Zoekfilters
Management algemeen (11)
maandag verzonden
Werken in een digitale wereld
het KNVI Competentie Model: Alles over functies, taken, rollen en competenties
2018 || Hardcover || Johan Op de Coul e.a. || Van Haren Publishing || met inkijkexemplaar
e-CF is een Europees erkend competentieframework dat ook in Nederland veel aandacht krijgt. Het heeft tot doel om op Europees niveau ICT-functies vergelijkbaar en uitwisselbaar te maken en daarmee de arbeidsmobiliteit binnen Europa te bevorderen.
Het e-CF is een 'framework' dat een beschrijving geeft van professionele ICT-vaardigheden, gebruikmakend van een gemeenschappelijk kader van competenties en competentieniveaus. Begin 2014 is e-CF Version 3.0 gepubliceerd.
Omdat e-CF een international...
maandag verzonden
VeriSM - A service management approach for the digital age
2018 || Paperback || International Foundation of Digital Competences || Van Haren Publishing
VeriSM™ is a framework that describes a service management approach from the organizational level, looking at the end to end view rather than focusing on a single department. Based around the VeriSM model, it shows organizations how they can adopt a range of management practices in a flexible way to deliver the right product or service at the right time to their consumers. VeriSM allows for a tailored approach depending upon the type of business you are in, the size of your organization, yo...
maandag verzonden
VeriSM™ Foundation Study Guide
2018 || Paperback || Helen Morris e.a. || Van Haren Publishing
maandag verzonden
Agile Scrum Foundation
2018 || Paperback || Nader K. Rad e.a. || Van Haren Publishing
This is a simple, easy-to-understand guide for anyone who wants to learn the Agility concept and the Scrum framework. It covers the underlying concepts and principles, along with Scrum roles and responsibilities, events, artifacts, and scaling approaches, as well as common practices and techniques.
❶ Instead of praising Agility, the book focuses on understanding the real meaning of it in a straightforward and consistent way and reviews the types of projects where it may work and where it m...
maandag verzonden
BiSL ® Next - A Framework for Business Information Management 2nd edition / Druk 2
Improving business performance through better use of information and technology
2018 || Paperback || Brian Johnson e.a. || Van Haren Publishing
This book describes the framework of the next generation of Business Information Services Library, BiSL®. BiSL Next is a public domain standard for business information management with guiding principles, good practices and practical templates. It offers guidance for digitally engaged business leaders and those who collaborate with them, with the ultimate goal to improve business performance through better use of information and technology.
Twelve elements - four drivers, four domains and fo...
maandag verzonden
EXIN IT Service Management Foundation based on ISO/IEC20000 - Workbook
2018 || Paperback || Victoriano Gómez || Van Haren Publishing
IT Service Management (ITSM) quality is one of the most important requirements to provide valuable services that add value to the business. The ISO/IEC 20000 standard for the IT Service Management has been able to join together the principles of ISO quality management and the standard ITSM processes in the market.
The purpose of this book is to help in the preparation of EXIN ITSM Foundation based on ISO/IEC 20000 exam, providing an overview of IT Service Management from the perspective of ISO...
maandag verzonden
VeriSM ™ - unwrapped and applied
2018 || Paperback || Claire Agutter e.a. || Van Haren Publishing
maandag verzonden
Agile Scrum Foundation Courseware
2018 || Paperback || Nader K. Rad e.a. || Van Haren Publishing
maandag verzonden
BiSL® Next in uitvoering / Druk 1
Handboek voor uitvoerende business-informatiemanagement professionals
2018 || Paperback || Yvette Backer e.a. || Van Haren Publishing
Business-informatiemanagement (BIM) speelt een grote rol in de aansluiting tussen business en IT. In 2001 is voor het eerst een model beschreven voor business-informatiemanagement: BiSL® (Business information Services Library). In die tijd was er veelal sprake van watervalsgewijze systeemontwikkeling. Bovendien was de wereld nog lang niet zo gedigitaliseerd als nu en was het samenwerken als partners tussen business en IT nog maar weinig aan de orde.
Vanwege de toenemende digitalisering in de...
Projectmanagement op basis van ICB versie 4 / Druk 4 (e-book)
IPMA D, IPMA C, IPMA B, en IPMA PMO
2019 || E-book (download) via Adobe (ePub) || Bert Hedeman e.a. || Van Haren Publishing || met inkijkexemplaar
Voor trainers is er gratis extra materiaal bij dit boek beschikbaar. Dit is te vinden onder het tabblad "Training Material". Log in met uw trainersaccount om het materiaal te raadplegen.
Dit handboek 'Projectmanagement op basis van ICB versie 4' vervangt het zo succesvolle handboek 'Projectmanagement op basis van NCB versie 3'. Ook deze nieuwe versie is weer bedoeld voor alle projectprofessionals zoals projectmanagers, teammanagers en PMO-medewerkers als ook voor al diegenen die projecten mo...