Zoekfilters

Communicatiekunde algemeen (15)

27,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 26,13
+
Bestel

Van idee naar manuscript

Zo schrijf je een helder non-fictieboek

2024 || Paperback || Koen Van Damme || Gompel & Svacina

Tussen droom en daad liggen zes belangrijke vragen. Aan de hand daarvan gidst dit boek jou als schrijver door een boeiend schrijfproces heen. Van idee over boekstructuur tot finaal manuscript.Het boek gaat in op de vereiste attitude en succesfactoren. Op schrijf- en verhaaltechnieken, maar ook op uitdagingen en struikelblokken. De auteur neemt je als non-fictieschrijver bij de hand om tot een kwaliteitsvol eindresultaat te komen.Wil je een levensverhaal vertellen dat gelezen moet worden of ov...

26,00
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Van conflict naar verbinding

Communicatie die verbindt, niet verdeelt

2024 || Paperback || Ike Lasater e.a. || Mens en Communicatie || met inkijkexemplaar

In Van conflict naar verbinding staat het gezin van Luuk centraal, waar interne misverstanden en conflicten langzaam maar gestaag plaatsmaken voor onderlinge verbondenheid. Luuk en Linda, ouders van twee tieners, worstelen met de gebruikelijke spanningen die het ouderschap met zich meebrengt. Bastiaan, hun zoon, heeft het moeilijk op school en trekt zich steeds verder terug. Hun dochter, die nog volop in haar jeugdige onschuld zit, biedt af en toe een welkome afleiding. Daarnaast speelt ook d...

23,00
Leverbaar vanaf 27 maart 2025
met 5% korting 21,85
+
Bestel

Verhalen die raken

Maak van je bijeenkomst een onvergetelijke ervaring

2024 || Paperback || Jeanne Bakker e.a. || Uitgeverij Thema

Elke trainer, leider en spreker kent de kracht van een goed verhaal. Waar droge data en informatie vervagen, daar blijft een verhaal resoneren en nagalmen in de harten en geesten van je publiek. Maar hoe creëer je nu een krachtig verhaal dat je boodschap echt overbrengt?

Of je nu net begint met het gebruik van verhalen of je arsenaal wilt uitbreiden, dit boek is de ideale bondgenoot. Met 50 kant-en-klare voorbeeldverhalen kun je direct aan de slag en je training, bijeenkomst of toespraak naa...

27,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 26,13
+
Bestel

Emotioneel gezond in gesprek

Een verbindende en doelgerichte gespreksvoering in 5 stappen

2024 || Paperback || Ammy van Bedaf || Booklight

Verloopt een gesprek niet altijd zoals je graag wilt? Begrijpen mensen soms niet wat je bedoelt? Reageert iemand anders dan je verwachtte? Lukt het je niet om in verbinding te komen? Voel je spanningen tijdens een gesprek of weet je niet altijd waar je over kunt praten?

Je gesprekken spiegelen je emotionele gezondheid. Als je gezond in gesprek bent, beïnvloed je je leven positief en voorkom je polarisatie. Door emotioneel gezond te praten, gaan mensen anders (prettiger en emotioneel gezonder...

56,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 54,10
+
Bestel

Basisboek Didactiek, Communicatie en Organisatie LB / Druk 3

2024 || Paperback || Judy Tienhoven || Noordhoff

Basisboek Didactiek, Communicatie & Organisatie maakt deel uit van de methode NU Pedagogisch Werk en dekt samen met Basisboek Opvoeding & Ontwikkeling het basisdeel van het kwalificatiedossier af. Dit boek behandelt welke methodiek en didactiek kan worden ingezet en welke materialen hierbij relevant zijn.

In deze derde editie is extra aandacht besteed aan de thema’s baby en vve, maar ook aan actuele ontwikkelingen rondom het stimuleren van ontwikkeling en zelfredzaamheid. Daarnaast worden o...

24,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 23,70
+
Bestel

Leven en leren met AI

2024 || Paperback || R. Huijts e.a. || Noordhoff

• Handboek voor verantwoord gebruik van AI-technologieën in leerprocessen en het dagelijks leven;

• kennismaking met de basisprincipes en concepten achter AI;

• benadrukt de noodzaak van vaardigheden als kritisch denken, creativiteit en ethisch besef.

AI-technologieën bieden verbluffende mogelijkheden op allerlei vlakken in onze levens. Oók op het gebied van leerprocessen. Maar er kleven ook ethische risico’s aan het gebruik van AI-systemen. Een van de hardnekkige misverstanden ove...

5,50
Leverbaar vanaf 2 juni 2025
+
Bestel

Logikos gidsen Wie is de baas ?

kleine gids voor de leidinggevende

2024 || Paperback || Jack Diekstra || Logikos

20,00
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

De eerste minuut

Hoe begin je gesprekken die resultaten opleveren

2024 || Paperback || Chris Fenning || Uitgeverij Thema

Trek de aandacht van mensen en breng je boodschap over. Leer om op eenvoudige manier je zakelijke communicatievaardigheden te verbeteren. Een praktische stap-voor-stap methode die je vandaag kunt beginnen te gebruiken.

Dit veelvuldig bekroonde boek leert specifieke methoden voor het voeren van korte, duidelijke zakelijke gesprekken, e-mails, vergaderingen, sollicitaties en meer.

Communicatie moet duidelijk en beknopt zijn, en we moeten snel ter zake komen. Het probleem is dat we niet altijd ...

29,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 28,45
+
Bestel

Omgevingscommunicatie & participatie / Druk 2

Een praktisch stappenplan

2024 || Paperback || Monique Broekhoff || De Communicatiepraktijk || met inkijkexemplaar

Ons kleine landje staat voor grote uitdagingen. Denk aan de opvang van asielzoekers, de energietransitie, grootschalige woningbouw, renovaties van bruggen en kades, natuurbehoud en de verduurzaming van de landbouw. Complexe opgaven met veel en soms tegengestelde belangen. Hoe krijg je overzicht over al die partijen en hun belangen? En hoe ontwikkel je een omgevingsaanpak waarin al die belangen een plek krijgen, en die voldoet aan de Omgevingswet? Hoe voorkom je weerstand, vertraging en verlie...

17,51
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 16,63
+
Bestel

Marketing vanuit het hart

6 moderne niet-manipulatieve methoden om harten te raken en de wereld beter te maken

2024 || Paperback || Bert Maes || Brave New Books

Marketing is veranderd. Het is niet meer de oude manipulatieve activiteit om producten te verkopen. Het is vandaag de genereuze daad om anderen te helpen hun doelen te bereiken. In dit boek maak je kennis met de essentie van hedendaagse marketing en met 6 moderne trending methoden om op een oprechte manier harten te raken -- aan de hand van voorbeelden van Apple, Nike, McDonald’s, Coca-Cola, LEGO, L'Oréal, Tony’s Chocolonely, IKEA, Tesla, Dove, Patagonia, Adidas, Rolex, Netflix, Samsung ...