Zoekfilters
Economie en bedrijf algemeen (30)
morgen verzonden
Waardering
het meten en managen van de waarde van ondernemingen
2011 || Paperback || T. Copeland e.a. || Boom
Waardering ontstond als handboek voor consultants bij McKinsey & Company.Deze oorsprong komt tot uitdrukking in de aard van het boek. Terwijl het gebruikmaakt van hoogstaand wetenschappelijk denkwerk, richt het zich op de praktische toepassing. Het wordt internationaal beschouwd als het meest vooraanstaande boek over bedrijfswaardering.De boodschap van Waardering is eenvoudig: ondernemingen bloeien wanneer zereële economische waarde voor hun aandeelhouders genereren. Ondernemingenscheppen wa...
morgen verzonden
Inspiratie voor duurzame bedrijfsstrategie
2015 || Paperback || Frank G.H. Croes || Boom
Het ministerie van Economische Zaken focust in Nederland op negen kansrijke topsectoren in het bedrijfsleven en ambieert om de samenwerking tussen deze sectoren en het hoger onderwijs te versterken.
Inspiratie voor duurzame bedrijfsstrategie, onder redactie van Frank Croes, levert hieraan een bijdrage in de vorm van dit boek en bijbehorende website. In deze uitgave belichten zes studentauteurs uit het hoger beroepsonderwijs ieder een actueel thema binnen één of meerdere topsectoren. De beha...
morgen verzonden
morgen verzonden
Het vijfde discipline praktijkboek
strategieen en instrumenten voor het bouwen van een lerende organisatie
2011 || Paperback || P.M. Senge e.a. || Boom
morgen verzonden
Management briefings De professionele adviseur
1998 || Paperback || D.H. Maister || Boom
Veel professionals benaderen de taak van advies geven alsof het een
objectieve, rationele oefening is die teruggrijpt naar hun technische
kennis en expertise. Helaas is een advies geven bijna nooit uitsluitend
een rationeel proces, maar eerder een emotioneel 'duet' dat wordt
uitgevoerd door de adviseur en zijn cliënt.
Als je niet leert de emoties van de cliënt te herkennen, ermee om te gaan en erop te reageren, zul je nooit een effectief adviseur worden. De vaststelling en diagnose van een probl...
morgen verzonden
morgen verzonden
Het psychologisch contract in organisaties
1997 || Paperback || P.J. Makin || Boom
Er bestaan twee soorten contracten in werksituaties: het formele, economisch contact, en het even belangrijke, informele en niet op schrift staande psychologisch contract - de manier waarop mensen menen behandeld te worden. Beide soorten houden rechten, plichten en verwachtingen in van de kant van zowel werkgever als werknemer, en contarctbreuk in het ene soort kan belangrijke gevolgen hebben voor het andere soort contract.
Het Psychologisch Contract in Organisaties is zowel een handboek voor ...
morgen verzonden
Boekhouden voor iedereen / Druk 2
2002 || Paperback || C. Buitenhuis || Boom
Voor een groot aantal mensen is het zinvol om iets van boekhouden te begrijpen. Het is immers bij bedrijven, instellingen en verenigingen verplicht om een financiële administratie te voeren. Vaak vormt het feit dat de diverse werkzaamheden niet worden begrepen een belemmering om het zelf ter hand te nemen. Dat boekhouden niet zo moeilijk is, laat dit boek duidelijk zien.
Een boekhouding levert nuttige informatie op, zoals een analyse van de omzet, bewaking van de kosten en mogelijkheden tot v...
morgen verzonden
Basisboek wiskunde in business / Druk 3
2021 || Paperback || Rob Erven e.a. || Boom || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Dit product bestaat uit een boek inclusief website met hierop o.a. het online boek.
Wiskunde is een belangrijk ondersteunend vak bij economische opleidingen. Het biedt ondersteuning aan bijvoorbeeld financiële vakken, onderzoek en statistiek, levensverzekeringswiskunde, operations research, algemene economie en marketing. Onderwerpen die aan bod komen zijn elementair rekenen, lineaire verbanden, tweedegraads verbanden, differentiëren, financiële rekenkunde en voorraadbeheer.
Basisboek wisk...
morgen verzonden
Management briefings Een kader voor managementvaardigheden
1996 || Paperback || Boom
Deze Management Briefi ng geeft een overzicht van de geschiedenis van het denken over management en presenteert een managementmodel (het 'Quinn-model') waarin de 'concurrerende waarden' van de managementtaak zijn geïntegreerd. Het model biedt inzicht in de relatie tussen inzichten en vaardigheden waarover een manager moet beschikken.
Een manager vervult vele rollen: producent en bestuurder om de richting van de organisatie te bepalen en de productiviteit en efficiency te stimuleren. Voor huma...