Communicatiekunde algemeen (12)
morgen verzonden
Het woord is nu aan u! (Heruitgave)
spreken in het openbaar
2009 || Paperback || Theo IJzermans e.a. || Uitgeverij Thema
'Spreken in het openbaar' scoort altijd hoog als mensen gevraagd wordt `de tien ergste dingen' in hun leven te noemen. Bovendien zijn maar heel weinig mensen tevreden over hun spreekprestaties: het gaat niet vlot genoeg, ze kunnen niet soepel op vragen reageren en niet improviseren, vinden ze. Het woord is nu aan u! nodigt je uit je persoonlijke stijl te ontdekken en - met behoud hiervan - je spreekvaardigheden verder te ontwikkelen.
Spreken in het openbaar: minder spannend
De auteurs laten ...
Verhalen die raken
Maak van je bijeenkomst een onvergetelijke ervaring
2024 || Paperback || Jeanne Bakker e.a. || Uitgeverij Thema
Elke trainer, leider en spreker kent de kracht van een goed verhaal. Waar droge data en informatie vervagen, daar blijft een verhaal resoneren en nagalmen in de harten en geesten van je publiek. Maar hoe creëer je nu een krachtig verhaal dat je boodschap echt overbrengt?
Of je nu net begint met het gebruik van verhalen of je arsenaal wilt uitbreiden, dit boek is de ideale bondgenoot. Met 50 kant-en-klare voorbeeldverhalen kun je direct aan de slag en je training, bijeenkomst of toespraak naa...
morgen verzonden
Gesprekken die werken
Impact met een goed gesprek
2018 || Paperback || Ineke van den Berg e.a. || Uitgeverij Thema || met inkijkexemplaar
Dit is een inspirerend boek vol praktische tips, om direct, persoonlijk en doelgericht met elkaar in gesprek te gaan. Door een goed gesprek op het werk ervaar je minder spanning, werk je prettiger en effectiever samen en ga je werkstress te lijf.
Op het werk praten we doorgaans veel, maar zeggen we meestal niet alles wat gezegd moet of kan worden. Van de tweewekelijkse bila tot de jaarlijkse beoordelingscyclus: op z’n slechtst is het niet meer dan sociaal wenselijk gedrag en het uitvoeren v...
morgen verzonden
De eerste minuut
Hoe begin je gesprekken die resultaten opleveren
2024 || Paperback || Chris Fenning || Uitgeverij Thema
Trek de aandacht van mensen en breng je boodschap over. Leer om op eenvoudige manier je zakelijke communicatievaardigheden te verbeteren. Een praktische stap-voor-stap methode die je vandaag kunt beginnen te gebruiken.
Dit veelvuldig bekroonde boek leert specifieke methoden voor het voeren van korte, duidelijke zakelijke gesprekken, e-mails, vergaderingen, sollicitaties en meer.
Communicatie moet duidelijk en beknopt zijn, en we moeten snel ter zake komen. Het probleem is dat we niet altijd ...
morgen verzonden
Stukken beter schrijven (Heruitgave)
Zo wordt schrijven makkelijker en leuker!
2020 || Paperback || Johannes de Geus e.a. || Uitgeverij Thema || met inkijkexemplaar
Brieven, mails, offertes, of blogs, twitter of Linkedin; veel mensen vinden schrijven moeilijk. En dat is jammer want door de moderne media doen we het steeds vaker! Stukken beter schrijven geeft je een andere kijk op de zaak. Het laat je niet alleen zien dat schrijven juist heel leuk is, het leert je ook hoe je er succesvol in kunt zijn!
Dit al jaren goedverkopende boek bestaat uit drie delen. Deel 1 staat stil bij het schrijven zelf en gaat in op schrijfstrategieën, het doel van schrijven ...
morgen verzonden
Verleid de lezer online
Succesformules voor overtuigend en creatief schrijven
2018 || Paperback || Ellis Buis e.a. || Uitgeverij Thema || met inkijkexemplaar
Je wilt teksten schrijven die raak schieten en waar je lezers hebberig van worden. Teksten die ervoor zorgen dat ze in actie komen: een aankoop doen, een offerte opvragen, iets downloaden of inschrijven voor een nieuwsbrief. Maar het lukt je niet om die wervende woorden op papier te krijgen, laat staan om er onderscheidend in te zijn. Geen zorgen, want dit is makkelijker dan je denkt!In dit praktische boek leer je de ins & outs van vlot en wervend schrijven. Ontdek hoe je je lezers enthousias...
morgen verzonden
Sprekend jezelf zijn
Versterk je persoonlijke communicatie en presentatie
2022 || Paperback || Josanne Toussaint || Uitgeverij Thema
Ben jij je bewust van je hoe je spreekt? Weet je eigenlijk wel wat dat doet met je boodschap? Adem, houding, stem, (uit)spraak en lichaamstaal zijn de basis om jouw overtuigingskracht te versterken. Maar voor een presentatie die ‘pakt’ is meer nodig dan een goede spreektechniek. Inzichten uit de actuele breinkennis laten zien dat je luisteraar haarfijn jouw stemming kan aanvoelen. Dus als het brein van de luisteraar ongemak bespeurt zal je boodschap nooit binnenkomen. Sprekend jezelf zijn...
morgen verzonden
Beïnvloeden, mensen mee te krijgen en het verschil te maken
hoe je mensen meekrijgt en het verschil maakt
2024 || Paperback || Donné van Engelen || Uitgeverij Thema
In dit praktisch en toegankelijk geschreven boek leer je hoe je succesvol anderen kunt beïnvloeden in diverse aspecten van het leven. Het boek presenteert tien effectieve tools die je zullen helpen om een impact te maken, zowel professioneel als persoonlijk. Dit boek brengt essentiële inzichten samen op het gebied van beïnvloeding. Het is rijk aan actuele voorbeelden die een duidelijk beeld schetsen van onze hedendaagse samenleving. Dit boek is een must-read voor iedereen die zijn of haar ...
morgen verzonden
Communiceren kun je leren
basisvaardigheden voor communicatie
|| Paperback || Doris Märtin || Uitgeverij Thema
Je collega negeert je al de hele dag, je hebt zeker iets verkeerd gedaan. Een voetganger steekt over zonder uit te kijken en je slingert van schrik een reeks scheldwoorden uit het open autoraampje. Het avondeten thuis is al koud, terwijl je toch duidelijk had gezegd dat je een uur later zou zijn... Allemaal misverstanden die terug te voeren zijn op één en hetzelfde: communicatie.
Maar goed communiceren valt te leren! In Communiceren kun je leren staan alle
basisvaardigheden beschreven. Je l...
morgen verzonden
Zo begrijpen ze je wel! / druk 1
bewuster omgaan met communicatie verbetert je relaties
2012 || Paperback || Ellen Steffens e.a. || Uitgeverij Thema
Dit boek leert je in de communicatie met anderen niets als vanzelfsprekend aan te nemen en altijd te toetsen of jij begrijpt wat de ander bedoelt en of de ander begrijpt wat jij bedoelt. Want andere mensen zijn echt anders! En voor je het weet, praat je langs elkaar heen, ontstaan er misverstanden of erger nog, fikse irritaties. Om met al die verschillende mensen te kunnen communiceren en relaties te onderhouden, is het van belang dat je
verschillende technieken en vaardigheden kunt inzetten.
...