Zoekfilters
Studieboeken (8)
vandaag verzonden
De rijkdom van ervaringen
theorie en praktijk van empirisch fenomenologisch onderzoek
2004 || Paperback || I. Maso e.a. || Boom
In dit boek wordt aan de hand van voorbeelden beschreven hoe we met behulp van de empirisch fenomenologische methode ons in onze eigen ervaringen en die van anderen kunnen verdiepen waardoor niet alleen een veranderingsproces bij onszelf op gang komt, maar waardoor we ook nog eens voor de wetenschap bruikbare kennis genereren. Het boek geeft inzicht in de aspecten van de methode - de fenomenologische en eidetische reductie en het gebruik van literatuur - en de wijze waarop die methode kan wor...
morgen verzonden
Corporate Performance Management / druk 1
sturen in een dynamische markt
2004 || Paperback || P. Geelen || Boom
morgen verzonden
Eenvoudige basisgrammatica NT2
2004 || Paperback || J. van der Toorn-Schutte || Boom || met inkijkexemplaar
Eenvoudige basisgrammatica NT2. Deze volledig herziene uitgave van de bekende Basisgrammatica NT2 van Jenny van der Toorn-Schutte is bedoeld als ondersteuning bij het bewust leren van het Nederlands als tweede taal. Al vele duizenden cursisten hebben dit boek gebruikt om zich de beginselen van de Nederlandse grammatica eigen te maken. Deze vernieuwde Eenvoudige basisgrammatica is eenvoudiger van opzet, bevat meer oefeningen, een woordenlijst met de belangrijkste het-woorden, een lijst van wer...
morgen verzonden
Radio- en televisiejournalistiek / Druk 1
2004 || Paperback || Silvia Simons || Boom
Radio- en televisiejournalistiek is het complete studieboek voor de aankomend rtv-journalist. Het boek behandelt naast algemene journalistieke technieken, het maken van onderwerpen en het presenteren voor radio en televisie. Met tientallen praktijkvoorbeelden ligt de nadruk op de uitvoerende kant van het werk.
Alle denkbare aspecten van het vak komen aan bod, van juridische grenzen en journalistieke ethiek, interviewtechnieken en logistieke planningen, tot microfoongebruik, beeldcompositie, mo...
morgen verzonden
Collegiale consultatie en coaching
een model voor het coachingsgesprek
2004 || Paperback || Hendriksen || Boom
Bij collegiale consultatie roept de consultvrager hulp en advies in van een deskundige collega. De consultvrager kan een volgende keer zelf de consultgever zijn. Collegiale consultatie is een relatief eenvoudige methode die gehanteerd kan worden naast andere begeleidingsvormen als coaching, mentoring en intervisie.
De auteur beschrijft in dit praktijkboek mogelijkheden om collegiale consultatie tot een systematisch geheel te ontwikkelen binnen de organisatie. Voor een succesvolle invoering van...
morgen verzonden
Begeleiden van leerlingen met problemen / Druk 2
op weg naar contextueel onderwijs
2014 || Paperback || J. Kummeling e.a. || Boom
In dit boek wordt de samenhang tussen de psychosociale ontwikkeling van een leerling en diens educatieve ontwikkeling beschreven. Stagnatie in de psychosociale ontwikkeling leidt bijna altijd tot problemen bij de educatieve ontwikkeling en omgekeerd. De auteurs stellen dan ook dat de school zich (mede) verantwoordelijk dient te gedragen voor de psychosociale ontwikkeling van zijn leerlingen. In de eerste hoofdstukken van dit boek worden deze theoretische uitgangspunten uitvoerig beschreven.
In...
morgen verzonden
PM-reeks Coachen in het hoger beroepsonderwijs
2004 || Paperback || Martin Reekers || Boom
Centraal in het boek staat de wijze waarop met behulp van een coachende opstelling en coachingsvaardigheden het rendement van het leren door de student kan worden verbeterd. De auteur behandelt de coachingsvaardigheden aan de hand van praktische voorbeelden en uitgewerkte passages uit coachingsgesprekken.
Omdat de meeste hogere beroepsopleidingen werken met competentieprofielen en omdat de zogenaamde `sturing op de vraag van de student` aan actualiteit wint, besteedt Martin Reekers ruime aanda...
morgen verzonden
Omgaan met agressie kun je leren
2004 || Paperback || T. Westerveld || Boom
Omgaan met agressie kun je leren is geschreven voor iedereen die met agressief gedrag van anderen te maken heeft en vooral voor organisaties en hun medewerkers binnen de hulp- en dienstverlenende sectoren. Want wie heeft er nou nooit op het werk, op straat of elders met agressie te maken gehad? Iedereen, privépersoon of professional, kan met behulp van dit boek leren omgaan met agressie. Het boek is ook geschikt ter ondersteuning van gerichte training en scholing
In Omgaan met agressie kun j...