Zoekfilters
Management algemeen (14)
morgen verzonden
De Corporate Startup NL editie
hoe je als gevestigd bedrijf een succesvol ecosysteem voor innovatie creëert
2017 || Hardcover || Tendayi Viki e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
“Een essentieel boek voor leiders dat toont hoe je effectief kunt innoveren voor de toekomst en je groei vergroot, terwijl je tegelijkertijd je core business uitvoert.” – Alexander Osterwalder, coauteur van Business Model Generatie
De Corporate Startup won een Axiom Business Book Awards 2019 Gold Medal en is de 2018 Innovation and Entrepreneurship categorie winnaar van de CMI Management Book of the Year Award. Auteur Tendayi Viki was tevens geselecteerd voor de shortlist van de Thinkers5...
morgen verzonden
Procescanvas
Samen werken aan betere processen
2020 || Hardcover || Renco Bakker || Boom
Het procescanvas is een krachtig instrument voor het werken aan een betere organisatie. Het helpt je processen sneller, beter, goedkoper en verantwoorder te maken en te houden.
Steeds meer organisaties beseffen dat ze op een heel andere, veel horizontalere manier moeten gaan organiseren. Ze zien in dat het proces van waardecreatie de motor van hun bedrijf is, en dat daarbij zelfsturing te verkiezen is boven hiërarchie en controle.
Processen vormen het hart van de organisatie, ze leveren imm...
morgen verzonden
De kracht van het piramideprincipe / Druk 2
Gids voor helder denken en schrijven
2021 || Paperback || Marita van Rijssen e.a. || Boom || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Ons leesgedrag is aan het veranderen. Door de overvloed aan informatie lezen mensen steeds vluchtiger en selectiever. Wil je als schrijver effect hebben met je tekst, dan moet je daarop inspelen. Het piramideprincipe is een handige methode om daadwerkelijk je doel te bereiken met een tekst. Je gaat bij het schrijven uit van de voorkennis en informatiebehoefte van de lezer rond het onderwerp, en niet van je eigen kennis en denkproces. Zo kom je tot een beknopte en scanbare tekst waarbij de ker...
morgen verzonden
Lean Six Sigma / Druk 2
Handleiding voor het toepassen van Lean en Six Sigma
2021 || Paperback || Willem Salentijn || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Het eerste Nederlandstalige studieboek over deze methode;
- biedt een handig en logisch stappenplan;
- met uitgebreide online ondersteuning.
Lean Six Sigma is een uitgebreide introductie tot de methodes LEAN en Six Sigma om bedrijfsresultaten aantoonbaar te optimaliseren. Waar LEAN zich primair concentreert op de verwerking, kijkt Six Sigma naar de inputfactoren. Uitgangspunt hierbij is dat de bedrijfsprocessen volledig afgestemd moeten zijn op de klant.
Het boek gaat te werk aan de hand va...
morgen verzonden
Inleiding risicomanagement
2019 || Paperback || Dennis van der Waal || Coutinho || ook als eBook
De wereld is meer dan in het verleden aan veranderingen onderhevig. Vooral het tempo van de veranderingen en daarmee de potentiële risico's vormen een belangrijk element hierbij. Organisaties moeten goed kunnen inspelen op die risico's. Inleiding risicomanagement beschrijft op een toegankelijke manier de basisprincipes van risicomanagement. Door de diverse stappen van het risicomanagementproces te doorlopen, worden studenten zich bewust van de risico's waaraan organisaties blootgesteld worde...
morgen verzonden
Waarde Propositie Ontwerp / Druk 1
Hoe ontwikkel je producten en diensten die klanten echt willen
2014 || Paperback || Alexander Osterwalder e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
'Geen tijdverspilling meer aan ideeën die toch niet werken.'
Alex Osterwalders nieuwste boek 'Waarde Propositie Ontwerp' (Nederlandse vertaling van 'Value Proposition Design') is gebaseerd op dezelfde concepten als zijn wereldwijde besteller 'Business Model Generatie'.
Het ontwikkelen van producten en diensten die klanten ook echt willen begint met het ontwerpen van krachtige waardeproposities. De belangrijkste tool hiervoor is het Waardepropositie Canvas. Dit canvas maakt waardeproposities ...
morgen verzonden
Advieskunst / Druk 1
De interne adviseur in positie
2019 || Paperback || Noëlle van der Hagen e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Werken vanuit een interne adviesrol biedt je unieke kansen om mensen in beweging te brengen en een bijdrage te leveren aan veranderingen in jouw organisatie.
Hoe kun je als interne adviseur doorgroeien naar een stevige positie in de organisatie, naar iemand die gezien, erkend en betrokken wordt vanwege zijn of haar expertise en toegevoegde waarde? Dat is de centrale vraag waarop dit boek antwoorden geeft. Advieskunst biedt een nieuwe visie op jouw rol als adviseur, tools, voorbeelden en een c...
morgen verzonden
Gedrag in organisaties / Druk 8
2022 || Paperback || Ella Wijsman e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Inspirerende inleiding in de organisatiepsychologie;
- veel aandacht voor nieuwe ontwikkelingen, zoals digitaal vergaderen;
- met veel nieuwe cases en uitgebreide (online) oefenmogelijkheden.
Gedrag in organisaties staat bekend als dé inleiding in de organisatiepsychologie. Op inspirerende wijze wordt het gedrag van mensen in organisaties beschreven en verklaard. Ook wordt helder aangegeven hoe deze kennis ingezet kan worden bij het leidinggeven in organisaties. In het boek is er veel aand...
morgen verzonden
Design Thinking / Druk 1
2019 || Paperback || Teun den Dekker || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Design Thinking wordt vertaald naar een eenvoudig toepasbaar model;
- bevat een uitgebreid deel over tooling en gereedschap;
- duidelijke koppeling tussen de theorie en de designpraktijk.
Hedendaagse organisaties zien zich geconfronteerd met complexe problemen en vraagstukken die niet langer eenduidig en eenvoudig te definiëren zijn. Bij het adequaat inspelen op deze maatschappelijke vraagstukken komt de creatieve oplossingsstrategie die design thinking biedt goed van pas. Dit boek ontrafe...
morgen verzonden
Het groot strategieboek / Druk 1
in dialoog naar een strategische voorsprong
2014 || Paperback || Paul Pietersma e.a. || Boom || ook als eBook
Slimme strategische keuzes maken organisaties interactiever, authentieker, exibeler en slagvaardiger. De inrichting van het strategieproces is hierbij een kritische succesfactor voor het uiteindelijke resultaat. Maar hoe kom je als organisatie in de juiste 'strategieversnelling'? En hoe bepaal je wat wel en niet in een strategieproces thuis hoort?
Het groot strategieboek leidt je succesvol door het eigen strategieproces en draagt modellen en voorbeelden aan om het proces inhoudelijk vorm te g...