Zoekfilters
Geen verdere filters gevondenOnderwijskunde (3)
maandag verzonden
Leraren, wat boeit jullie? Theoretisch en empirisch onderzoek naar roeping binnen het professioneel zelfverstaan
2015 || Paperback || Bill Banning || Maklu, Uitgever
Het beroep van de leraar staat ter discussie. Hierbij spelen fundamentele vragen een rol.
- Kan het leraarschap beschreven en beoordeeld worden op grond van competentielijsten?
- Wordt het beroep van leraar in de nabije toekomst overbodig door educatieve computerprogramma's?
- Hebben leraren zelf iets in te brengen in de vormgeving van hun beroep?
Zowel theoretisch als empirisch toont dit onderzoek aan dat een strikt zakelijkinstrumentele benadering onvoldoende recht doet aan de eigenheid van...
maandag verzonden
Groeiboek. Zorg- en volgsysteem voor kleuters. Analyse en handelen. Domeinboek Positieve ingesteldheid (BE)
Zorg- en volgsysteem voor kleuters. Analyse en handelen. Domeinboek positieve ingesteldheid
2015 || Paperback || Mieke Wouters e.a. || Maklu, Uitgever
Groeiboek. Analyse en handelen. Positieve ingesteldheidGroeiboek is een hulpmiddel bij de uitbouw van een zorgbeleid in de kleuterschool. Het is ontwikkeld voor de kleuterleidster en het zorgteam om extra zorg te bieden aan de kleuters die dat nodig hebben. Het handelingsgericht samenwerken en het zorgcontinuüm is het kader van waaruit wordt gewerkt. Groeiboek situeert zich op het niveau van verhoogde zorg en uitbreiding van zorg. Het concretiseert deze niveaus, in aansluiting op de diagnost...
maandag verzonden
Kwaliteit van toetsing onder de loep
Handvatten om de kwaliteit van toetsing in het hoger onderwijs te analyseren, verbeteren en borgen
2015 || Paperback || Dominique Sluijsmans e.a. || Maklu, Uitgever
Kwaliteit van toetsing is een actueel en relevant onderwerp in het hoger onderwijs. De eisen die aan deze kwaliteit worden gesteld zijn terecht hoog: toetsing moet immers leiden tot zorgvuldige beslissingen over studenten. Het is echter een complexe taak voor opleidingen om deze toetskwaliteit te garanderen. Dit betekent dat de kwaliteit van de gebruikte toetsen, het toetsprogramma, het toetsbeleid, de toetsorganisatie en de toetsdeskundigheid van betrokkenen bij toetsing op orde moet zijn. H...