Management algemeen (33)

99,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 94,95
+
Bestel

Handboek organisatie en management / Druk 9

Een praktijkgerichte benadering

2019 || Hardcover || Jos Marcus e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook || top 10 voorgeschreven ORM

- praktijkgerichte inleiding op het vakgebied;

- behandelt actuele thema’s zoals digitale business transformatie en maatschappelijk verantwoord ondernemen;

- met uitgebreide online ondersteuning, talrijke opdrachten en actuele cases.

Handboek organisatie en management is een interactieve en praktijkgerichte inleiding op het vakgebied. De theorie van management en organisatie wordt door de bekende auteurs Jos Marcus en Nick van Dam helder uitgelegd aan de hand van veel praktijkvoorbeelden. H...

30,00
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

DE 6 CULTUURPATRONEN van organisaties die betrouwbaar presteren in een wereld vol onvoorspelbaarheid

2019 || Hardcover || Dr. Johan Boudewijns || Boudewijns & Roemen Groep

De uitdaging van organisaties en bestuurders in deze tijd: betrouwbaar presteren in een wereld die onvoorspelbaarder en veeleisender is dan ooit. Organisaties die in een wereld vol onvoorspelbaarheid goede prestaties neerzetten, blijken overeenkomstige cultuurpatronen te hebben. Deel 1 beschrijft de 6 cultuurpatronen en hun oorsprong: de best practice van High Reliability Organizations (HRO’s). De 6 cultuurpatronen leiden ertoe dat de organisatie intern in control blijft, toegevoegde waarde...

23,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Maak van de lijn een punt

Sterker staan in leiderschapscommunicatie

2019 || Hardcover || Erik Reijnders || Pumbo.nl B.V.

Als leidinggevende vervul je een sleutelpositie in jouw organisatie. Je hebt zowel zicht op de vele veranderingen, terwijl je ook de dagelijkse werkpraktijk goed kent. Je moet de boel aan de gang houden, leiding geven én die veranderingen succesvol invoeren. Communiceren doe je als vanzelfsprekend. Elke dag opnieuw. Maar af en toe bemerk je ongemak en stel je jezelf vragen als bijvoorbeeld:

- Hoe maak ik mijn teamleden meer medeverantwoordelijk?

- Hoe ‘verkoop’ ik een onderwerp aan mijn ...

20,00
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 19,00
+
Bestel

Het Zwitsers zakmes van de leider (2e)

Gids voor leiderschap met blijvende impact

2020 || Hardcover || Gabriël Anthonio || Boom || met inkijkexemplaar

In ‘Het Zwitsers zakmes van de leider’ word je geïnspireerd en uitgedaagd om je eigen pad op het gebied van leiderschapsontwikkeling te volgen en anderen hierin mee te nemen.

Werken aan leiderschap met positieve impact op jezelf en op je omgeving. De titel van dit boek verwijst naar het zakmes van de grootvader van Gabriël Anthonio - een geweldige coach voor jong en oud.

Gabriël Anthonio (1963) is voorzitter raad van bestuur van Verslavingszorg Noord Nederland. Naast zijn bestuurswerk ...

39,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Het einde van concurrentie?

Zakendoen in de platformeconomie

2019 || Hardcover || Cor Molenaar || Boom || met inkijkexemplaar

Het koopgedrag van klanten, concurrenten en bedrijven verandert snel door de impact van netwerken, algoritmes en internet. Hierdoor veranderen marktomstandigheden, waardoor de concurrentie ook verandert.

Hoe kun je nog concurreren met grote interne aanbieders als Bol.com, Amazon.com of Zalando.com? De concurrentiestrijd vindt niet langer meer plaats op basis van producten of prijs, maar op basis van klantbinding. Daarnaast komen er steeds meer platformen, de zogenaamde multisided platformen,...

49,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 47,45
+
Bestel

Het Agile Werkvormenboek

Voor de faciliterende rol bij trajecten in Agile organisaties

2021 || Hardcover || Charlotte Bendermacher e.a. || Boom || met inkijkexemplaar

Veel organisaties stappen over op wendbare manieren van werken. Meestal in eerste instantie met Scrum of een variant daarvan. Uiteindelijk wordt de kern van Agile werken gevormd door mensen en hun onderlinge interacties.

Hoe dat eruitziet en hoe je dat het best faciliteert, wordt echter nergens omschreven. Vandaar dit boek. Het Agile Werkvormenboek bevat maar liefst 99 actieve werkvormen voor Agile teams en organisaties die zich in de praktijk ruimschoots hebben bewezen. Kort en krachtig word...

69,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 66,45
+
Bestel

Systemisch organiseren en veranderen

Systeemdenkers over organiseren en veranderen

2019 || Hardcover || Leike van Oss e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar

Meer dan de som der delen is hét overzichtsboek van de belangrijkste systeemdenkers en geeft een actueel inzicht in de professionele praktijk van organiseren en veranderen. In tien delen staat telkens een andere systeembenadering centraal en de ruim dertig auteurs belichten de meest invloedrijke systeemdenkers en verbinden dat gedachtengoed met hun eigen werkpraktijk. De delen en hoofdstukken laten zich prima afzonderlijk lezen, maar het boek als geheel toont de samenhang tussen de verschill...

24,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 23,70
+
Bestel

De Organisatiefilosoof

Hoe je door Anders Denken, Anders Kijken en een Andere Taal organisatievraagstukken écht kunt aanpakken

2019 || Hardcover || Ben Kuiken || S2 Uitgevers || met inkijkexemplaar

Of je even wat aan de werkdruk wil doen. En of je meteen ook de bureaucratie wil aanpakken. Als bestuurder, manager, adviseur en professional krijg je heel wat problemen op je bord geschoven. Taaie vraagstukken vaak, die onmogelijk lijken op te lossen. Maar zou de manier waarop je naar deze problemen kijkt niet juist het probleem kunnen zijn?

In dit boek laat organisatiefilosoof Ben Kuiken zien hoe je ook anders naar organisatieproblemen kunt kijken. Je krijgt het filosofische gereedschap aa...

49,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 47,45
+
Bestel

Excelleren in service

Omslag naar een emotionele relatie met klanten en medewerkers in tien paradigmashifts

2019 || Hardcover || Jean-Pierre Thomassen e.a. || Boom || met inkijkexemplaar

Hoe maak je de omslag naar een uitzonderlijke serviceorganisatie die klanten en medewerkers blijvend weet te boeien en binden? 'Excelleren in Service' beschrijft de tien belangrijkste veranderingen die organisaties maken om duurzaam succesvol te zijn door te excelleren in service. Dit organisatorische omdenken gaat over het design van de dienstverlening, de strategie, bedrijfscultuur, innovatie en over de operatie.

Met ruim 120 praktijkvoorbeelden, twintig tools en twee scans is 'Excelleren i...

29,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Verkoopgeluk

Je bedrijf verkoopklaar maken, overdragen en je toekomst verkennen

2019 || Hardcover || Monique Delsink || Kletskoppen

Op sommige momenten in je leven vraag je je als ondernemer af hoe je toekomst er eigenlijk uitziet. Tot wanneer ga ik met mijn bedrijf door? Of stop ik ermee? Wat doe ik als die man met de grote zak geld voor de deur staat? Ben ik voorbereid op de situatie dat ik geen keuze (meer) heb en mijn bedrijf zal moeten verkopen door bijvoorbeeld de economische situatie, door ziekte of door andere persoonlijke omstandigheden?

In het doeboek Verkoopgeluk lees je hoe je je mentaal voorbereidt op een v...