Zoekfilters
Communicatiekunde algemeen (14)
morgen verzonden
Taaltopics Corresponderen / Druk 5
2018 || Paperback || Cees Braas e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Studenten leren effectief en zakelijk te corresponderen;
- met aandacht voor online correspondentie als tweets en WhatsApp-berichten;
- bevat veel oefenmogelijkheden.
Met Taaltopics Corresponderen leren studenten wat het verschil is tussen formele en informele correspondentie en welke onderdelen een goede zakelijke tekst moet bevatten. De nieuwe editie gaat in op actuele correspondentievormen zoals sms'jes, WhatsApp-berichten en tweets. Elk hoofdstuk eindigt met een samenvatting en oefeningen....
morgen verzonden
Taaltopics Presenteren / Druk 5
2018 || Paperback || Cees Braas e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- In 5 stappen naar een hoger presentatieniveau;
- studenten ontwikkelen een waardevolle vaardigheid voor het werkveld;
- de methode gaat in op alle aspecten van voorbereiding en uitvoering.
Voor de één lijkt presenteren lastiger dan voor de ander, maar iedereen kan het leren. Het is een waardevolle vaardigheid waar studenten hun hele werkzame leven profijt van hebben. Taaltopics Presenteren gaat in op alle aspecten van het voorbereiden en uitvoeren van een presentatie. Het doel van de...
morgen verzonden
De FUNfactor
Hoe je direct jouw eerste indruk versterkt en met plezier netwerkt!
2018 || Paperback || Judith Smits || Blue Orange Company || met inkijkexemplaar
We netwerken altijd en overal. Toch zien veel mensen netwerken als een 'moetje' en vinden het lastig om op onbekenden af te stappen. Het boek De FUNfactor helpt jou om juist wél die stap te zetten.
De FUNfactor is geschreven door netwerkexpert Judith Smits. Zij heeft op basis van haar eigen ervaringen De FUNfactormethode ontwikkeld. In drie stappen leer je hoe je direct jouw uitstraling versterkt en met plezier netwerkt.
* Stap 1: FUNdament: it starts with you!
* Stap 2: Uitstraling naar ...
morgen verzonden
Basisboek Journalistiek / Druk 6
2018 || Paperback || Piet Bakker e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Standaardwerk voor de journalistiek;
met geheel nieuwe opzet;
behandelt alle media: online, tv, radio en print.
Basisboek Journalistiek is sinds 1992 een standaardwerk voor journalistieke opleidingen. Het is geschreven met het oog op alle media: online, tv, radio en print. Stap voor stap maken studenten kennis met de verschillende fases van het journalistieke proces. Aan de hand van praktijkvoorbeelden, oefeningen en dilemma's leren ze wat het journalistieke vak inhoudt.
Alle hoofdstukken star...
morgen verzonden
Communicatie voor Bedrijfskundigen
2018 || Paperback || Tjeerd de Jong e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Bedrijfskundigen verbeteren en vernieuwen bedrijfsprocessen en halen het beste uit organisaties en medewerkers. Daarbij moeten ze verschillende rollen met bijbehorende communicatieve vaardigheden kunnen vervullen: de adviseur, de manager, de onderzoeker en de ethisch handelend bedrijfskundige. Communicatie voor Bedrijfskundigen licht toe welke vaardigheden (toekomstige) bedrijfskundigen zich eigen moeten maken en hoe ze deze vaardigheden in kunnen zetten om een veelzijdige probleemoplosser te...
morgen verzonden
Communicatie in positie in 3 stappen / Druk 1
2018 || Paperback || Betteke van Ruler || Boom
In Communicatie in positie in 3 stappen biedt Betteke van Ruler een methode om in drie stappen te komen tot een goede vormgeving van de communicatiefunctie in of voor een organisatie.
Hiervoor heeft ze het Communicatiehuis bedacht. Deze methode loodst je via concrete vragen systematisch langs alle onderwerpen die essentieel zijn om tot een stevige positionering van communicatie en de communicatieprofessionals te komen. Achtergrondkennis, literatuur en perspectieven zijn de fundering van het C...
morgen verzonden
Gesprekken die werken
Impact met een goed gesprek
2018 || Paperback || Ineke van den Berg e.a. || Uitgeverij Thema || met inkijkexemplaar
Dit is een inspirerend boek vol praktische tips, om direct, persoonlijk en doelgericht met elkaar in gesprek te gaan. Door een goed gesprek op het werk ervaar je minder spanning, werk je prettiger en effectiever samen en ga je werkstress te lijf.
Op het werk praten we doorgaans veel, maar zeggen we meestal niet alles wat gezegd moet of kan worden. Van de tweewekelijkse bila tot de jaarlijkse beoordelingscyclus: op z’n slechtst is het niet meer dan sociaal wenselijk gedrag en het uitvoeren v...
morgen verzonden
Succesvol adviseren in bestuurlijke organisaties - Leer het in de belangenfabriek
leer het in de belangenfabriek
2018 || Paperback || Bert Ruck || Boom || met inkijkexemplaar
Het perfecte bestuursvoorstel maken, de echt compacte beleidstekst schrijven. Je wilt het en je kunt het leren. Hoe? Door (virtueel) aan de slag te gaan als (beleids)adviseur in de Belangenfabriek.
De teksten die het adviesbureau de Belangenfabriek produceert, zien er anders uit dan je gewend bent. Compact, begrijpelijk, ze gaan over mensen. In dit boek ga je als lezer aan de slag als medewerker tekstproductie in de Belangenfabriek. Senior medewerker Noa leert je alles over de juiste framing...
morgen verzonden
Impact
De kracht van onzichtbare invloed
2018 || Paperback || Harrie van den Berg e.a. || Commotion Publishing BV || met inkijkexemplaar
Hoe kan een boek ervoor zorgen dat je meer impact hebt op andere mensen? Een boek?!
Stel je eens voor dat het waar is. Dat je, net als alle andere mensen die dit boek lazen, je impact sterk vergroot. Wat zou dat betekenen voor de mensen om je heen? Hoeveel beter zou je hen kunnen bereiken? Hoeveel sterker zou je staan in je werk?
Hoe belooft dit boek dan impact?
Het vertrekpunt van de auteurs is het feit dat mensen onbewuste en dus irrationele wezens zijn en slechts zeer beperkt gevoelig voo...
morgen verzonden
De clash voorbij
Zeven bouwstenen voor sociale dialoog
2018 || Paperback || Peggy de Prins || Acco uitgeverij || met inkijkexemplaar
Sociale dialoog is mensenwerk en vormt vaak een onontwarbaar kluwen van
emoties, regels, tradities, … Niet-ingewijden trekken grote ogen wanneer ze
voor het eerst geconfronteerd worden met dat kluwen. Ofwel geraken ze gefascineerd
en zetten ze door, ofwel geraken ze verbouwereerd en haken ze af.
Dit boek richt zich tot de eerste categorie. De clash voorbij – 7 bouwstenen voor
sociale dialoog geeft handen en voeten aan het concept ‘sociale dialoog 2.0’ en
vertrekt vanuit de assumptie d...