Zoekfilters

Geen verdere filters gevonden

Onderwijskunde (3)

36,00
Vandaag besteld,
maandag verzonden
+
Bestel

Leraren, wat boeit jullie? Theoretisch en empirisch onderzoek naar roeping binnen het professioneel zelfverstaan

2015 || Paperback || Bill Banning || Maklu, Uitgever

Het beroep van de leraar staat ter discussie. Hierbij spelen fundamentele vragen een rol.

- Kan het leraarschap beschreven en beoordeeld worden op grond van competentielijsten?

- Wordt het beroep van leraar in de nabije toekomst overbodig door educatieve computerprogramma's?

- Hebben leraren zelf iets in te brengen in de vormgeving van hun beroep?

Zowel theoretisch als empirisch toont dit onderzoek aan dat een strikt zakelijkinstrumentele benadering onvoldoende recht doet aan de eigenheid van...

31,90
Vandaag besteld,
maandag verzonden
+
Bestel

Groeiboek. Zorg- en volgsysteem voor kleuters. Analyse en handelen. Domeinboek Positieve ingesteldheid (BE)

Zorg- en volgsysteem voor kleuters. Analyse en handelen. Domeinboek positieve ingesteldheid

2015 || Paperback || Mieke Wouters e.a. || Maklu, Uitgever

Groeiboek. Analyse en handelen. Positieve ingesteldheidGroeiboek is een hulpmiddel bij de uitbouw van een zorgbeleid in de kleuterschool. Het is ontwikkeld voor de kleuterleidster en het zorgteam om extra zorg te bieden aan de kleuters die dat nodig hebben. Het handelingsgericht samenwerken en het zorgcontinuüm is het kader van waaruit wordt gewerkt. Groeiboek situeert zich op het niveau van verhoogde zorg en uitbreiding van zorg. Het concretiseert deze niveaus, in aansluiting op de diagnost...

27,70
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 26,32
+
Bestel

Kwaliteit van toetsing onder de loep

Handvatten om de kwaliteit van toetsing in het hoger onderwijs te analyseren, verbeteren en borgen

2015 || Paperback || Dominique Sluijsmans e.a. || Maklu, Uitgever

Kwaliteit van toetsing is een actueel en relevant onderwerp in het hoger onderwijs. De eisen die aan deze kwaliteit worden gesteld zijn terecht hoog: toetsing moet immers leiden tot zorgvuldige beslissingen over studenten. Het is echter een complexe taak voor opleidingen om deze toetskwaliteit te garanderen. Dit betekent dat de kwaliteit van de gebruikte toetsen, het toetsprogramma, het toetsbeleid, de toetsorganisatie en de toetsdeskundigheid van betrokkenen bij toetsing op orde moet zijn. H...