Zoekfilters
Economie en bedrijf algemeen (19)
morgen verzonden
Concurrentiestrategie / Druk 11
analysemethoden voor bedrijfstakken en industriele concurrenten
2011 || Paperback || Michael E. Porter || Business Contact || met inkijkexemplaar
Door welke krachten wordt de concurrentie in een bedrijfstak beheerst? Hoe zullen de concurrenten zich opstellen? Hoe zal de bedrijfstak zich ontwikkelen? Hoe reageren de strategische planners op acties van de concurrenten? Wat is de beste uitgangspositie van het bedrijf op lange termijn? Michael Porters 'Concurrentiestrategie' snijdt onderwerpen aan die van vitaal belang zijn voor managers en belicht uitvoerig diverse analysetechnieken die leiden tot een beter inzicht in de bedrijfstak en he...
morgen verzonden
Bedrijf te koop / Druk 8
handboek voor koop, verkoop en buy-out van bedrijven
2010 || Paperback || Arthur Goedkoop e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar
Bedrijf te koop biedt een praktische introductie op alle relevante aspecten bij de koop of verkoop van een onderneming. Stap voor stap worden de verschillendefases in het overnameproces behandeld; van de aan- en verkoopstrategie tot het post-acquisitieproces. Verkopers, kopers of adviseurs (in spe) krijgen middels Bedrijf te koop een actueel totaaloverzicht van de stand van zaken, plus nuttige tips en aandachtspunten bij een transactie. Hierbij worden alle facetten uitgebreid belicht; de stra...
morgen verzonden
Waarom niemand hier belasting betaalt - behalve jij / Druk 10
Hoe miljonairs en multinationals profiteren van belastingparadijs nederland
2022 || Paperback || Martin van Geest e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar
De eerste editie van dit boek zorgde in 2013 voor de nodige ophef; Nederland belastingparadijs, een schande en ondenkbaar. Maar Den Haag kon er niet omheen: multinationals (Google, Starbucks, Toyota, Gazprom, Siemens, de lijst is eindeloos) en buitenlandse voetballers en sterren betalen in Nederland bijkans nul belasting – terwijl Nederlandse burgers worden gestript. Er volgden Kamervragen, onderzoeken van de Europese Commissie en journalistieke publicaties wereldwijd. Alle twijfel verdween...
morgen verzonden
4 managementprincipes voor gegarandeerde resultaten
2010 || Paperback || Stephen R. Covey e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar
Als je op één ding kunt vertrouwen in het bedrijfsleven, is het onzekerheid. Het lukt lang niet alle bedrijven om op koers te blijven door de woelige baren van de economische realiteit. In zijn nieuwe boek beschrijft Stephen R. Covey de volgende vier managementprincipes die in goede en slechte tijden tot gegarandeerd goede resultaten leiden: 1 Excellente uitvoering: de sterkste bedrijven hebben eenvoudige doelen, vertaald in heldere ijkpunten die consequent worden nagestreefd. Elk teamlid k...
morgen verzonden
De kleine Marx / Druk 3
Zijn kapitale werk samengevat
2023 || Paperback || Geert Reuten || Business Contact
'De kleine Marx' van Geert Reuten is een handige samenvatting van het standaardwerk 'Das Kapital' van Karl Marx, waarvoor de laatste jaren hernieuwde interesse is ontstaan.
De principes van het (neo)kapitalisme staan om allerlei redenen ter discussie. In dat licht is het interessant om je te verdiepen in de zeer fundamentele kritiek die Karl Marx al in 1867 uitte. Onder anderen Thomas Piketty en Joris Luyendijk hebben daarom zijn denkwerk opnieuw onder de aandacht gebracht.
Tijd dus voor een ...
morgen verzonden
Mr. Amazon
de onstuitbare ambitie van Jeff Bezos
|| Paperback || Brad Stone || Business Contact || met inkijkexemplaar
Wat Steve Jobs was voor Apple is Jeff Bezos voor Amazon. Bezos werkte als dikbetaalde Wall Street-handelaar, maar durfde in de begindagen van het internet opnieuw te beginnen als ondernemer met een magazijn in zijn garage. Die gok werd beloond. Zijn bedrijf Amazon maakte in de afgelopen twintig jaar een onwaarschijnlijke groei door: van online boekhandel naar 's werelds grootste warenhuis.
Brad Stone beschrijft de fascinerende geschiedenis van Bezos als ondernemer en laat zien hoe de ontwikke...
morgen verzonden
Thrive
Grondbeginselen voor een nieuwe economie
2021 || Paperback || Kees Klomp e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar
Terwijl iedereen zich afvraagt hoe de wereld er na corona uit zal zien, kampen we met de ecologische schade en sociale kosten van ons huidige economische stelsel. Kees Klomp en Shinta Oosterwaal gaan te rade bij de belangrijkste en meest vernieuwende economische denkers, zoals Kate Raworth, Charles Eisenstein, Clair Brown, Helena Norberg en Daniel Wahl.
In dit boek wordt de essentie van hun gedachtegoed geschetst waardoor je in één keer bij bent op het gebied van alle nieuwe denkrichtingen:...
morgen verzonden
Easycratie
de toekomst van werken en organiseren
2019 || Paperback || Martijn Aslander e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar
Stel je eens voor dat je, ook in grote, logge organisaties, in een handomdraai grote vraagstukken kunt oplossen. Hoeveel tijd en frustratie zou dat schelen? Het kan: er zijn genoeg mensen die de oplossingen hebben, maar zij worden nog te vaak belemmerd door regels, hiërarchie en een gebrek aan samenwerking. Vervang de bureaucratie door de easycratie!
In Easycratie verkennen Martijn Aslander en Erwin Witteveen de easycratische wereld. Door de opkomst van nieuwe technologieën daalt de kostprij...
morgen verzonden
De HR-Scorecard
het meten van strategie, mensen en prestaties
2013 || Paperback || Brian E. Becker e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar
Prestaties van mensen hebben steeds meer invloed op de bedrijfsstrategie. Die prestaties moeten dan wel gemeten kunnen worden. Op basis van de succesvolle Balanced Scorecard hebben de auteurs van dit boek een nieuwe methodiek ontwikkeld, de HR-scorecard. Daarmee kan human resources management ingepast worden in de algemene strategie van bedrijven en kan men human resources managen als een onderdeel van het bedrijfskapitaal. Bovendien wordt het mogelijk om met de HR-scorecard een koppeling te ...
morgen verzonden
Maak een fan van uw klant / Druk 9
een revolutie in dienstverlening
2021 || Paperback || Ken Blanchard e.a. || Business Contact
'Uw klanten zijn alleen maar tevreden omdat hun verwachtingen niet hooggespannen zijn en omdat niemand anders het beter doet. Tevreden klanten hebben is niet meer genoeg tegenwoordig. Wilt u echt een bloeiend bedrijf, maak dan van uw klanten enthousiaste fans.'
Dit is in het kort het advies dat de nieuwe districtsmanager in dit boek op zijn eerste werkdag te horen krijgt. Zijn verhaal wordt in de van Ken Blanchard bekende, enerverende parabelvorm verteld.
Ken Blanchard en Sheldon Bowles geve...