Zoekfilters
Economie en bedrijf algemeen (13)
morgen verzonden
Bedrijf te koop / Druk 8
handboek voor koop, verkoop en buy-out van bedrijven
2010 || Paperback || Arthur Goedkoop e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar
Bedrijf te koop biedt een praktische introductie op alle relevante aspecten bij de koop of verkoop van een onderneming. Stap voor stap worden de verschillendefases in het overnameproces behandeld; van de aan- en verkoopstrategie tot het post-acquisitieproces. Verkopers, kopers of adviseurs (in spe) krijgen middels Bedrijf te koop een actueel totaaloverzicht van de stand van zaken, plus nuttige tips en aandachtspunten bij een transactie. Hierbij worden alle facetten uitgebreid belicht; de stra...
morgen verzonden
Het checklist-manifest
over de juiste manier van werken
2010 || Paperback || A. Gawande || Nieuwezijds b.v., Uitgeverij
Ondanks onze gigantische knowhow blijven we in ons werk vermijdbare fouten maken. De reden is simpel: de omvang en complexiteit van onze kennis zijn zó groot, dat we die niet altijd juist en veilig kunnen toepassen. We zijn langer in opleiding, specialiseren ons meer en meer, gebruiken steeds geavanceerdere technologieën en toch blijven we fouten maken.
Atul Gawande pleit voor de checklist als bescheiden maar efficiënte methode om fouten in het werk te voorkomen. Checklists staan aan de b...
Seven Cs of Consulting
The Definitive Guide to the Consulting Process
2010 || Paperback || Mick Cope || Pearson
CLIENT, CLARIFY, CREATE, CHANGE, CONFIRM, CONTINUE, CLOSE = THE SEVEN SECRETS OF CONSULTANCY "Most change methods are effective. For the most part, each one is theoretically sound, well-researched, and clearly articulated. But when they're put in organizations, they fail-at least 70 to 80% of the time".
George Smart, Managing Partner, Strategic Development Incorporated The definition of a consultant is someone who facilitates organisational change and provides expertise on technical, function...
Japan Transformed
Political Change and Economic Restructuring
2010 || Paperback || Frances Rosenbluth e.a. || Princeton University Press
With little domestic fanfare and even less attention internationally, Japan has been reinventing itself since the 1990s, dramatically changing its political economy, from one managed by regulations to one with a neoliberal orientation. Rebuilding from the economic misfortunes of its recent past, the country retains a formidable economy and its political system is healthier than at any time in its history. Japan Transformed explores the historical, political, and economic forces that led to th...
morgen verzonden
Research Methods for Managers
2021 || Paperback || John Gill e.a. || SAGE
With new material on literature reviews, case study research, action research and writing up research, the Fourth Edition continues to successfully adopt a practical approach, while still emphasizing the importance of the role of theory.
morgen verzonden
4 managementprincipes voor gegarandeerde resultaten
2010 || Paperback || Stephen R. Covey e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar
Als je op één ding kunt vertrouwen in het bedrijfsleven, is het onzekerheid. Het lukt lang niet alle bedrijven om op koers te blijven door de woelige baren van de economische realiteit. In zijn nieuwe boek beschrijft Stephen R. Covey de volgende vier managementprincipes die in goede en slechte tijden tot gegarandeerd goede resultaten leiden: 1 Excellente uitvoering: de sterkste bedrijven hebben eenvoudige doelen, vertaald in heldere ijkpunten die consequent worden nagestreefd. Elk teamlid k...
The OEE Primer
Understanding Overall Equipment Effectiveness, Reliability, and Maintainability
2010 || Paperback || D.H. Stamatis || Taylor & Francis
Breaking down the OEE methodology from a historical perspective, this book explores the overall effectiveness of machines and unveils novel design improvement methods, including hazard analysis, rate of change of failure analysis, failure rate finite element analysis, and theory of inventive problem solving. Explains what OEE is and how it can be used to address capacity issues and achieve overall effectiveness of machines Examines the issues of OEE and breaks down the methodology from a hist...
morgen verzonden
Praktijkgidsen voor manager en ondernemer Het ondernemingsplan / Druk 3
van idee tot succesvolle onderneming
2010 || Paperback || Boom
Ondernemers zijn belangrijk. Zij versterken onze welvaart en zorgen voor werkgelegenheid. Daarom is het goed dat er steeds nieuwe bedrijven van start gaan. Uit onderzoek blijkt bovendien dat ondernemers - mede doorhun zelfstandigheid, het meest tevreden zijn met hun werk.
Hoe zet u een bedrijf op? Deze praktijkgids bespreekt alle stappen die voorafgaan aan de start van een onderneming. Aan de orde komen onder meer:
- de uitdaging van het ondernemerschap, kansen en risico;
- het waarom en hoe van...
vandaag verzonden
Business Model Generation
A Handbook for Visionaries, Game Changers, and Challengers
2010 || Paperback || Alexander Osterwalder e.a. || Wiley || ook als eBook
Business Model Generation is a handbook for visionaries, game changers, and challengers striving to defy outmoded business models and design tomorrow's enterprises. If your organization needs to adapt to harsh new realities, but you don't yet have a strategy that will get you out in front of your competitors, you need Business Model Generation.Co-created by 470 "Business Model Canvas" practitioners from 45 countries, the book features a beautiful, highly visual, 4-color design that takes powe...
How to Win Friends and Influence People
2024 || Paperback || Dale Carnegie || Simon & Schuster
Since its initial publication eighty years ago, How to Win Friends & Influence People has sold over fifteen million copies worldwide. In his book, Carnegie explains that success comes from the ability to communicate effectively with others. He provides relatable analogies and examples, and teaches you skills to make people want to be in your company, see things your way, and feel wonderful about it. For more than eighty years his advice has helped thousands of successful people in their busin...