Bedrijfskunde algemeen (10)
morgen verzonden
Duurzaam durven doen
Hét praktijkboek duurzaam ondernemen
2024 || Paperback || Charlotte M. Vandierendonck e.a. || Pelckmans
Jouw kompas richten op duurzaam ondernemen is meer dan alleen een groen verhaal. Economische groei kan immers perfect hand in hand gaan met een positieve impact op mens en samenleving. In ‘Duurzaam durven doen’ krijg je als professional alle knowhow van vandaag aangereikt om vlot om te schakelen naar een impactvol bedrijfsbeleid. Aan de hand van praktische voorbeelden en casestudies vind je een antwoord op een aantal sleutelvragen: wat is de impact van jouw organisatie op mens, milieu en ...
morgen verzonden
The Virtual Economy
A guide for leaders to thrive in the 3rd age of the Internet
2023 || Paperback || Jeremy Denisty e.a. || Pelckmans || met inkijkexemplaar
Het internet staat voor een revolutie. De derde golf van het internet ontvouwt zich voor onze ogen. Web3 is een verzamelnaam geworden voor de visie van een nieuw, beter internet. In essentie gebruikt Web3 blockchains, cryptomunten en NFT’s om de macht terug te geven aan de gebruikers in de vorm van eigendom.
En wat met dat andere buzzword: de metaverse? Waar gaat het over en welke kansen zal de verschuiving naar de metaverse creëren voor bedrijven, overheden & de maatschappij in het al...
morgen verzonden
Inspirerend spreken als leider
5 strategieën om te communiceren met impact
2022 || Paperback || Filip Muyllaert || Pelckmans || met inkijkexemplaar
Inspirerende communicatievaardigheden beheersen is onmisbaar voor elke leider of voor iedereen met leiderschapsambities. Het vermogen om te inspireren creëert een positief spiraaleffect dat individuen, teams en organisaties laat uitgroeien tot iets wat exponentieel beter is dan voorheen.
In Inspirerend spreken als leider laat Filip Muyllaert een vernieuwend en verhelderend licht schijnen op inspirerend presenteren en communiceren. Wat maakt leiders tijdens een toespraak zo inspirerend en hoe...
Cultuur van liefde
Bouwstenen voor de werkplek van de toekomst
2025 || Paperback || Wouter Torfs || Pelckmans
morgen verzonden
Wegwijs in de financiële wereld
2019 || Paperback || Marc De Ceuster || Pelckmans
Financiële innovatie is door de geschiedenis heen cruciaal gebleken voor de ontwikkeling van toonaangevende wereldeconomieën. Wegwijs in de financiële wereld neemt je mee op een boeiende verkenningstocht en maakt je vertrouwd met de financiële markten en spelers. Marc De Ceuster legt op een heldere manier uit wat de basis is van financieel rekenen, waarom de vraag naar en het aanbod van krediet de hoogte van de rente bepalen, en waarin financiële risico’s schuilen. Ook verzekeringsmoge...
morgen verzonden
Start je eigen webshop
Het geheim van een succesvolle onlinewinkel
2021 || Paperback || Simon David || Pelckmans || met inkijkexemplaar
Jaar na jaar stijgen de cijfers als het op onlinewinkelen aankomt. Steeds meer mensen spenderen steeds vaker steeds meer geld aan steeds meer goederen of diensten in onlinewinkels. Hoog tijd dus om als ondernemer werk te maken van je webwinkel.
Start je eigen webshop loodst je door het hele proces, van het bedenken van een goede bedrijfsnaam tot het verzenden van je eerste order. Ontdek hoe je dankzij SEO en SEA beter wordt gevonden in Google, welke betaalmethodes je voor je shop kunt kieze...
morgen verzonden
F*cking start-ups en andere corporate onzin
Welkom in het tijdperk van de intrapreneur
2024 || Paperback || Lode Uytterschaut || Pelckmans
Start-ups zijn de nieuwe pioniers. Maar ze komen met zovele uit de grond gesproten dat het lijkt alsof elke 22-jarige met een half idee een start-up kan beginnen, inclusief geld ophalen, een team uitbouwen en de markt veroveren. De hype ziet enkel de succesverhalen en vergeet al het gewroet in de marge.
De founders van deze start-ups laten een carrière op de payroll in een groot bedrijf varen omdat ze maar één optie zien: hun eigen idee uitbouwen. Ze passen zo voor grote organisaties me...
morgen verzonden
Brandhacking
7 cruciale inzichten om je merk onmisbaar te maken
2020 || Paperback || Stef Verbeeck || Pelckmans
Merken maken woelige tijden door. Hun klanten lijken almaar veeleisender te worden, de concurrentie is moordend en disruptie waait door alle sectoren. Bedrijven lijken te worstelen met het communiceren van hun meerwaarde, het succesvol positioneren van hun merk en het ontwikkelen van een verhaal dat doelgroepen aan hen bindt. Impact maken is al even geen evidentie meer, en alleen de dominante spelers lijken nog mee te zijn met alle marketingtrends en te floreren in hun markt.
Met Brandhackin...
morgen verzonden
De weg naar duurzaam ondernemen
In 5 stappen naar positieve impact
2021 || Paperback || Jan Beyne e.a. || Pelckmans || met inkijkexemplaar
De wereld transformeert wanneer organisaties transformeren.
Organisaties transformeren wanneer mensen transformeren.
Van het belang van duurzaam ondernemen is langzaam maar zeker iedereen doordrongen. Maar hoe begin je daar nu aan?
De weg naar duurzaam ondernemen helpt je op weg om positieve impact te creëren in vijf stappen. We beginnen bij het begin en nemen je mee in de centrale concepten en strategische kaders van het maatschappelijk verantwoord ondernemen. Daarna helpen we je op weg om ...
morgen verzonden
Nooit nog normaal
Aan de slag in de digitale wereld
2021 || Paperback || Omar Mohout e.a. || Pelckmans || met inkijkexemplaar
De wereld verandert en doet dat in een duizelingwekkend tempo. Er zijn verschillende krachten die aan de basis van die omwentelingen liggen, maar de digitalisering is ontegensprekelijk de grootste. Laurence Jacobs en Omar Mohout werpen, met de hulp van heel wat experts uit het veld, een blik op de ‘bigger picture’ nu corona die digitale versnelling nog meer heeft doen toenemen. Ze gaan op zoek naar wat de doorgedreven digitalisering betekent voor drie cruciale domeinen in onze maatschappi...