Zoekfilters
Economie en bedrijf algemeen (11)
morgen verzonden
morgen verzonden
De HR-Scorecard
het meten van strategie, mensen en prestaties
2013 || Paperback || Brian E. Becker e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar
Prestaties van mensen hebben steeds meer invloed op de bedrijfsstrategie. Die prestaties moeten dan wel gemeten kunnen worden. Op basis van de succesvolle Balanced Scorecard hebben de auteurs van dit boek een nieuwe methodiek ontwikkeld, de HR-scorecard. Daarmee kan human resources management ingepast worden in de algemene strategie van bedrijven en kan men human resources managen als een onderdeel van het bedrijfskapitaal. Bovendien wordt het mogelijk om met de HR-scorecard een koppeling te ...
morgen verzonden
Compendium van de accountantscontrole 1 / druk 3
2004 || Paperback || B.A.J. Westra e.a. || Pentagan Holding Books B.V.
morgen verzonden
PMO-special Praktisch competentiemanagement
2001 || Paperback || M. Guiver-Freeman || Boom
Over competentiemanagement zijn de laatste jaren vele boeken geschreven. Geen van deze boeken ging echter over de praktijk: het ontwikkelen van competentieprofielen en de invoering ervan.
In deze special wordt een feitelijke praktijksituatie beschreven: de invoering van competentiemanagement als integrale wijze van werken binnen personeelsmanagement. De lezer kan aan de hand van deze praktische handleiding competentiemanagement invoeren in zijn eigen organisatie.
morgen verzonden
Activity based costing / druk 1
van kostentoerekening naar kosteninzicht
2001 || Paperback || D.A. van Damme || Boom
morgen verzonden
Methodisch werken Organisatietheorie voor non-profit / Druk 2
2001 || Paperback || B. Kapteyn || Bohn Stafleu van Loghum
Het boek bestaat uit twee delen. In deel I behandelen de auteurs de ontwikkelingsfasen die zich op het terrein van het personeelsbeleid hebben voorgedaan. Deze fasen worden beschreven en becommentarieerd tegen de achtergrond van veranderingen in de relatie tussen mens, arbeid, organisatie en maatschappij. De auteurs wijzen er onder meer op dat personeelsfunctionarissen zich meer moeten gaan inzetten om arbeidsorganisaties ook in bedrijfsethisch opzicht goed te laten functioneren. In deel II b...
morgen verzonden
AO en kwaliteit / druk 1
een integrale aanpak : achtergronden van AO en kwaliteitsmanagement en een praktische aanpak voor integratie
2013 || Paperback || J. Bosman e.a. || Boom
morgen verzonden
Teamleren
theorie en facilitatie
2001 || Paperback || Thijs Homan || Boom
Het managen van kennis en het creëren van onderscheidende organisatiecompetenties zijn twee belangrijke bronnen voor duurzame concurrentievoordelen. Teams die de competentie bezitten om op een innovatieve wijze kennis te creëren en te leren, vormen hiervoor een van de belangrijkste bouwstenen. Het is dan ook van belang voor diegenen die in en met teams werken om meer over de 'lerende kant' van het teamfunctioneren te weten.
Teamleren is een van de eerste studies waarin het leren van teams ce...
morgen verzonden
Een Vijfde Discipline-boek Lerende scholen
nieuwe uitdagingen voor de lerende organisatie
2001 || Paperback || P. Senge || Boom
De laatste jaren doet het idee dat een school kan leren steeds meer opgang.
Het wordt duidelijk dat scholen niet op commando, per fiat of via regelgeving vernieuwd kunnen worden en een ander aanzien kunnen krijgen. Dat moet gebeuren doordat scholen een op leren gerichte attitude aannemen. Dit houdt in dat iedereen in het systeem zijn ambities kan waarmaken, werkt aan zijn houding en samen met anderen zijn capaciteiten ontwikkelt.
In een lerende school onderkennen mensen die van oudsher wantrouw...
morgen verzonden
Relatiebeheer als groeistrategie / druk 2
2001 || Paperback || J.A.H. Burgers || Adfo Groep
Uw huidige klanten zijn het belangrijkste kapitaalgoed van uw onderneming. Zowel industriële ondernemingen en handelsbedrijven alsook dienstverlenende organisaties onderkennen steeds vaker de noodzaak om klanten om te vormen tot relaties en deze verder te ontwikkelen. De vraag is alleen hoe en waar te beginnen?
Relatiebeheer als Groeistrategie biedt de lezer een systematische en stapsgewijze aanpak om meer te verdienen aan de bestaande klantenkring. Het vlot geschreven boek bevat veel voorbee...