van genetica in de huisartsenpraktijk zeer actueel. Soms komt een huisarts in aanraking met genetica door een gerichte vraag van de patiënt, voor zichzelf of voor zijn of haar kind: kan ik (kan mijn ki...
morgen verzonden
Chronisch psychiatrische patiënten / Druk 2
|| Paperback || de Vries || Bohn Stafleu van Loghum
Bijna elke huisarts kent patienten die door psychiatrische problemen ernstig in hun dagelijks functioneren belemmerd worden. Dit deel uit de reeks Practicum Huisartsgeneeskunde vormt een leidraad voor begeleiding en behandeling van chronisch psychiatrische patienten. Met casuistiek uit de praktijk.
morgen verzonden
Kleine ontwikkelingspsychologie 1 Het jonge kind (Heruitgave)
Het jonge kind
|| Hardcover || R. Kohnstamm || Bohn Stafleu van Loghum
Door de toegankelijke schrijfstijl en vele actuele voorbeelden verbindt Rita Kohnstamm wetenschappelijke kennis met alledaagse situatie uit het leven van kinderen. Hierdoor zijn de boeken voor zowel professionals, leerlingen als geïnteresseerde (groot)ouders prettig leesbaar. Dit wordt ondersteund met een speelse vormgeving en illustraties van dochter Eva Kohnstamm.Alle delen zijn in 2009 fors herzien. In de afgelopen jaren is veel onderzoek verricht en is de maatschappij bovendien erg veran...
morgen verzonden
Handboek scheiden en de kinderen / Druk 2
voor de beroepskracht die met scheidingskinderen te maken heeft
2014 || Paperback || Ed Spruijt e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
Beroepskrachten hebben steeds vaker te maken met kinderen en jongeren van gescheiden ouders. Dan komt het erop aan adequaat te reageren op de problemen van deze kinderen en hun ouders. Eenvoudig is dat niet, maar gewapend met de kennis en inzichten uit dit boek, zal de professional beter voorbereid zijn. Dat is belangrijk want:Jaarlijks worden meer dan zeventigduizend kinderen en jongeren geconfronteerd met de scheiding van hun ouders.Gemiddeld hebben deze kinderen en jongeren twee keer zo ve...
morgen verzonden
Oogheelkunde / Druk 3
2016 || Paperback || Y.D. van Leeuwen e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
De tweede herziene uitgave van het boek Oogheelkunde bevat het 'oogheelkundig verhaal' van klacht naar diagnose en therapie. Aan de hand van casuïstiek wordt vooral het redeneren in beeld gebracht. Hoewel oogheelkunde zeker ook een kijkvak is, is het de logica binnen dit domein die in de medische opleiding te weinig is aangereikt, waardoor voor velen de samenhang tussen klachten, onderzoeksbevindingen en aandoeningen onvoldoende zichtbaar (!) is gebleven.
Behalve dat de tekst is aangepast aan...
morgen verzonden
Pedagogisch kader kindercentra 4-13 jaar / Druk 3
2019 || Paperback || Liesbeth Schreuder e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
Pedagogisch medewerkers in de buitenschoolse opvang (bso) hebben een belangrijke rol in het leven van schoolkinderen die gebruik maken van kinderopvang. De medewerkers zijn een voorbeeld, vraagbaak en veilige haven na de drukke schooldag.De nieuwe uitgave `Pedagogisch kader kindercentra 4-13 jaar' biedt pedagogisch medewerkers een kader waarin alle kenmerken van goede en leuke buitenschoolse opvang aan de orde komen. Kinderen beleven op de bso hun vrije tijd, spelen met andere kinderen en doe...
morgen verzonden
Pedagogiek in de vingers
Werkboek pedagogische begeleiding in de kinderopvang
2020 || Paperback || Inge Van Rijn || Bohn Stafleu van Loghum
Dit boek laat zien hoe je als begeleider in de kinderopvang met de pedagogisch medewerkers in gesprek kunt gaan over hun pedagogisch handelen, door samen na te denken over de pedagogische taken van het kindercentrum. het alledaagse handelen -dat de medewerkers 'in de vingers hebben- wordt gekoppeld aan de pedagogische kennis die ze 'in hun hoofd' hebben. Zo ontstaat een dialoog tussen praktijk en theorie, tussen handen en hoofd. De theorie komt tot leven in de praktijk van alledag: ...