Zoekfilters

Verschijningsjaar
2011 (4)
2013 (3)
2012 (2)

Privaatrecht en mediation (12)

22,50
Vandaag besteld,
maandag verzonden
+
Bestel

YouTube onder de loep / druk 1

Is er plaats voor UGC platforms in de veilige havens van de E-Commerce Richtlijn?

2013 || Paperback || Vicky Breemen e.a. || deLex B.V.

In 'YouTube onder de loep' onderzoeken Vicky Breemen en Kelly Breemen de positie van platformbeheerders onder de E-Commerce Richtlijn met betrekking tot auteursrechtschendende user-generated content. In het onderzoek, dat een functiegerichte benadering voorstelt, wordt het immuniteitsregime geanalyseerd en toegepast op de rollen en functies van het platform YouTube.

Vicky Breemen behaalde de onderzoeksmaster Informatierecht cum laude, juli 2012) en is verbonden aan het IViR, waar ze promotie-...

22,50
Vandaag besteld,
maandag verzonden
+
Bestel

De billijke vergoeding bij filmwerken / druk 1

over relaties tussen financiers, makers, exploitanten en producenten

2012 || Paperback || Peter Lindhout || deLex B.V.

Op grond van de Auteurswet en de Wet op de Naburige Rechten hebben filmmakers en uitvoerend kunstenaars recht op een billijke vergoeding voor iedere vorm van exploitatie van een filmwerk. In de praktijk blijkt dat vrijwel niemand weet wanneer een vergoeding als billijk kan worden aangemerkt en er heerst dan ook veel onenigheid die de film- en televisiesector verdeeld houdt. In dit boekje wordt ingegaan op de vaak tegenstrijdige belangen van de partijen die bij het filmwerk zijn betrokken. Ook...

27,50
Vandaag besteld,
maandag verzonden
+
Bestel

Boek voor de rechter / druk 1

2013 || Paperback || Roland Wigman e.a. || deLex B.V.

'Boek voor de Rechter' is het tweede deel in een serie waarin op een toegankelijke wijze rechtspraak wordt besproken, in dit deel over boeken. Eerder verscheen 'Film voor de rechter'. Veel aandacht is er voor de intellectuele eigendomsaspecten van boeken, de (grenzen van de) vrijheid van meningsuiting en de relatie tussen schrijver en uitgever. Aan de hand van uitgebreide jurisprudentie slagen de schrijvers er in een begrijpelijk juridisch kader te schetsen.

In deze serie zullen nog verschijn...

20,00
Vandaag besteld,
maandag verzonden
+
Bestel

Valse kunst en recht / druk 1

2013 || Paperback || Rene Klomp e.a. || deLex B.V.

Valse kunst is een fascinerend fenomeen. Regelmatig worden kunstwerken

ontmaskerd als vervalsingen. Heel af en toe blijkt een tot dan toe als vals

beschouwd werk een oorspronkelijk werk. Dit doet de vraag rijzen wanneer

een kunstwerk als vals wordt bestempeld. En wie bepaalt dit? Nederland

kent twee beroemde vervalsers: Han van Meegeren en Geert Jan Jansen. Van Meegeren werd kort na de oorlog wereldberoemd als de man die Herman Göring een valse Vermeer had verkocht. Jansen wist zijn collecti...

9,95
Vandaag besteld,
maandag verzonden
+
Bestel

Hoofdstukken intellectuele eigendom / Druk 2

|| Paperback || D.J.G. Visser || deLex B.V.

22,50
Vandaag besteld,
maandag verzonden
+
Bestel

Film voor de Rechter / druk 1

2011 || Paperback || Roland Wigman e.a. || deLex B.V.

In ‘Film voor de Rechter’ wordt op een toegankelijke wijze rechtspraak over film besproken. Veel aandacht is er voor de intellectuele eigendomsaspecten van film. De schrijvers, Roland Wigman en Wendela Bierman, delen hun uitgebreide praktijkervaring en geven vele anekdotes uit de Nederlandse en internationale filmpraktijk. Aan de hand van concrete praktijkvoorbeelden slagen de schrijvers erin een begrijpelijk juridisch filmkader te schetsen. ‘Film voor de Rechter’ is het eerste deel in ee...

65,00
Vandaag besteld,
maandag verzonden
+
Bestel

De noten op mijn zang / 2 / druk 1

|| Paperback || Gerard Schuijt || deLex B.V.

Vrijheid van meningsuiting en vrijheid van nieuwsgaring staan centraal in het werk van Gerard Schuijt, waarin zijn journalistieke achtergrond onmiskenbaar aanwezig is. Hij was ooit journalist, werd algemeen secretaris van de Nederlandse Vereniging van Journalisten, schreef een proefschrift over arbeidsverhoudingen in de journalistiek en werd hoofddocent aan de Universiteit van Amsterdam en hoogleraar mediarecht aan de Universiteit Leiden. Steeds verkende hij de juridische aspecten van de jour...

20,00
Vandaag besteld,
maandag verzonden
+
Bestel

vereniging voor Verzekeringswetenschap Verzekering en Nieuwe Wetgeving

preadvies 2006

2011 || Paperback || F.H.J. Mijnssen e.a. || deLex B.V.

Het onderwerp voor de jaarvergadering 2006 van de Vereniging voor Verzekeringswetenschap, was “Verzekering en nieuwe wetgeving”. Deze uitgave bevat de volgende preadviezen: - Titel 7.17 en enige oude leerstukken van Prof.mr. F.H.J. Mijnssen - De zorgverzekeringswet van Prof.mr. B. Sluijters - “Heeft de Wet financiële dienstverlening uit 2005 gevolgen voor het karakter van de Raad van Toezicht Verzekeringen?” van Prof.mr. M.M. Mendel. De consequenties van het opgaan van deze wet in de op ...

15,00
Vandaag besteld,
maandag verzonden
+
Bestel

Motiveren in IE- zaken

|| Paperback || Dirk Visser || deLex B.V.

In dit boekje wordt een beknopte handleiding gegeven voor het motiveren van een vonnis, een arrest of een conclusie in een eenvoudig IE-geschil. Uitgangspunt hierbij is dat het oordeel of wel of niet sprake is van IE-inbreuk in hoge mate subjectief is, ongeacht of het gaat om een beoordeling onder het merkenrecht, handelsnaamrecht, auteursrecht, modellenrecht of slaafse nabootsing. Meestal zijn zowel voor de conclusie dat wél sprake als dat géén sprake is van IE-inbreuk goede argumenten te...

20,00
Vandaag besteld,
maandag verzonden
+
Bestel

Bescherming tegen ambush marketing / druk 1

een zoektocht naar het antwoord op de vraag of de Nederlandse wet- en regelgeving op dit moment voldoende bescherming biedt tegen ambush marketing in overeenstemming met de door de organisatoren van sportevenementen gestelde eisen

2012 || Paperback || deLex B.V.

Het verschijnsel van ambush marketing is de laatste jaren niet onopgemerkt gebleven. Bedrijven proberen op vaak ludieke wijze aan te haken bij de populariteit van een sportevenement zonder hiervoor een sponsorvergoeding af te dragen. Deze vorm van marketing haalt de woede op de hals bij de organisatoren en exclusieve sponsoren van sportevenementen gezien de hoge sponsor vergoedingen die worden afgedragen. Om dit verschijnsel tegen te gaan stellen de organisatorenhoge eisen aan gastlanden. Ond...