Zoekfilters
E-books (14)
Taaltopics Corresponderen / Druk 4 (e-book)
2011 || E-book via Bookshelf || Cees Braas e.a. || Noordhoff
Taaltopics Corresponderen: zakelijke e-mails en brieven geeft aanwijzingen voor de juiste aanpak, de gewenste toonzetting en de uiterlijke verzorging van e-mails en brieven. Het boek bevat veel praktijkvoorbeelden en opdrachten. De verschillen en overeenkomsten tussen e-mails en brieven komen uitgebreid aan de orde. In het oefeningengedeelte zijn de oefeningen nadrukkelijk gekoppeld aan de verschillende hoofdstukken (met voorbeelduitwerking van de eerste oefening bij dat hoofdstuk). Verder zi...
Coachend leiderschap (e-book)
uit de serie professioneel leiderschap
2011 || E-book (download) via Adobe (ePub) || Marieta Koopmans || Uitgeverij Thema || met inkijkexemplaar
Coachend leiderschap, je kunt er niet meer omheen. In steeds meer organisaties is coachen dé stijl van leidinggeven, gericht op het ontwikkelen van medewerkers naar grotere zelfstandigheid.
Lastige rol
Veel leidinggevenden vinden het lastig om deze rol op zich te nemen. Ze hebben het idee dat ze alles moeten weten, alle problemen van hun medewerkers moeten kunnen oplossen, en zijn gewend dat ook te doen. Ze vinden het lastig om te delegeren, omdat ze dan de controle kwijt denken te raken. Z...
Projectmanagement voor het HBO op basis van IPMA-D - Theorieboek (e-book)
theorieboek
2011 || E-book via Bookshelf || Bert Hedeman e.a. || Van Haren Publishing || met inkijkexemplaar
Dit boek gaat over projectmanagement. De laatste jaren heeft het vak `projectmanagement zich ontwikkeld tot een zelfstandige professie, waarin steeds meer wordt gewerkt op basis van internationaal erkende standaards, zoals de ICB (IPMA Competence Baseline, de Nederlandse versie heet NCB) van IPMA (International Project Management Association). Het certificeringsmodel van IPMA wordt door steeds meer hogescholen gebruikt als basis voor een nieuwe opzet van het curriculum voor projectmanagement....
Werken met andere culturen (e-book)
vloeiend communiceren en onderhandelen door bestaande patronen te doorbreken
2011 || E-book (download) via Adobe (ePub) || Frank Garten || Van Duuren Media
Als je samenwerkt met mensen uit andere culturen word je nogal eens verrast. De Japanner zegt niet eerlijk waar het op staat. In India zegt men het één, maar doet men het ander. En je Italiaanse zakenrelatie heeft tijd voor alles, behalve voor zaken.
Cultuurverschillen leiden vaak tot verwarring en irritatie. Iedereen handelt immers vanuit zijn eigen referentiekader; een kader dat wordt bepaald door de omgeving waarin je opgroeit. Dit boek helpt je om je bewust te worden van je eigen kader...
Leren over leren / Druk 2 (e-book)
Praktische leerpysychologie voor het basisonderwijs
2011 || Ida Oosterheert || Noordhoff || met inkijkexemplaar
Vanuit de onderwijspsychologie en de neurowetenschappen is inmiddels veel bekend over hoe mensen leren, wat de rol van ervaring daarbij is en wat het betekent om je leervermogen optimaal te ontwikkelen. Leren over leren maakt actuele kennis over leren concreet en daardoor toegankelijk en toepasbaar voor pabostudenten. In 2011 verschijnt de tweede, geactualiseerde, editie van deze introductie in de leerpsychologie.
Leren over leren beschrijft het verschijnsel ‘leren’ op een manie...
The Science of Social Influence (e-book)
Advances and Future Progress
2011 || E-book via Bookshelf || Anthony R. Pratkanis || Taylor & Francis
The contributions to this volume capture the thrill of current work on social influence, as well as providing a tutorial on the scientific and technical aspects of this research. The volume teaches the student to:
Learn how to conduct lab, field and case research on social influence through example by leading researchers
Find out about the latest discoveries including the status of research on social influence tactics, dissonance theory, conformity, and resistance to influence
Discover how se...
Strategie voor dienstverleners / Druk 3 (e-book)
30 managementvragen en -antwoorden
2011 || E-book via Bookshelf || Wouter de Vries e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar
Strategie voor Dienstverleners leert de concepten en processen van dienstverlenende organisaties te doorgronden aan de hand van een centraal schema. Dit proces wordt ondersteund door een uitgekiende selectie van modellen. Door managementvraagstukken als vertrekpunt te nemen en te werken met aansprekende voorbeelden, cases en 'what to do'-overzichten per hoofdstuk heeft deze uitgave een heel praktijkgerichte karakter, dat door deze opzet ook zeer geschikt is voor projectonderwijs.
Security Risk Management Body of Knowledge / 1st edition (e-book)
2011 || E-book via Bookshelf || Julian Talbot e.a. || Wiley
A framework for formalizing risk management thinking in today s complex business environment
Security Risk Management Body of Knowledge details the security risk management process in a format that can easily be applied by executive managers and security risk management practitioners. Integrating knowledge, competencies, methodologies, and applications, it demonstrates how to document and incorporate best-practice concepts from a range of complementary disciplines.
Developed to align with Int...
BIOS Instant Notes in Immunology (e-book)
2011 || E-book via Bookshelf || Peter Lydyard e.d. || CRC Press
BIOS Instant Notes in Immunology, Third Edition, is the perfect text for undergraduates looking for a concise introduction to the subject, or a study guide to use before examinations. Each topic begins with a summary of essential facts-an ideal revision checklist-followed by a description of the subject that focuses on core information, with clear,
Klantgericht organiseren (e-book)
2011 || E-book via Bookshelf || Els Meertens e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar
Wanneer je aan een organisatie vraagt: ‘wil je klantgericht zijn?’ dan is het antwoord steevast “JA”. Het antwoord op de vraag hoe de organisatie dat bereiken kan, is blijkt een stuk moeilijker te zijn. Veel bedrijven willen klantgericht zijn. Echter circa 40% van de organisaties doet geen onderzoek naar wat hun klant eigenlijk wil. Blijkbaar is er nog veel ruimte tot verbetering. Denken in termen van klanten is eigenlijk in het geheel niet nieuw. Waarom lijkt klantgerichtheid dan ...