Zoekfilters
› Communicatie & Talen (20)
› Schrijven & rapportere... (8)
› Communicatie (5)
» Toon alle opties (4)
E-books (37)
Rapport over rapporteren / Druk 7 (e-book)
op papier en digitaal
2014 || E-book via Bookshelf || Wim Hoogland e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar
- Voor allerlei opleidingen in het hoger onderwijs;
- geschikt voor zelfstudie;
- ondersteunende website.
Rapport over rapporteren is een al jaren zeer gewaardeerde methode waarmee studenten geheel zelfstandig professionele verslagen en (digitale) rapporten leren vervaardigen. Het is het enige boek over rapporteren in de vorm van een rapport.
Studenten in het hoger onderwijs kunnen zelf aan de slag met het boek (of e-book) en de bijbehorende website www.rapportoverrapporteren.noordhoff.nl. De...
Conflicthantering en mediation / Druk 3 (e-book)
2018 || E-book via Bookshelf || Govert Apol e.a. || Coutinho
Waar mensen elkaar ontmoeten, kunnen conflicten ontstaan. Of je nu hrm'er bent bij een multinational, verpleegkundige in een ziekenhuis, of manager binnen het bedrijfskundige domein, je zult mediation steeds vaker tegenkomen.
Conflicthantering en mediation geeft een brede inleiding in dit vakgebied. Het belicht theorie rondom communicatie, conflict en conflictpreventie en omschrijft alle ins en outs van conflicthantering en specifiek mediation. Ook worden specifieke terreinen van mediation be...
Communicatie voor Financials / Druk 1 (e-book)
2019 || E-book via Bookshelf || Theo de Joode e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar
- Integrale behandeling van financiën vanuit communicatieperspectief;
- verbindt ethiek en communicatie;
- geschreven door deskundigen op het vakgebied.
Communicatie speelt een belangrijke rol bij het terugwinnen van het vertrouwen van mensen in de financiële sector. De eerste editie Communicatie voor Financials is specifiek ontwikkeld voor de financiële sector en verbindt ethische en maatschappelijke waarden aan communicatie. Studenten maken kennis met de belangrijkste communicatieve vaa...
Gespreksvoering voor Sociaal Werkers (e-book)
2018 || E-book via Bookshelf || Marianne Luiting e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar
Toegespitst op de (toekomstige) sociaal werker;
biedt een brede basis voor effectieve gespreksvoering;
ontwikkeld door deskundigen op het gebied van communicatie.
Gespreksvoering is voor een sociaal werker een essentieel onderdeel in het omgaan met en begeleiden van cliënten. Daarom bevat Gespreksvoering voor Sociaal Werkers een brede basis voor het effectief voeren van gesprekken, aan de hand van theorie, modellen, vragen en opdrachten.
Gespreksvoering voor Sociaal Werkers helpt studenten m...
Leren communiceren / Druk 8 (e-book)
2021 || E-book via Bookshelf || C. Jansen e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar
• Al ruim veertig jaar het meest gebruikte communicatiehandboek in het hoger onderwijs;
• biedt een stevige kennisbasis en volop mogelijkheid om nieuwe vaardigheden te oefenen;
• aansprekend geïllustreerd en voorzien van uitgebreide digitale ondersteuning.
Volgens de nieuwe wet Taal en toegankelijkheid moeten universiteiten en hogescholen de uitdrukkingsvaardigheid in het Nederlands van hun Nederlandstalige studenten bevorderen. Dat betekent dat die studenten ov...
Storytelling voor professionals (e-book)
2017 || E-book via Bookshelf || Philip Corsius e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar
De laatste jaren neemt de belangstelling voor storytelling enorm toe. Waar schrijvers, theatermakers, cineasten, journalisten, game developers en communicatieprofessionals zich al langer bedienden van verhalende elementen, wordt storytelling nu succesvol door professionals in uiteenlopende branches en sectoren toegepast. De eerste editie van Storytelling voor professionals biedt je een goede basis voor storytelling.
Waarom kiezen voor Storytelling voor professionals?
* Biedt je...
Rapportagetechniek / Druk 6 (e-book)
Schrijven voor lezers met weinig tijd
2019 || E-book via Bookshelf || Rien Elling e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar
- Al jarenlang het standaardwerk voor rapportagetechniek in de technische sector;
- vol tips en tricks waardoor ‘leeslast’ plaatsmaakt voor ‘leeslust’;
- van allerhande rapporttypes tot sollicitatiebrieven, presentaties en professionele socialmedia-berichten.
‘Kan het ook wat korter?’ – een veel gehoorde vraag in de technische beroepspraktijk, wanneer het gaat over rapporten, mails en nieuwsbrieven. Hoe bereik je als tekstschrijver dat lezers met weinig tijd, jouw tekst willen l...
Expressiever en gemakkelijker spreken (e-book)
2014 || E-book via Bookshelf || Tilly Dinger e.a. || Coutinho
Expressiever en gemakkelijker spreken.
Voor politici, leraren en toneelspelers, maar ook voor verkopers en vertegenwoordigers geldt dat het spreken een heel belangrijke rol speelt in hun activiteiten. Iedereen die er, beroepshalve of anderszins, belang bij heeft stil te staan bij zijn 'manier van spreken', vindt in dit boek een groot aantal suggesties om zich van zijn spreekgedrag bewust te worden en er zelf invloed op uit te oefenen.
Het gaat hierbij niet alleen om aspecten als stemvermoeidh...
Media / Druk 2 (e-book)
2020 || E-book via Bookshelf || Rob Leurs e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar
De verhalen die films ons vertellen, de hoge omloopsnelheid van content in nieuwe media en de commerciële aard van televisieprogramma’s zijn een intrinsiek onderdeel van onze samenleving. Hoe gaan we hiermee om?
Media sluit aan bij de vraag om toekomstbestendige beroepsvaardigheden en leert studenten de vaardigheden bij die in een dynamische mediawereld relevant zijn.
Ieder hoofdstuk besteedt aandacht aan het effectief inzetten van media in verschillende beroepspraktijken en voor versc...
Zakelijke communicatie voor professionals / Druk 6 (e-book)
2014 || E-book via Bookshelf || Daniel Janssen e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar
Zakelijke communicatie voor professionals integreert en presenteert deze kennis en inzichten in een relevante context voor elke professional zoals adviseren, presenteren, samenwerken, overtuigen, verkopen en communiceren bij een crisis. Op deze manier werken studenten (en andere gebruikers) gericht aan essentiële competenties. Niet langer staan teksten en gesprekken centraal, maar concrete taken in hun context.