Resultaten (11)
Van digibeet naar mediawijs
Jouw gids voor een veilige digitale wereld
2023 || Paperback || Olivier Van Roy || Acco || met inkijkexemplaar
In een tijd waarin we voortdurend verbonden zijn met het internet en sociale media is mediawijsheid een essentiële vaardigheid geworden. Maar wat houdt mediawijsheid eigenlijk in en hoe train je deze competentie?
Hoe weet je welke informatie betrouwbaar is? En hoe ga je om met haatspraak en sexting? Hoe laat je kinderen en jongeren veilig los op dat grote wereldwijde web?
In dit boek leer je meer over informatiebronnen, digitale communicatie en hoe je nepnieuws kan herkennen. Over hoe je cyb...
Scoren met creatieve content op sociale media | Nieuwe editie (Heruitgave)
meer dan 100 concrete voorbeelden, handige tips en inspirerende getuigenissen
2023 || Paperback || Kristof D'hanens e.a. || Politeia
Efficiënt e-mailen / Druk 7
van last naar lust, onder het motto: wie is hier nu eigenlijk de baas?
|| Paperback || Denise Hulst || Spectrum
Word je mailbox weer de baas
Wie kent niet de angst voor de inbox na een welverdiende vakantie? Of het meningsverschil dat via de mail moet worden ‘opgelost’? Of de vele cc’s die je ontvangt en onnodig blijken te zijn? Hoe word je je overvolle mailbox weer de baas? Efficiënt mailen biedt nuttige handvatten om het werken met de e-mail weer beheersbaar te maken.
Met
• De ultieme e-mailtest: wat voor e-mailer ben jij?
• De top tien e-mailtijdvreters
• Hoe je in vijf stappen een lege inbox krijg...
Lanceren kan je leren
speciaal voor ondernemende internetvrouwen die jeuk krijgen bij de gedachte aan verkopen en toch geld willen verdienen
2016 || Paperback || Marjan Crabtree e.a. || uitgeverij Lente || met inkijkexemplaar
Ben jij een vrouwelijke ondernemer? Verkoop jij je diensten online en wil je gegarandeerd meer klanten en meer omzet? Ben je wars van gladde verkooppraatjes en krijg je jeuk bij de gedachte aan moeten verkopen?
Dan gaat dit boek je helpen!
Leer hoe je een langdurige relatie met je potentiële klanten opbouwt en hoe je meer omzet genereert door slimmer te communiceren met behulp van een beproefde strategie. Je krijgt inzicht in de prikkels die een rol spelen in het verkoopproces en hoe je die...
Bloggen doe je zo / druk 1
2014 || Paperback || Esther Molenaar || Vrije Uitgevers, De || met inkijkexemplaar
Bloggen is dé manier om je business of expertise onder de aandacht te brengen van je doelgroep. Een sterk blog kan je naamsbekendheid, vindbaarheid en je expertstatus enorm versterken. Toch weten maar weinig ondernemers het bloggen goed in te praktijk te brengen.Esther Molenaar helpt startende bloggers op weg met deze praktische bloggids en zet ze direct aan het werk. Haar methode staat voor:- Het opbouwen van een waardevolle blog- Het meten van de resultaten: wat levert je blog daadwerkelij...
Social learning en leren met sociale media
2015 || Paperback || Marcel de Leeuwe. e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Aandacht voor social learning en social media binnen leerprocessen;
- geen boek over tools;
- aanvullend materiaal online beschikbaar.
Social learning en leren met sociale media gaat in op de veranderende wereld van leren, waarin sociale media een belangrijke rol spelen. Het boek geeft richting aan de rol die social learning en leren met sociale media spelen binnen leerprocessen in het onderwijs en in organisaties.
We leven in een dynamische samenleving waarin de manier waarop we communicer...
Toekomstonderzoek / Druk 2
basis voor actie
2015 || Paperback || Boudewijn Raessens || Boom || met inkijkexemplaar
TOEKOMSTONDERZOEK
Trendwatching is een hot issue, er is zelfs sprake van een 'toekomstindustrie'. Maar in de huidige literatuur worden trends zelden vertaald naar strategie en innovatie. Dit boek voorziet in deze leemte. Er bestaat weliswaar geen blauwdruk voor het analyseren van de toekomst, maar het boek is het resultaat van een verkenning waarbij enerzijds valkuilen van toekomstvisies worden herkend en waarbij anderzijds de basis wordt gevormd voor het zelf uitvoeren van toekomstonderzoek....
Olympus Pockets De aap en de sushimeester / Druk 5
culturele bespiegelingen van een primatoloog
|| Paperback || Frans de Waal || Atlas Contact || met inkijkexemplaar
Cultuur is per definitie iets van mensen. Zodra dieren gedrag vertonen dat op cultuur lijkt, wordt dat direct verklaard met "instinct" of "imitatie"; andere opvattingen worden weggewuifd als antropomorf. Frans de Waal verzet zich tegen deze benauwde visie en laat in 'De aap en de sushimeester' zien dat cultuur bij dieren wel degelijk aangetoond kan worden.
N(i)et echt!
Mediawijsheid in tijden van fake news
2019 || Paperback || Jan De Maeyer || Acco uitgeverij
Misleidende informatie is er altijd al geweest. Toch was de tsunami aan nieuws voor jou en je leerlingen nog nooit zo groot als nu. Het onderscheid maken tussen wat betrouwbaar is en wat niet? Dat is vandaag heel moeilijk.
We zijn allemaal te misleiden. Leer je leerlingen daarom mediawijs te zijn. Leer hen kritisch om te gaan met wat ze (online) lezen. Is het nieuws? Of fake news?
N(i)et echt. Mediawijsheid in tijden van fake news vertrekt vanuit een eenvoudig kader om je leerlingen bewust te...
Sociale media en online travel agents in de hotelsector
2017 || Paperback || Christian Holthof e.a. || Garant
In dit boek wordt de werking van sociale media en OTA's - online travel agents uiteengezet en geïllustreerd met voorbeelden uit de hotelsector. Daarnaast worden de resultaten weergegeven van het projectmatig wetenschappelijk onderzoek HoVla, waarbij de focus lag op online reputatiemanagement en de impact van sociale media en OTA's op de hotelprestaties in de vijf Vlaamse Kunststeden.
Dit onderzoek kaderde binnen de opleiding bachelor hotelmanagement van de Artesis Plantijn Hogeschool Antwerp...