Zoekfilters
Management algemeen (23)
morgen verzonden
De consultancymethode - Van probleem tot oplossing / Druk 2
van probleem tot oplossing
2016 || Paperback || Marc Baaij || Boom
Hoe benut u de kansen van opkomende markten om uw organisatie duurzaam en winstgevend te laten groeien? Hoe moet u reageren op de prijsverlaging van uw belangrijkste concurrent? Uw organisatie heeft een innovatief product, maar weet daar geen succes mee te bereiken. Wat moet u doen?
De consultancymethode helpt u deze en andere managementvragen snel en doeltreffend te beantwoorden door ze logisch te structureren, en eerst hypotheses te formuleren over mogelijke antwoorden voordat u gaat analys...
morgen verzonden
Procesmanagement - Over procesontwerp en besluitvorming / Druk 4
over procesontwerp en besluitvorming
2016 || Paperback || Hans de Bruijn e.a. || Boom
Wanneer is een manager of bestuurder een succesvolle beslisser? Moet je daadkrachtig zijn? Over ruime feitenkennis beschikken? Overtuigende betogen kunnen houden?
De auteurs van Procesmanagement beschouwen een manager als een succesvolle beslisser als hij veel aandacht heeft voor de procesaspecten van verandering. Succesvol management is namelijk voor een groot deel afhankelijk van de mate waarin de 'stakeholders' betrokken worden bij de besluitvorming en hun eigen belangen beschermd zien. Zon...
morgen verzonden
Actie! - Noodplan voor de retail
noodplan voor de retail
2016 || Paperback || Cor Molenaar || Boom || met inkijkexemplaar
Consumenten blijven weg uit de winkelstraten en kopen massaal op internet. Ondernemers sluiten hun zaak, binnensteden zijn minder aantrekkelijk en winkelgebieden raken in verval.
Wake up call
We zien het om ons heen en lezen erover in de krant. De recent aangekondigde nieuwe strategie van De Bijenkorf klonk als een wake-up-call, hard en duidelijk. Door internet verandert het consumentengedrag, er zijn bedreigingen voor stenen winkels maar ook voor webwinkels en wat betekent dit alles voor lo...
morgen verzonden
Gooi het roer om! - Leiderschap creeren op elk niveau binnen organisaties
leiderschap creeren op elk niveau binnen organisaties
2016 || Paperback || L. David Marquet || Boom || met inkijkexemplaar
Turn the ship around eindelijk vertaald! De Amerikaanse bestseller is het ultieme boek voor iedere manager die van volgzame werknemers betrokken leiders wil maken. Leiders vind je niet alleen aan de top; in succesvolle bedrijven kom je ze op elk niveau tegen. Geef de controle uit handen en je zult zien dat mensen eigenaarschap tonen en tot grote hoogte stijgen, zo betoogt oud-marinier Marquet.
Marquet was kapitein op de USS Santa Fe. Daar zag hij hoe top-downleiderschap de manschappen soms re...
morgen verzonden
Managers en professionals - Over management als probleem en als oplossing
over management als probleem en als oplossing
2016 || Paperback || Hans de Bruijn || Boom
Het echte werk
Professionals doen het echte werk: zij staan immers voor de klas van onze kinderen, zij opereren ons in het ziekenhuis, zij vangen de boeven op straat en zij doen het wetenschappelijk onderzoek in de laboratoria. In de afgelopen decennia zijn deze professionals echter steeds sterker geconfronteerd met managers. En die lijken maar weinig goeds te brengen: meer bureaucratie, meer overbodige procedures, meer lege modeltalk en meer nietszeggende managementlingo. Door dit gedoe kome...
morgen verzonden
Ondernemershout bestaat niet - Het ultieme how-to boek waarmee iedere zelfstandige professional meer omzet haalt
het ultieme how-to boek waarmee iedere zelfstandige professional meer omzet haalt
2016 || Paperback || Linda Spaanbroek || Boom || met inkijkexemplaar
Waarom bestaan veel ondernemingen na vijf jaar niet meer? De (vaak) lage omzetten wegen niet op tegen de vele uren die ondernemers in hun bedrijf steken. Zelfs als het goed gaat, als er wel een gestage klantenstroom is, blijft de stress aanhouden. En iedereen denkt dat dit aan hem- of haarzelf ligt en kan bijna niet geloven dat het makkelijker kan. Maar het kan echt!
Eenvoudige stappen voor succesvol ondernemen
Ondernemershout bestaat niet rekent af met de mythe dat je als ondernemer geboren ...
morgen verzonden
Het einde van winkels? - De strijd om de klant
de strijd om de klant, waarom het niet meer vanzelfsprekend is om naar en winkel te gaan!
2016 || Paperback || Cor Molenaar || Boom
Winkels kennen zware tijden: recessie, lokale wetgeving, parkeerproblemen, internetverkopen en de sterke macht van leveranciers. Kopen op internet, 24/7, is een volwaardig alternatief geworden voor de lokale winkel met strikte openingstijden en een beperkt assortiment. Is er nog wel een toekomst voor winkels? Welke ontwikkelingen volgen elkaar op en hoe zijn deze te vertalen naar interessante Business Models?
Kansen en bedreigingen
Cor Molenaar analyseert de strijd, de gevaren, maar beschrij...
morgen verzonden
Succesvol binnenhalen van toptalent
2018 || Paperback || Bart Dietz e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Het binnenhalen van toptalent is een van de belangrijkste managementcompetenties aan het worden op alle niveaus in de organisatie. Natuurlijk moet er geselecteerd worden in een interview. Steeds meer managers begrijpen echter dat in gesprekken met toptalent hun focus moet liggen op werven. Weinigen weten dat de echt goede kandidaten op een compleet andere manier aangesproken moeten worden dan gewoon goede kandidaten.
Het gevecht om talent is heftiger dan het in jaren is geweest. In Succesvol ...
morgen verzonden
Psychologie voor managers - Leidinggeven aan verschillende karakters
leidinggeven aan verschillende karakters
2016 || Paperback || Manon Bongers || Boom || met inkijkexemplaar
Blinde vlekken en valkuilen
Als leidinggevende heb jij, net als je medewerkers, blinde vlekken en valkuilen. Je bent je niet altijd bewust van het effect van jouw gedrag op anderen, waardoor je in lastige situaties terecht kunt komen. Dit boek helpt je om deze blinde vlekken te herkennen en laat je zien welke opties je tot je beschikking hebt in het leidinggeven. Psychologie voor managers gaat over het begrijpen van en omgaan met verschillende karakters en uiteenlopend gedrag van jouw medewer...
morgen verzonden
Andersom organiseren - Doen wat nodig is
doen wat nodig is
2016 || Paperback || Toine Schinkel e.a. || Boom
Kaders, beleid en procedures
Veel grote organisaties worden bestuurd door kaders, beleid en procedures voorop te stellen. Andersom organiseren laat zien wat er nodig is om in een organisatie de professionals weer voorop te zetten en de systemen eenvoudig en dienend te maken. Hoe geef je vorm aan zo'n transitie in een organisatie met meer dan zeshonderd medewerkers?
Omdraaien van de pijl
Dit boek beschrijft de case van ROC A12. Gebruikmakend van het gedachtegoed van Verdraaide organisaties gingen...