Resultaten (34)
morgen verzonden
De professional en de manager in dialoog / druk 1
zelfbewust samenwerken in zorg en hulpverlening
2009 || Hardcover || Mark Vervuurt || Boom
In zorg en hulpverlening is de laatste decennia een spanningsveld ontstaan tussen het onvoorspelbare karakter van het mensenwerk en de nadruk op planning en control. Mark Vervuurt laat zien dat de professional en de manager deze spanning kunnen opheffen door hun krachten te bundelen. In dialoog laat je je als professional of manager niet meevoeren door de schijnbare tegenstelling tussen het inhoudelijke en het organisatorische perspectief. Door de dialoog komen de perspectieven van cliën...
morgen verzonden
Hondenbrokken
ofwel, waar worden klanten echt gelukkig van?
2009 || Hardcover || Jos Burgers || Van Duuren Media || met inkijkexemplaar
Klantgerichtheid, zowel extern als intern, is voor veel organisaties de sleutel tot succes. De vraag is alleen waar te beginnen als je je organisatie nog klantgerichter wilt maken. Het antwoord ligt voor de hand: bij de medewerkers. Want de klantgerichtheid van een organisatie is niets meer of minder dan de optelsom van de klantgerichtheid van alle medewerkers. In de spannende en humoristische roman Hondenbrokken gaat Tim, eigenaar van een dierenspeciaalzaak, op zoek naar wat klantgerichtheid...
Zo maak je een kwaliteitsplan (e-book)
2009 || E-book via Bookshelf || Roel Grit e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar
Zo maak je een kwaliteitsplan biedt de student een praktisch, gedegen en samenhangend stappenplan om te komen tot een kwaliteitsplan. Het boek biedt per stap eerst de noodzakelijke informatie over kwaliteitsmanagement en zet de student vervolgens aan het werk. Het stappenplan begint met het organiseren van het project (intakegesprek met de opdrachtgever, het maken van een planning en het samenstellen van een projectteam). Vervolgens inventariseert en analyseert de student de huidige situatie....
morgen verzonden
Ruimte voor het nieuwe werken / druk 1
efficient, effectief, flexibel en creatief werken in een duurzame omg.
2009 || Paperback || Michel Mooij || Vakmedianet
De vijf valkuilen voor managers / Druk 2
hoe je ervoor zorgt dat je integer blijft
2009 || Paperback || Patrick Lencioni || Business Contact || met inkijkexemplaar
Een onderneming leiden is eigenlijk heel simpel, als je tenminste niet in een van de vijf valkuilen voor managers trapt. In deze parabel voert Patrick Lencioni een adviseur ten tonele die Andrew O’Brien, directeur van een bedrijf in problemen, dit advies geeft. Ze ontmoeten elkaar ’s nachts in de metro en raken in gesprek over de fundamentele problemen waarmee veel leiders worden geconfronteerd. Zo zijn er vijf valkuilen: status, populariteit, zekerheid, harmonie en onkwetsbaarheid. Pas a...
morgen verzonden
Marketing is geen reclame
het is het hart van je bedrijf
2012 || Paperback || Krijn de Best e.a. || Boom
Glimmende folders en een nieuwe huisstijl - reclame is de meest zichtbare vorm van marketing. Maar u kunt veel meer doen om de volle potentie van marketing te benutten. Marketing raakt de kern van de organisatie: haar klanten, producten en concurrenten. Marketing is geen reclame beschrijft marketing vanuit die drie invalshoeken: - Hoe kijkt de klant naar uw organisatie? Wat is de waarde van uw product of dienst voor de klant? - Hoe richt u uw organisatie in om uw klant nog beter van dienst te...
morgen verzonden
Spyker
een dollemansrit
2012 || Paperback || Maarten van der Pas e.a. || Nieuw Amsterdam
Van jongensdroom tot nachtmerrieIn Spyker. Een dollemansrit reconstrueren financieel-economisch journalisten Robert van den Oever en Maarten van der Pas de enerverende weg die Spyker sinds de heroprichting heeft afgelegd. Hiervoor spraken zij met diverse sleutelfiguren en insiders die nog niet eerder zo openlijk hun verhaal deden.
Het is een jongensdroom: techneut Maarten de Bruijn heeft in de achtertuin van zijn ouders eigenhandig een auto in elkaar geknutseld. Met geld van zakenman en invest...
morgen verzonden
Nu halfvoller!
onbegrijpelijke missers en eenvoudige kansen in marketing en communicatie
2011 || Paperback || M. Horvath || Boom
Marketing en communicatie zijn middelen om een boodschap over te brengen. Van de slimme marktkoopman en ambitieuze ondernemer, tot de professionele overheidsvoorlichter en gewiekste politicus - iedereen maakt er gebruik van. Maar iedereen heeft er ook z'n theorieën over. En daar word je lang niet altijd vrolijk van. Het gaat vaak mis. De media staan bol van onbegrijpelijke of zelfs ongeloofwaardige boodschappen. Maar hoe, waar en waarom? Deze bundel onthult valkuilen en schetst perspectief. ...
morgen verzonden
We-think
delen creeren innoveren
2016 || Paperback || Charles Leadbeater || Boom
Je bent wat je deelt. Dat is de nieuwe ethiek van de wereld gecreëerd door
websites als YouTube, LinkedIn en Wikipedia. We-think beschrijft de weergaloze
vloedgolf van creativiteit en vernieuwing die hierdoor op gang is
gekomen en onvermoede krachten herbergt. Want wat betekent dit voor de
manier waarop we ons leven, onze maatschappij en onze organisaties inrichten?
Massaconsumptie zoals we dat nu kennen heeft haar langste tijd gehad. In
het We-think-tijdperk consumeren klanten niet meer passief m...
morgen verzonden
Vertellen is nog geen trainen / druk 1
over het ontwikkelen van interactieve trainingen en presentaties
2009 || Paperback || H.D. Stolovitch e.a. || Van Duuren Media
Een aansprekende en interactieve training of les geven, dat is wat trainers, docenten en professoren graag willen. Een publiek dat tot het eind van je training geboeid blijft. Een training die echt verandering teweegbrengt bij de cursist of leerling. De vraag is hoe je dit aanpakt. Stolovitch en Keeps gaan in hun boek uit van drie hoofdvragen die van cruciaal belang zijn bij het realiseren van een aansprekende training: - Hoe leren mensen? - Waarom leren mensen? - Hoe beklijft wat ze hebben g...