Zoekfilters
Resultaten (13)
Zo organiseer je een event / Druk 4 (e-book)
2020 || E-book via Bookshelf || Roel Grit e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar
Zo organiseer je een event geeft in acht stappen aan hoe zelfstandig een evenement op te zetten en uit te voeren. Het boek is geschikt voor ervaren en onervaren organisatoren van events. Per stap wordt allereerst informatie gegeven, waarna de student middels opdrachten aan het werk wordt gezet om actief zijn organisatievaardigheden te ontwikkelen.
De nieuwe editie is in opzet en vormgeving geheel herzien. Dat maakt het navigeren door het boek nog makkelijker. Nieuw is ook de projectmatige aa...
E-commerce & E-business / Druk 2 (e-book)
2020 || E-book via Bookshelf || Marjolein Visser e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar
- Gedegen kennismaking met e-business en e-commerce;
- koppelt modellen en onderzoeksresultaten aan de dagelijkse praktijk;
- nieuwe editie met meer aandacht voor e-commerce en online klantwerving.
E-commerce & E-business zijn in een stroomversnelling geraakt door de technologische evolutie. Deze maakt het mogelijk goederen en diensten efficiënter samen te stellen en te verkopen mits organisatie- en businessmodellen hierop worden aangepast. E-commerce & E-business bes...
Internationaal ondernemen / Druk 3 (e-book)
2020 || E-book via Bookshelf || Radha Jethu-Ramsoedh e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar
Met Internationaal ondernemen krijgen Nederlandstalige programma’s in het hoger onderwijs een Nederlandstalig boek waarin de basisbeginselen van het internationaal ondernemen worden uitgelicht. Het boek is inzetbaar voor verschillende hoger beroepsopleidingen waarin internationaal ondernemen, internationale handel, internationaal management en globalisering een onderdeel vormt van het curriculum.
In deze editie is nieuwe casuïstiek opgenomen en zijn feiten en cijfers geactualiseerd. Onder...
Strategische marketingplanning / Druk 8 (e-book)
2020 || E-book via Bookshelf || Karel Jan Alsem || Noordhoff || met inkijkexemplaar
In Strategische marketingplanning wordt het planningsproces voor marketingstrategieën op een toegankelijke wijze uitgelegd. Ieder hoofdstuk betreft een stap in het strategische marketingplanningsproces. Iedere stap wordt geïllustreerd met praktische voorbeelden en een slotcase, daarnaast worden per stap handige tools gepresenteerd.
In deze achtste editie wordt digitale marketing volledig geïntegreerd in alle planningsstappen. Niet alleen online communicatie wordt behandeld, maar digitale ...
Navigeren op essentie met KPI-Dashboards (e-book)
2020 || E-book via Bookshelf || Eldert de Jager e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar
We hebben allemaal onze dromen, ambities en plannen. Toch slagen veel mensen en organisaties er niet in hun doel te bereiken of hun bereikte succes vast te houden. Dat ligt meer aan een gebrek aan focus op wat essentieel is, dan aan motivatie.
In Navigeren op essentie met KPI-dashboards lees je hoe te sturen op succes. Met zeven heldere navigatieregels stel je voor jezelf en je organisatie vast waar je echt voor staat, waar je heen wilt en welke stappen je daarvoor moet zetten. Door het opst...
Werken met supply chain management / Druk 3 (e-book)
2020 || E-book via Bookshelf || Caroline van der Meer e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar
Werken met supply chain management is een handboek dat een brede en vernieuwende kijk biedt op supply chain management. Het gaat allereerst in op de noodzaak van supply chain management en weidt vervolgens uit over de essentie ervan en de voorwaarden ervoor. Het integraal logistiek raamwerk voor de keten is een belangrijk onderwerp in het boek. In het middelste deel komen de elementen van dit raamwerk aan de orde, waarbij veel aandacht is voor de consequenties van e-commerce op het logistiek ...
Bedrijfskunde Integraal / Druk 3 (e-book)
2020 || E-book via Bookshelf || Peter Thuis e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar
Bedrijfskunde Integraal geeft een overzicht van een bedrijf als geheel en van elk afzonderlijk bedrijfsonderdeel. Vanuit dit perspectief kan gewerkt worden aan oplossingen voor bedrijfskundige problemen. Het boek bestaat uit drie delen waarin steeds een vraag centraal staat: Wat is een bedrijf? Hoe werkt een bedrijf? Hoe werkt een bedrijfskundige? Het boek is integraal en interdisciplinair: zo krijgt de student inzicht in de werking van bedrijven en de interactie met hun omgeving. Daarnaast i...
Data-bedreven marketing (e-book)
2020 || E-book via Bookshelf || Danny Oosterveer || Noordhoff || met inkijkexemplaar
Bij alles wat we online doen, laten we digitale voetsporen na. Sterker nog, ook wat we offline doen, wordt vaak digitaal vastgelegd. Dit zorgt voor een explosieve groei van de hoeveelheid data waarover organisaties kunnen beschikken. Toch doen organisaties er nog nauwelijks iets mee. Terwijl je al met een klein beetje verstand van data veel betere beslissingen kunt nemen voor je marketing en communicatie. Dit boek reikt professionals de kennis en vaardigheden aan om deze waardevolle data naar...
Managementvaardigheden / Druk 4 (e-book)
2020 || E-book via Bookshelf || Fons Koopmans e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar
* Managementvaardigheden die essentieel zijn voor het veranderend werkveld;
* met nieuwe kennis binnen een actuele Nederlandse context;
* uniek kader om managementvaardigheden eigen te maken met vaardigheidstraining en zelfonderzoek.
Managementvaardigheden biedt praktisch toepasbare theorieën over managen en leidinggeven met geactualiseerde oefeningen die passen binnen het nieuwe leren. In deze nieuwe editie wordt de student nog meer geprikkeld tot zelfonderzoek en kritisch leren denken en k...
Ondernemingsstrategie / Druk 8 (e-book)
2020 || E-book via Bookshelf || Sytse Douma e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar
Ondernemingsstrategie geeft antwoord op vragen als: Wat is strategie? Hoe bepaal je de juiste strategie? Hoe zorg je dat die strategie ook wordt uitgevoerd? Het boek kent vier delen. Deel 1 legt uit wat een strategie is, hoe het proces van strategieformulering verloopt en welke analyses nodig zijn om een strategie te bepalen. Deel 2 behandelt het formuleren en vaststellen van een strategie voor een kleine of middelgrote onderneming of voor een business unit van een concern. Deel 3 gaat over h...