Zoekfilters
Management algemeen (20)
morgen verzonden
Mensen maken fouten / druk 1
leren van fouten uit het nieuws
2014 || Paperback || J. Vollenbroek e.a. || Boom
Fouten van andere mensen lijken veel dommer te zijn dan de fouten die we zelf maken. In dit boekje wordt de nadruk gelegd op het alledaagse van fouten uit het nieuws.<br>Een Chinees spreekwoord luidt: ‘Een dom persoon leert van zijn eigen fouten en een intelligent persoon van de fouten van anderen’. Al lezende zult u af en toe tot de conclusie komen dat u geluk hebt gehad dat uw fouten de pers niet hebben gehaald. Het boekje is een aansporing om dat te voorkomen.<...
morgen verzonden
Zelfleiderschap en de One-Minute Manager
Vergroot uw effectiviteit met situationeel zelfleiderschap
2011 || Paperback || Ken Blanchard e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar
Wat is de grootste wens van managers? Dat hun medewerkers zelfstandig en verantwoordelijk opereren. Wat is de belangrijkste klacht van medewerkers? Dat hun baas te weinig reageert op hun specieke wensen.
Hier komen we op het terrein van empowerment, de specialisatie van bestsellerauteur Ken Blanchard.
Dit boek doet, in de traditie van het bekende De One-Minute Manager, kort en helder uit de doeken hoe u uw medewerkers echte verantwoordelijkheid en zelfstandigheid kunt geven. Iedere manager z...
morgen verzonden
Teamleiderschap
2006 || Paperback || Frans Bouman e.a. || Uitgeverij Thema
Mensen vinden het prettig om in teams samen te werken. In het ideale team werken ze effici , effectief en vooral ook met plezier samen. Met elkaar gaan ze enthousiast aan de slag om persoonlijke en organi-satiedoelen te realiseren. Maar als ervaringsdeskundige weet u ook, dat het werken in teams echt niet altijd aan dit ideaalbeeld voldoet.
Een soepel draaiend team vraagt van u veel geduld, inzicht in de psy-chologische aspecten van mensen, en kennis van de dynamiek van teams. Daarvoor hebt u ...
morgen verzonden
Maak waar wat je zegt
betere prestaties door mensgericht management
2006 || Paperback || D.H. Maister || Boom
In het vandaag de dag zeer competitieve domein van de professionele dienst-verleners is de zoektocht naar individueel sterrendom altijd aanwezig. De verleiding om uitputtende uren van jezelf te vergen en je medeadviseurs te overtreffen, is vaak moeilijk te weerstaan. Maar het is kortzichtig en heeft een averechtse werking, volgens David Maister.
Juist bedrijven die hun medewerkers aanmoedigen om waar te maken wat ze zeggen, zijn financieel succesvoller dan hun concurrenten. Maister baseert zic...
morgen verzonden
Gung Ho! / Druk 12
een overtuigende methode om uw medewerkers te inspireren
2014 || Paperback || Ken Blanchard e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar
Hoe krijg je je mensen zo gemotiveerd en enthousiast dat zij zich volledig inzetten voor hun organisatie? In 'Gung Ho' beschrijven Ken Blanchard en Sheldon Bowles een revolutionaire techniek om persoonlijke betrokkenheid van medewerkers te vergroten. Het antwoord ligt besloten in de drie eenvoudige principes van 'Gung Ho', principes die voor elke manager zijn na te volgen. Blanchard en Bowles beschrijven deze aan de hand van een bedrijf dat worstelt om een faillissement af te wenden. Dankzij ...
morgen verzonden
Wat doen organisaties met mensen
actuele visies op management
2006 || Paperback || Boom
Wat doen organisaties met mensen
Wat doet een organisatie eigenlijk met u? Worden u capaciteiten ten volle benut? Wordt uw initiatief beloond of weggehoond ? Speelt standaardisatie ook binnen uw bedrijf en hoe voelt u zich daarbij ? Doelen, missies, targets en budgets : ze u nog iets ? Of is het tijd voor een bedrijfsrevolutie ?
Vandaag de dag worden er heel wat reorganisaties uitgerold, verandertrajecten gestart,nieuwe strategie bedacht en wordt er gekeken naar betrokkenheid van bestseller 'In...
morgen verzonden
Mensvaardig
een handleiding voor het ontwikkelen van sociale intelligentie
2009 || Paperback || M. Silberman e.a. || Boom
'Een essenti handleiding voor het kweken van belangrijke relaties in ons persoonlijke en professionele leven.' - Ken Blanchard
'Zelden worden wetenschappers zo praktisch! Theorerisch gefimdeerd. Op basis van onderzoek.Zeer lezersvriendelijk!' - Stephen Covey
We hebben allemaal met mensen te maken, of het nu collega's, partners, klanten, studenten, familie- en gezinsleden, vrienden, of buren zijn. Wat we ook met ze van doen hebben, de omgang vraagt om bepaalde vaardigheden. Het zijn vaardighede...
morgen verzonden
One Minute Manager en de apenrots
2016 || Paperback || Ken Blanchard e.a. || Atlas Contact || met inkijkexemplaar
BUSINESS BIBLIOTHEEKMaar al te vaak krijg je als manager het verzoek om iets op te lossen dat eigenlijk door een ander gedaan moet worden. De verleiding is dan groot om te zeggen: 'Geef maar, ik kijk er wel even naar.' Degene die met het verzoek kwam loopt verder en u zit met zijn of haar probleem opgescheept...Ken Blanchard en William Oncken gebruiken in dit boek een treffend beeld voor deze situatie: er is zojuist een aap van zijn schouders op de uwe gesprongen! En voor u he tweet, heeft u ...
morgen verzonden
Programmamanagement / Druk 2
sturen op samenhang
2006 || Paperback || T. van der Tak e.a. || Boom
Alles moet tegelijk worden gedaan en alles moet morgen klaar zijn. Projecten en andere activiteiten buitelen over elkaar heen: er komt voortdurend werk bij, er gaat niets af. Klanten, leveranciers, overheden en bestuurders: iedereen heeft zijn wensen in contacten met organisaties. Men wil resultaten zien en afrekenen op prestaties: het moet in één keer goed, het moet nu klaar en 'ik wil er niet te veel voor betalen'. Situaties waar velen van u dagelijks mee worden geconfronteerd.
Een samenha...
morgen verzonden
Veilig incident melden
2006 || Paperback || Annetta Bits || Bohn Stafleu van Loghum
De afgelopen jaren is de aandacht voor veilig incident melden in de gezondheidszorg sterk toegenomen. De belangrijkste uitgangspunten van veilig incident melden zijn het verbeteren van de patiëntveiligheid en het bewaken van de veiligheid van de melder.
In een aantal ziekenhuizen zijn al systemen voor het melden en analyseren van incidenten ontwikkeld en opgestart. De komende jaren zullen ook andere zorginstellingen meldingssystemen introduceren. In dit boek vindt u praktische adviezen die ...