Zoekfilters
Management algemeen (13)
morgen verzonden
Roestvrij, Breek met barrières die vernieuwing blokkeren
breek met barrières de vernieuwing blokkeren
2011 || Hardcover || Rita Dijk e.a. || Vakmedianet
morgen verzonden
Inleiding in maatschappelijk verantwoord en duurzaam ondernemen
2016 || Paperback || Jos Kieboom e.a. || Vakmedianet
Duurzaamheid is voor velen nog een vage term waarvan we niet precies weten wat we er in de praktijk mee moeten. Wat houdt het eigenlijk in en waarom is het belangrijk? Met Inleiding in maatschappelijk verantwoord en duurzaam ondernemen wil auteur Jan Jonker het debat over duurzaamheid versnellen. Hij heeft samen met zijn studenten relevante literatuur over deze onderwerpen gecombineerd met hun eigen inzichten op dit gebied. Het resultaat is een overzichtelijke publicatie over hoe duurzaam ond...
morgen verzonden
Management van processen / druk 4
identificeren, besturen, beheersen en vernieuwen
2012 || Hardcover || T.W. Hardjono e.a. || Vakmedianet
4e DRUK
Processen zijn in feite datgene wat er in een organisatie werkelijk gebeurt. Zonder processen bestaat een organisatie gewoonweg niet. Zij vormen de verbindende schakel tussen de inrichting van de organisatie en de resultaten. Het boek Management van processen draait om procesmanagement. De manager vervult daarbij de rol van stimulator. Hij zorgt ervoor dat de medewerkers voldoende zijn toegerust om hun taak te vervullen, weet weerstanden te overwinnen en de procesgang vloeiend te laten...
morgen verzonden
Managen - Gewoon doen
praktische ideeen voor de chef, manager, akela, teamleide, baas en projectmanager
2024 || Paperback || Rudy Kor || Vakmedianet
Rudy Kor neemt de acht managementrollen van de Amerikaanse wetenschapper Quinn als uitgangspunt in zijn boek. Managen = Gewoon Doen is daarmee het eerste originele Nederlandstalige boek dat deze acht rollen uitgebreid uitwerkt en ze zo praktisch vormgeeft dat het uitnodigt het inderdaad gewoon te doen.
Het boek besteedt aandacht aan de volgende onderwerpen:
acht rollen van managers;
inhoudsopgave van een missie;
twaalf regels voor het structureren van een organisatie;
suggesties voor effectief le...
morgen verzonden
Evenementen support / druk 1
2011 || Paperback || Lenny Kaarsgaren || Vakmedianet
Omschrijving
Het succesvol organiseren van een zakelijk evenementen doe je er niet 'zomaar even bij'. De zoektocht naar een geschikte invulling, het uitwerken van plannen, en de tijd die nodig is om al die plannen succesvol uit te voeren, vergen de nodige inspanning.
Alle programmaonderdelen die je bij de organisatie van een evenement kunt tegenkomen vind je in dit boek, van het bedenken van een geschikt programma tot het uitnodigingsbeleid, het vinden van de juiste locatie en de inrichting en ...
morgen verzonden
Digitaal archiveren / druk 1
secretaresse Assistent wijzer
2012 || Paperback || Marianne Smits || Vakmedianet
Van alle kanten word je bestookt met e-mails, verslagen, rapporten, presentaties, nieuwsbrieven en andere soorten informatie. Bovendien komt deze informatie tot je via diverse informatiekanalen. Hierdoor worden, meer dan tot nu toe ooit het geval is geweest, vragen actueel als:
- hoe weet je welke informatie je nodig hebt,
- hoe weet je waar je de juiste informatie kunt vinden,
- hoe verkrijg je die informatie het snelst en hoe sla je de informatie zo op dat deze altijd en overal door iedereen...
morgen verzonden
Klachten en kansen, De patiënt centraal in een laagdrempelige en effectieve klachtbehandeling van ziekenhuizen
de patient centraal in een langdrempelige en effectieve klachtbehandeling van ziekenhuizen
2011 || Paperback || Jean-Pierre Thomassen e.a. || Vakmedianet
Een klacht is een kans. Een kans om van een ontevreden patiënt weer een tevreden patiënt te maken, een kans om een potentieel verloren patiënt te behouden, een kans om de reputatie van het ziekenhuis te verbeteren en een kans om van de klacht te leren. Klachten vormen dus waardevolle signalen voor elk ziekenhuis en elke zorgverlener net als allerlei andere vormen van patiëntenreacties, zoals suggesties, opmerkingen, complimenten, wensen en de resultaten van patiënttevredenheidsonderzoek.
...
morgen verzonden
Zakelijke brieven en e-mails schrijven / druk 1
2011 || Paperback || Jacqueline Mahieu || Vakmedianet
morgen verzonden
Diagnosing Change
the organizational undercurrent
2011 || Paperback || Rob van Es || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
'Diagnosing change is first and foremost a matter of painstaking observation: watching and listening closely. This book is an effective aid in that process. It offers a systematic method of making diagnoses in order to bring about organizational change.'This book is an introduction into organizational diagnostics with an emphasis on the most difficult type of change process: bottom-up change. What sets this book apart is that it presents its subject matter in a visually attractive and unique ...
morgen verzonden
Handboek Notuleren / druk 3
verslaglegging vanuit het perspectief van de vergadering
2011 || Paperback || Stefan Gielliet e.a. || Vakmedianet
De wereld om ons heen verandert voortdurend. Ook op het gebied van notuleren en vergaderen heeft de digitale revolutie haar weerslag gehad. Notuleren met de laptop is voor veel notulisten dé standaard geworden en digitale schrijfblokken en stemherkenningssoftware maken voor sommige notulisten het werk een stuk gemakkelijker.
De (digitale) hulpmiddelen mogen dan niet meer weg te denken zijn de essentie van notuleren en vergaderen is niet veranderd. Er wordt immers nog steeds een goed versla...