E-books (14)

43,95
Direct beschikbaar
+
Bestel

Taaltopics Corresponderen / Druk 4 (e-book)

2011 || E-book via Bookshelf || Cees Braas e.a. || Noordhoff

Taaltopics Corresponderen: zakelijke e-mails en brieven geeft aanwijzingen voor de juiste aanpak, de gewenste toonzetting en de uiterlijke verzorging van e-mails en brieven. Het boek bevat veel praktijkvoorbeelden en opdrachten. De verschillen en overeenkomsten tussen e-mails en brieven komen uitgebreid aan de orde. In het oefeningengedeelte zijn de oefeningen nadrukkelijk gekoppeld aan de verschillende hoofdstukken (met voorbeelduitwerking van de eerste oefening bij dat hoofdstuk). Verder zi...

12,99
Direct beschikbaar
+
Bestel

Coachend leiderschap (e-book)

uit de serie professioneel leiderschap

2011 || E-book (download) via Adobe (ePub) || Marieta Koopmans || Uitgeverij Thema || met inkijkexemplaar

Coachend leiderschap, je kunt er niet meer omheen. In steeds meer organisaties is coachen dé stijl van leidinggeven, gericht op het ontwikkelen van medewerkers naar grotere zelfstandigheid.

Lastige rol

Veel leidinggevenden vinden het lastig om deze rol op zich te nemen. Ze hebben het idee dat ze alles moeten weten, alle problemen van hun medewerkers moeten kunnen oplossen, en zijn gewend dat ook te doen. Ze vinden het lastig om te delegeren, omdat ze dan de controle kwijt denken te raken. Z...

35,95
Direct beschikbaar
+
Bestel

Projectmanagement voor het HBO op basis van IPMA-D - Theorieboek (e-book)

theorieboek

2011 || E-book via Bookshelf || Bert Hedeman e.a. || Van Haren Publishing || met inkijkexemplaar

Dit boek gaat over projectmanagement. De laatste jaren heeft het vak `projectmanagement zich ontwikkeld tot een zelfstandige professie, waarin steeds meer wordt gewerkt op basis van internationaal erkende standaards, zoals de ICB (IPMA Competence Baseline, de Nederlandse versie heet NCB) van IPMA (International Project Management Association). Het certificeringsmodel van IPMA wordt door steeds meer hogescholen gebruikt als basis voor een nieuwe opzet van het curriculum voor projectmanagement....

22,99
Direct beschikbaar
+
Bestel

Werken met andere culturen (e-book)

vloeiend communiceren en onderhandelen door bestaande patronen te doorbreken

2011 || E-book (download) via Adobe (ePub) || Frank Garten || Van Duuren Media

Als je samenwerkt met mensen uit andere culturen word je nogal eens verrast. De Japanner zegt niet eerlijk waar het op staat. In India zegt men het één, maar doet men het ander. En je Italiaanse zakenrelatie heeft tijd voor alles, behalve voor zaken.

Cultuurverschillen leiden vaak tot verwarring en irritatie. Iedereen handelt immers vanuit zijn eigen referentiekader; een kader dat wordt bepaald door de omgeving waarin je opgroeit. Dit boek helpt je om je bewust te worden van je eigen kader...

44,95
Direct beschikbaar
+
Bestel

Leren over leren / Druk 2 (e-book)

Praktische leerpysychologie voor het basisonderwijs

2011 || Ida Oosterheert || Noordhoff || met inkijkexemplaar

Vanuit de onderwijspsychologie en de neurowetenschappen is inmiddels veel bekend over hoe mensen leren, wat de rol van ervaring daarbij is en wat het betekent om je leervermogen optimaal te ontwikkelen. Leren over leren maakt actuele kennis over leren concreet en daardoor toegankelijk en toepasbaar voor pabostudenten. In 2011 verschijnt de tweede, geactualiseerde, editie van deze introductie in de leerpsychologie.

Leren over leren beschrijft het verschijnsel ‘leren’ op een manie...

54,49
Direct beschikbaar
+
Bestel

The Science of Social Influence (e-book)

Advances and Future Progress

2011 || E-book via Bookshelf || Anthony R. Pratkanis || Taylor & Francis

The contributions to this volume capture the thrill of current work on social influence, as well as providing a tutorial on the scientific and technical aspects of this research. The volume teaches the student to:

Learn how to conduct lab, field and case research on social influence through example by leading researchers

Find out about the latest discoveries including the status of research on social influence tactics, dissonance theory, conformity, and resistance to influence

Discover how se...

55,95
Direct beschikbaar
+
Bestel

Strategie voor dienstverleners / Druk 3 (e-book)

30 managementvragen en -antwoorden

2011 || E-book via Bookshelf || Wouter de Vries e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar

Strategie voor Dienstverleners leert de concepten en processen van dienstverlenende organisaties te doorgronden aan de hand van een centraal schema. Dit proces wordt ondersteund door een uitgekiende selectie van modellen. Door managementvraagstukken als vertrekpunt te nemen en te werken met aansprekende voorbeelden, cases en 'what to do'-overzichten per hoofdstuk heeft deze uitgave een heel praktijkgerichte karakter, dat door deze opzet ook zeer geschikt is voor projectonderwijs.

108,99
Direct beschikbaar
+
Bestel

Security Risk Management Body of Knowledge / 1st edition (e-book)

2011 || E-book via Bookshelf || Julian Talbot e.a. || Wiley

A framework for formalizing risk management thinking in today s complex business environment

Security Risk Management Body of Knowledge details the security risk management process in a format that can easily be applied by executive managers and security risk management practitioners. Integrating knowledge, competencies, methodologies, and applications, it demonstrates how to document and incorporate best-practice concepts from a range of complementary disciplines.

Developed to align with Int...

21,00
Direct beschikbaar
+
Bestel

BIOS Instant Notes in Immunology (e-book)

2011 || E-book via Bookshelf || Peter Lydyard e.d. || CRC Press

BIOS Instant Notes in Immunology, Third Edition, is the perfect text for undergraduates looking for a concise introduction to the subject, or a study guide to use before examinations. Each topic begins with a summary of essential facts-an ideal revision checklist-followed by a description of the subject that focuses on core information, with clear,

53,96
Direct beschikbaar
+
Bestel

Klantgericht organiseren (e-book)

2011 || E-book via Bookshelf || Els Meertens e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar

Wanneer je aan een organisatie vraagt: ‘wil je klantgericht zijn?’ dan is het antwoord steevast “JA”. Het antwoord op de vraag hoe de organisatie dat bereiken kan, is blijkt een stuk moeilijker te zijn. Veel bedrijven willen klantgericht zijn. Echter circa 40% van de organisaties doet geen onderzoek naar wat hun klant eigenlijk wil. Blijkbaar is er nog veel ruimte tot verbetering. Denken in termen van klanten is eigenlijk in het geheel niet nieuw. Waarom lijkt klantgerichtheid dan ...