Resultaten (12)
morgen verzonden
De creatieve professional - met afstand het meest nabij
opleidingsprofiel en opleidingskwalificaties Sociaal Pedagogische Hulpverlening
2009 || Paperback || A. Stuur || SWP
De Sociaal Pedagogische Hulpverlener is voor veel mensen die zijn aangewezen op (psycho-) sociale of pedagogische hulpverlening een sleutelfiguur in het alledaagse leven. Een sleutelfiguur die mensen met heel uiteenlopende problematiek hulpverlening biedt die gericht is op een zinvol bestaan en maatschappelijke participatie. Met deze uitgave wil het Landelijk Opleidingsoverleg Sociaal Pedagogische Hulpverlening (LOO-SPH) duidelijk maken hoe de SPHer wordt opgeleid en toegerust.De 15 beschr...
morgen verzonden
Getting to the Heart of Leadership
Emotion and Educational Leadership
2009 || Ongedefinieerd || Megan Crawford || SAGE
Educational leadership is changing, and reflexive practice is the new 'must do' at all levels of education. This book helps headteachers and senior leaders to reflect and understand more about how understanding emotion is key to sustainability in educational leadership.
morgen verzonden
Learning and Teaching in Higher Education
The Reflective Professional
2021 || Paperback || Greg Light e.a. || SAGE
The current challenges facing higher education are addressed, and the authors provide a new way of thinking about the many aspects of learning and teaching.
morgen verzonden
Bijzondere docenten geportretteerd / druk 1
2009 || Paperback || René van Kralingen e.a. || Boom
Tegen leerlingen mag je geen nee zeggen. Ook als ze vragen om je geld. <br/>Orde houden in de klas is niet nodig. Leerlingen moet je nemen zoals ze zijn. <br/>Met leerlingen moet je uitsluitend praten via je vak. Mentoraat is onzin. <br/><br/>Zomaar wat uitspraken die twaalf docenten doen in Bijzondere docenten geportretteerd. Ze vertellen hoe zij naar onderwijs, scholen, lessen en leerlingen kijken. Ze laten ons zien dat je in een onderwijsorganisatie ...
morgen verzonden
101 spellen voor docenten en trainers / druk 1
een verzameling activiteiten van professionals voor onderwijs en training aan groepen bijeengebracht door Bob Pike
2009 || Paperback || B. Pike || Publimix
Spellen om een cursus of training te ondersteunen Het praktijkboek bevat 101 werkvormen en oefeningen voor docenten en trainers. Maak uw onderwijs boeiend en uitdagend door verrassende werkvormen toe te passen. De werkvormen zijn eenvoudig aan te passen aan de situatie en de groep. De oefeningen in dit boek kunnen ondergebracht worden in een of meer van zes categorieën, Introductie Activering, Teambuilding, Communicatie, Beoordeling, en een aantal specifieke thema's.De spellen zijn in de pra...
morgen verzonden
The Curriculum
Theory and Practice
2009 || Paperback || A Vic Kelly || SAGE
A V Kelly's bestselling and classic text is now brought up to date with the latest curriculum changes and current thinking in education. It's great on general principles and the philosophical background to education, making it core reading on all types of education courses.
morgen verzonden
Science in the Early Years
Building Firm Foundations from Birth to Five
2021 || Paperback || Pat Brunton e.a. || SAGE
This book, for anyone teaching science to young children, is packed with information on how to support scientific exploration and investigation and practical ideas which are differentiated for different age groups.
morgen verzonden
Leerpleinen! (1e)
wegwijzer voor het voortgezet onderwijs
2009 || Paperback || Gina Botta e.a. || CPS Uitgeverij
Steeds meer scholen voeren een onderwijsleerplein in: een grote ruimte, waar tegelijkertijd meerdere groepen leerlingen werken onder het toeziend oog van meer dan één begeleider. Maar hoe zet je zo'n leerplein eigenlijk op? Wat is de inbreng van management, team, docenten, leerlingen? Aan welke voorwaarden moet een leerplein voldoen om succesvol te zijn? Op deze (en andere) organisatorische en inhoudelijke vragen geeft dit boek antwoord. Met boeiende ervaringsverhalen en practische tips.
morgen verzonden
Sociale bibliotheek De pragmatische aspecten van de menselijke communicatie / Druk 2
2009 || Paperback || P. Watzlawick e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
Welke vormen van intermenselijke communicatie kunnen we onderscheiden? Welke kenmerken hebben ze en hoe manifesteren ze zich? Welke effecten hebben ze op gedrag? En in welke verhouding staan ze tot gestoord gedrag? Het antwoord op deze vragen wordt helder geïllustreerd met een groot aantal aan de literatuur ontleende voorbeelden. Zo geeft het boek een diepgaande analyse van Albee's 'Wie is er bang voor Virginia Woolf'. Speciale aandacht is er ten slotte voor het fenomeen van de paradox
morgen verzonden
Voortgezet technisch lezen in groep 4 - 8
omgaan met verschillen ter voorkoming van leesproblemen
2009 || Paperback || L. Ahlers e.a. || EDG Thuiswinkel (Uitgeverij)
Dit deel beschrijft hoe leerkrachten van groep 4 tot en met 8 het voortgezet technisch leesonderwijs op effectieve wijze kunnen vormgeven. Wat zijn de kenmerken en hoe kunnen leerkrachten omgaan met de verschillen tussen leerlingen? De auteurs baseren zich op wetenschappelijk onderzoek en geven tips hoe dit om te zetten naar de praktijk.