Management algemeen (133)

20,99
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 19,94
+
Bestel

Hondenbrokken

ofwel, waar worden klanten echt gelukkig van?

2009 || Hardcover || Jos Burgers || Van Duuren Media || met inkijkexemplaar

Klantgerichtheid, zowel extern als intern, is voor veel organisaties de sleutel tot succes. De vraag is alleen waar te beginnen als je je organisatie nog klantgerichter wilt maken. Het antwoord ligt voor de hand: bij de medewerkers. Want de klantgerichtheid van een organisatie is niets meer of minder dan de optelsom van de klantgerichtheid van alle medewerkers. In de spannende en humoristische roman Hondenbrokken gaat Tim, eigenaar van een dierenspeciaalzaak, op zoek naar wat klantgerichtheid...

24,99
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 23,74
+
Bestel

Verleiden op internet

hoe maak je een website onweerstaanbaar?

2011 || Paperback || Aartjan van Erkel || Van Duuren Media

Online klanten voelen direct aan of je hebt begrepen waar ze voor zijn gekomen. Hebben ze een slechte ervaring op je website, dan zijn ze zo weer weg en is het maar de vraag of je ze ooit nog terugziet. In Verleiden op internet laat Aartjan van Erkel zien dat online gedrag voorspelbaar is, en dat eenvoudige ingrepen genoeg zijn om klanten het gevoel te geven dat ze welkom zijn op je site. Ze laten zich daarna graag overtuigen, én er zijn verrassende psychologische ‘knopjes’ waar je op kunt...

31,99
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Procesinterventies

Hoe je professioneel en wezenlijk bijstuurt als procesregiseur

2012 || Hardcover || Dees Van Oosterhout || Van Duuren Media

Steeds vaker verwachten bestuurders in het publieke domein voorstellen die samen met de buitenwereld zijn gecreëerd. Het belang van externe samenwerking en verankering neemt daarmee toe. Tegelijkertijd weten nog maar weinig organisaties het proces van cocreatie op een succesvolle manier te realiseren. De vraag naar kennis en vaardigheden op het gebied van procesregie is de afgelopen jaren dan ook flink gegroeid.

In haar eerste boek Procesregie beschrijft Dees van Oosterhout de essentie van h...

32,99
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Energy Boost voor jezelf, je team en je organisatie

presteren omdat je er zin in hebt

2017 || Paperback || Hans van der Loo || Van Duuren Media || met inkijkexemplaar

Wat doe je als de prestatielat steeds hoger wordt gelegd en de omstandigheden alsmaar zwaarder worden? Je geeft plankgas, of je gaat juist op de rem staan. Beide reacties zijn begrijpelijk, maar niet verstandig. Ze leiden namelijk tot fors energieverlies en tot afne¬mende prestaties. Gemiddeld lekt meer dan de helft van alle menselijke energie weg uit organisaties, zo blijkt uit onderzoek.

Wat kun je daartegen ondernemen? Heel veel! In dit boek laat Hans van der Loo haarfijn zien wat je kun...

32,99
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Werken met persona's en profielen

Het goede van hokjesdenken

2018 || Paperback || Boudewijn Bugter e.a. || Van Duuren Media || met inkijkexemplaar

Hoe kun je je klanten goed verder helpen? Door te zorgen dat je ze écht snapt. Door hun leefwereld en hun ervaringen in kaart te brengen en te zorgen voor inzicht in wie ze zijn en wat ze nodig hebben. Maar hoe doe je dat?Met dit boek leer je hoe persona's en profielen in jouw organisatie het meeste waarde kunnen toevoegen. Persona's helpen je om je beter in klanten te verplaatsen. Met profielen kun je hen op maat bedienen, data driven en gepersonaliseerd. Het boek biedt je praktische handva...

36,99
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

De 5 principes van High Performance Leiderschap

Vormgeven aan de High Performance Organisatie

|| Hardcover || André de Waal || Van Duuren Media || met inkijkexemplaar

Het lijkt de laatste jaren wel 'goed gebruik' geworden om kritische vragen te stellen over de toegevoegde waarde van managers. Een onzindiscussie, want wetenschappelijk onderzoek en ook de high-performance literatuur laten zien dat goede managers essentieel zijn voor het creëren en in standhouden van succesvolle organisaties.

Maar om een echte High Performance Organisatie te creëren en te leiden, moeten managers méér dan goed zijn, dan moeten zij excellent zijn. Want alleen excellente ...

29,99
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Leidinggeven aan zelforganisatie. Een paradox?

Over leiderschap, teambuilding en eigenaarschap

2021 || Hardcover || Veronique Kilian || Van Duuren Media || met inkijkexemplaar

Over zelforganisatie bestaan talloze modellen. Ze beschrijven hoe je meer eigenaarschap bij je werknemers creëert en ervoor zorgt dat je team zelf bepaalt wat hun doelen zijn én hoe ze die willen behalen. Maar wat werkt in de praktijk nou echt? Hoe voorkom je de bekende valkuilen, zoals oeverloos overleggen, doelloos rondzwemmen of solistisch gedrag van teamleden? En hoe laat je als directielid, manager of teamcoach je team floreren?

Dat is de paradox van zelforganisatie: zonder leiderscha...

28,99
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

De Business Board Methode

Het jaarlijkse businessplan op één A4 dat wél wordt uitgevoerd

2022 || Paperback || Edwin Kersten || Van Duuren Media

Dit boek is geschreven voor alle ondernemers, bestuurders en eindverantwoordelijke managers die het volgende bekend voorkomt: Maak jij ook ieder jaar weer vol goede moed een businessplan? Je weet wel, die PowerPoint met een oneindige hoeveelheid slides die zonder dat er iets mee gebeurt linea recta in een la belandt? Waarom is het toch zo lastig om een overzichtelijk businessplan te maken én uit te voeren?

De Business Board Methode geeft antwoord op deze vragen en levert je twee dingen. In d...

25,99
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 24,69
+
Bestel

Nee zeggen loont

Dump de klanten voor wie je niet wilt werken

2023 || Paperback || Jennifer Delano || Van Duuren Media

Iedereen die voor opdrachtgevers werkt, kent ze: klanten voor wie je niet zou moeten willen werken. Omdat ze niet duidelijk zijn in wat ze willen, eindeloos blijven praten en het maar niet tot een opdracht komt, of omdat ze de facturen niet betalen.

De anekdotes over dit soort klanten zijn hilarisch, maar de zakelijke kant is minder leuk. Zo’n 55 procent van de (MKB-) bedrijven krijgt met oplichting te maken, en veel zzp’ers zijn voor duizenden of tienduizenden euro’s het schip in gegaa...

27,99
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

De projectsaboteur

Het geheime handboek voor de projectsaboteur

2023 || Paperback || Dion Kotteman e.a. || Van Duuren Media

Elk project heeft tegenstanders. Iedereen kent ze, mensen die er om de één of andere reden belang bij hebben een project te laten mislukken. Maar dat mensen bewust je project willen laten mislukken wordt vaak ontkend. Toch bestaan er Saboteurs. De ene projectsaboteur is ervan overtuigd dat het project slecht is voor het bedrijf. De andere beschouwt het falen van het project als de mogelijkheid om zijn carrière een boost te geven. Een derde probeert zo een kritische collega door de achterde...